AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Det flyter jo av kaker og godterier både hjemme hos familien og i alle selskaper og besøk i jula. Riskrem, karamellpudding, kransekake, pepperkaker, sjokoladerisboller, konfekt, marsipan.. Julekalender-snop her, og julestrømpe der.. Bare jeg som får helt overdose, og blir helt likegyldig til alle julekakene og sjokoladene? Skjønner at før i tida var det stas med julekakene og snopet i jula, da folk flest ikke spiste så mye søtt til hverdags, og det var spesielt når snopet ble satt fram. Men idag spiser jo nordmenn flest for mye sukker gjennom resten av året, så det blir bare smør på flesk og ikke like stas når det flyter ekstra mye søtt i juleuka. Skjønner heller ikke poenget med julestrømpe, for folk som spiser snop minst en gang i uka hele året. Flere som fort blir mett på julesnop? Anonymkode: 901ec...745 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Ja, jeg er litt kvalm av det, faktisk. Anonymkode: 39243...e4f
Tash Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 (endret) Ja. Jeg har lyst å tømme skuffer og skap i morgen, gi det vekk. Er så klar for sunn hverdagsmat og passe lei av julekaker/snop osv Endret 26. desember 2016 av Tash Rettet opp skrivefeil
Arkana Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Både ja og nei. Jeg når et metningspunkt hver kveld hvor jeg blir lei, men dagen etter starter jeg på nytt og koser meg med julekaker og godteri. Selv om det er lørdag hver dag i julen sitter vi ikke akkurat og bare stapper i oss søtsaker, det er en god blanding av søtt og god vanlig mat. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Nei, ikke egentlig. Anonymkode: 250f9...c9c 1
Gjest Anthrax Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Gleder meg til å komme tilbake i sunne rutiner, men jeg er hjemme en uke til jula og benytter sjansen til å sløve på sofaen og spise pepperkaker dagen lang Sunn balanse!
Gjest canacas Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Nei, nesten ikke spist noe godteri i jula.
Lalunaa Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Har ikke spist så mye snop. Gleder meg til en eller annen veldig hverdagslig og lett middag i dag da og resten av romjulen kommer ikke vi til å a snop på bordet. I dager det jo en vanlig dag😊. Ungene gleder seg til nyttårsaften, men det er mest å være med familien som er i fokus. Ikke snopet.....
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Er det ikke bare å la være å spise, da? Hittil i år har jeg spist fire krumkaker og det holder i massevis for meg. Spiser ikke godteri ellers i året. Anonymkode: b08d8...c09 5
Purple Basil Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Ja, jeg har spist alt for mye denne julen. I dag skal jeg enten lage suppe eller taco med masse grønnsaker. Trenger grønnsaker nå kjenner jeg!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Spiser ikke kaker eller kjeks ellers i året (knapt på min egen bursdag), så jeg synes det er stas med sånt til jul Har spist litt mer potetgull enn vanlig,til gjengjeld har jeg spist mindre mat enn vanlig (i mengde). Synes det er godt med avveksling i juleuka,men nå spiser jeg ganske strikt (lite sukker og "ferdigmat") ellers i året. Anonymkode: cf030...e54
Jerry Lee Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Fått nok av godtesnop?? Å, nei. Har'e fortsatt i veska, og deler ikke! 😛 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Jeg spiste ikke dessert på julaften, ingen familiebesøk 1. eller 2. dag, så akkurat denne julen synes jeg faktisk det har vært litt for lite julesnop! En setning jeg aldri hadde trodd jeg kom til å skrive Men nå som jeg er tilbake i egen leilighet er det greit å kunne kjøpe inn akkurat passe mengder. De gangene det liksom blir stående i store mengder foran deg hele dagen, da blir det for mye og kvalmen kommer sigende... Anonymkode: c2da6...ea6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg spiste ikke dessert på julaften, ingen familiebesøk 1. eller 2. dag, så akkurat denne julen synes jeg faktisk det har vært litt for lite julesnop! En setning jeg aldri hadde trodd jeg kom til å skrive Men nå som jeg er tilbake i egen leilighet er det greit å kunne kjøpe inn akkurat passe mengder. De gangene det liksom blir stående i store mengder foran deg hele dagen, da blir det for mye og kvalmen kommer sigende... Anonymkode: c2da6...ea6 Glemte å skrive at vi glemte å kjøpe inn snop. Anonymkode: c2da6...ea6
Elefantenirommet Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Skjønner meg ikke på klagingen over mye godt i jula ... Det er jo bare å la være å forsyne seg. Jeg har spist to skåler riskrem og en kokosmakron, og så har jeg forsynt meg av sjokolade og chips fra bordet innimellom. Men på ingen måte tatt helt av. Synes det er hyggelig å ha noe godt framme på bordene, og synes det er koselig når folk serverer og setter fram når jeg er på besøk. Men jeg spiser jo ikke alt.
Miss Marble Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 20 timer siden, Jerry Lee skrev: Fått nok av godtesnop?? Å, nei. Har'e fortsatt i veska, og deler ikke! 😛 Jeg ler like godt hver gang noen nevner godtesnop og vesker! 1
Iguana Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 vi har masse julekaker og godteri... Men er dritlei. På jobben står det også framme masse snop.
Jerry Lee Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 3 timer siden, Miss Marble skrev: Jeg ler like godt hver gang noen nevner godtesnop og vesker! 😉
Brunhilde Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 Vi har handlet inn med måte, og jeg spiser lite godteri resten av året, så jeg koser meg med det vi har. Når det er tomt er det tomt, og det har jeg ingen problemer med.
applestories Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Da er det jo veldig fint at produsentene hjelper oss slik at vi ikke overspiser. Oppdaget i dag at Maarud har krympet potetskruene sine; før var det 100g i en pose, nå er det 90g. Samtidig har de økt foreslått porsjonsstørrelse fra 25g til 30g. Litt skuffet nå, føler jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå