AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Sitter hos veterinæren nå, fordi min hund kaster opp, og har gjort det en stund nå. Han skaø ta røngen, gastroskopi osv prislappen i dag = 14000 kr Litt tidligere i år tok han blodprøver og ultralyd = 5000 kr Så tok han ct av ryggen = 10 000 kr Så har han gått hos regelmessig fysioterapi det er 1000 kr pr gang, han har tatt 15 behandlinger. Så er det min andre hund, hun hadde en klump på haøse. Som ble fjernet og sendt til biopsi = 6000 Så rev tispa av seg kloa, og fikk betennelse = 3000 Div.massasje og akkupunktur og kiropraktikk = 800 pr gang Dette er bare de siste 2 årene.... Konklusjonen er, hund er dyrt! Husk forsikring! Har også tatt mange av kostnadene utenom forsikringen Anonymkode: c7a08...304 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Akkupunktur og kiropraktikk på hunder er bare tull, du kan trygt spare de pengene. Anonymkode: 7eace...f30 11
Gjest Sorbus Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Vå hund er 9 år. Veterinerutgifter ut over vaksiner, tannsten osv er 2600. Han er ALDRI syk. Vi har ikke forsikring. Vi har råd til eventuelle utgifter uansett, men kommer ikke til å redde hunden for enhver pris...
Gjest Nori Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Tråden er ryddet for avsporing. Nori, mod
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkupunktur og kiropraktikk på hunder er bare tull, du kan trygt spare de pengene. Anonymkode: 7eace...f30 Akkupunktur blir utført av veterinærer, så nei det er ikke tull nei. Og kiropraktikk og fysioterapi er akkurat like nyttig for hunder som for mennesker. Anonymkode: c7a08...304 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, Sorbus skrev: Vå hund er 9 år. Veterinerutgifter ut over vaksiner, tannsten osv er 2600. Han er ALDRI syk. Vi har ikke forsikring. Vi har råd til eventuelle utgifter uansett, men kommer ikke til å redde hunden for enhver pris... Da har dere hatt flaks da.. Hvis hunden brekker benet eller blir bitt av huggorm kan regningen bli skyhøy. Problemene med min hund som har kostet så mye er ikke livstruende sykdommer. Det er ting som kan skje med alle Anonymkode: c7a08...304 3
Gjest Sorbus Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da har dere hatt flaks da.. Hvis hunden brekker benet eller blir bitt av huggorm kan regningen bli skyhøy. Problemene med min hund som har kostet så mye er ikke livstruende sykdommer. Det er ting som kan skje med alle Anonymkode: c7a08...304 Ja vi har hatt flaks. Og vi har valgt en rase med god helse (alt er relativt, men den har ikke medfødte problemer som hunder med korte neser, svært tunge hunderaser osv). Brekker han benet, eller blir skadet på annet vis, betaler vi selvfølgelig for dette hvis hunden blir bra igjen. Vår forrige hund var også syk kun en gang. Da kom regningen på rundt 15000. Vi vurderte sterkt om vi heller skulle avlive. Ikke pga prisen, men hunden hadde veldig vondt der og da. Men siden sjansen for å bli frisk var stor, valgte vi behandling. Jeg ville bare presisere at ikke alle er så uheldige som deg.... Vi har en bekjent på 86 år som er veldig glad i den gamle labradoren sin. Den hadde helt utslitte hofter, så hun valgte å operere den. Bytte to hofter, oppfølging og opptrening kom på over 50000. Det kan være VELDIG dyrt med hund! Men veldig søt historie, da
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Et godt alternativ til forsikring er å sette av litt penger på en egen konto hver måned, til evt. veterinærutgifter. Er man heldig og hunden holder seg frisk har man fortsatt pengene, tror man skal være veldig uheldig hvis en forsikring + egenandel er billigere enn helseutgifter totalt sett ila. hundens levetid. Når en hund blir alvorlig syk lar man den jo heller slippe. Anonymkode: ae881...4f7 2
Aamu Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Ja, det er dyrt. Men det kommer også mye an på hva man velger å gjøre også. Mange får prakket på seg mye som egentlig er helt unødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Hva forer du med? Opplever at man sparer mye penger på å råfore. Anonymkode: d3371...fea
tussi680 Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Bil er dyrt og. Campingvogn og plass er dyrt og. Eget hus er dyrt og. Forsikring på alt en har lønner seg i lengden ja. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkupunktur blir utført av veterinærer, så nei det er ikke tull nei. Og kiropraktikk og fysioterapi er akkurat like nyttig for hunder som for mennesker. Kiropraktikk og akkupunktur har ikke noen effekt utover placebo uansett hvem som gjør det, og siden ikke hunden skjønner at det skal hjelpe den er det bare til plage for den at noen driver og stikker den med nåler. Hvis en dyrlege anbefaler det så ville jeg byttet til en som er mer seriøs og ikke bare prøver å loppe deg for penger. Anonymkode: 7eace...f30 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kiropraktikk og akkupunktur har ikke noen effekt utover placebo uansett hvem som gjør det, og siden ikke hunden skjønner at det skal hjelpe den er det bare til plage for den at noen driver og stikker den med nåler. Hvis en dyrlege anbefaler det så ville jeg byttet til en som er mer seriøs og ikke bare prøver å loppe deg for penger. Anonymkode: 7eace...f30 Da har du altså ikke opplevd å gå inn på klinikken med en haltende hund, og ut med en frisk. Eller inn med en som du må bære inn i bilen og ut med en som hopper inn i bilen uten problem. Anonymkode: d3371...fea 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Min hund har vært minst like ganger til veterinæren, men jeg har selvsagt tatt alt på forsikringen, så da blir det jo ikke så gæli læll. Anonymkode: 46e6b...bd3
Leavemealone Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Vi hadde 2 hunder i 6år og vi betalte vel ingenting for de var friske hele tiden. Man må velge hunderaser etter lommebok. Noen hunderaser er mye friskere av seg. Hvis jeg noen gang skal bli glad i en hund, så må det være en hund jeg kan ta godt vare på og som slipper masse lidelse. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 3 minutter siden, Leavemealone skrev: Vi hadde 2 hunder i 6år og vi betalte vel ingenting for de var friske hele tiden. Man må velge hunderaser etter lommebok. Noen hunderaser er mye friskere av seg. Hvis jeg noen gang skal bli glad i en hund, så må det være en hund jeg kan ta godt vare på og som slipper masse lidelse. Tja, jeg valgte en veldig frisk rase, men han fikk absolutt alle barnesykdommer som ørebetennelse, øyebetennelse, noen runder med diaré, spist noe rart som måtte ha sjekk til dyrlegen osv. Helt frisk og rask etter fylte 1,5 år. Anonymkode: 46e6b...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Hund er dyrt ja.. er nok opp i nermere 50 000 i dyrlege opp igjenom årene. Hun er 10 år nå, har en kronisk øyesykdom og leddgikt. I tillegg til dyrlegeutgiftene har du medisinene som koster meg 500-1000 kr i mnd. Hadde desverre ikke råd til forsikring når jeg overtok hunden, men man må stå for det ansvaret man har tatt på seg og jeg kommer til og betale det som må til frem til hun ikke lever lengre har en hund til, og den har jeg forsikting på. Men den et heldigvis frisk som en fisk! Anonymkode: 9455b...567 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Har vært smart og konsekvent valgt blandingshunder. Eksepsjonell god helse sammenlignet med renraset samme størrelse. Har forsikring men den er lav pga nettopp mix. Generelt sett-det koster å ha hund, man er pliktig til å vite at økonomi til det.Det har de fleste i Norge da. Anonymkode: 994d5...622
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 Har hatt 2 hunder, en blanding og en rase. Stort sett vært friske, noen småskader nå og da. Blandingen var for gammel til å få forsikring (mitt eie som 7 åring) ble dog nesten 15 år og svært lite sykdommer. Rasehunden har jeg brukt mer penger på, blant annet 2 ganger pr år til kiropraktor som forebyggende og det er ei behandling hunden virkelig har godt av. Jeg bruker hunden til jakt og er interessert i at hun holder seg godt. Rasehunden har alltid hatt forsikring for veterinærutgifter med 50.000 som grense - en magedreiningsoperasjon blir fort den summen for en hund på denne størrelsen. Selv om jeg har noen kroner på sparekontoen så ønsker jeg å ha forsikring, det tar tid å spare opp en såpass stor sum og jeg har en god pris på forsikringen. Anonymkode: 995b0...075 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #20 Skrevet 27. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva forer du med? Opplever at man sparer mye penger på å råfore. Anonymkode: d3371...fea Jeg råforer Hilsen Ts. Foringskostnadene på denne hunden er bare en dråpe i havet Anonymkode: c7a08...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå