Gå til innhold

Pølse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir hundene pølser til godbiter men nå i jula fikk jeg "Vossakorv " tror jeg den heter som man spiser sammen med pinnekjøtt med meg hjem til hundene. Men så er jeg usikker om Vossakorv er det samme som vanlige pølser? Kan jeg gi dem som godbiter? Har jo hørt at julemiddag ikke skal gis til hunder og det skjønnere jeg jo spesielt ribbe og pinnekjøtt. Men hva med Vossakorv ? Er usikker derfor jeg spør her.

Anonymkode: 34c13...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bittelitt.Hunder skal ikke ha salt og pepper osv. Hunder skal ha hundefor.

• Liker 1
Skrevet

Begge de delene du nevner er egentlig alt for salt for dyr, så hadde ikke gitt det i det hele tatt. Finnes bedre godbiter man kan gi kjæledyret sitt. 

Anonymkode: 47f6b...be9

Skrevet

Den er vel ganske så salt? Da er det ikke noe å gi hundene.

Skrevet

Pølse er IKKE hundemat det heller. Da hadde ikke jeg spist det hhvis det sto hundepølse på pakka. Kjøp heller godbiter beregnet på hund i butikk.

• Liker 1
Skrevet

Lag hundegodt selv. Kjøp no lever, skjær opp og tørki ovnen. Billig og hundene pleier å elske det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra hundekurset at jeg skulle gi hundene mine pølser, skinke, fiskepudding, ost, karbonader som hunder liker ekstra godt til godbiter. .?

Skrevet

Det er kun godbiter jeg tenker på. De får jo selvfølgelig hundefor til hovedmat. Kjøpt i dyrebutikk eller hos dyrlegen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed fra hundekurset at jeg skulle gi hundene mine pølser, skinke, fiskepudding, ost, karbonader som hunder liker ekstra godt til godbiter. .?

Har det krydder og salt i seg så er det ikke hundemat! 

Holder leeeenge med leverbiter som er tørket feks. 

Anonymkode: 47f6b...be9

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem som godbiter på treninger. Når jeg trener hjemme på stuegulvet, bruker jeg tørrfór som belønning (vanligvis en annen type/smak enn basisfóret). Men på fellestreninger med forstyrrelser, drar jeg frem grillpølser, ostebiter, skinkeost ++. Jo større forstyrrelse, jo bedre godbiter. 

Som basisfór er det kun kvalitetsfór til hund som gjelder, men det var vel ikke det du lurte på heller. Når det gjelder "vossakorv" har jeg ingen anelse, men ville valgt noe annet hvis det er veldig salt/krydret. 😊

Skrevet
2 timer siden, Forundret.. skrev:

Lag hundegodt selv. Kjøp no lever, skjær opp og tørki ovnen. Billig og hundene pleier å elske det.

Men fy fader som det stinker. Aldri igjen.

Anonymkode: da624...d4b

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Du kan gi ribbe, pinnekjøtt og vossakorv. Ingen grunn til at du ikke kan gi det. Men store mengder av saltet mat er ikke bra, vi spiser det jo også med tilbehør som ikke er saltet. Normale mengder av normalt saltet mat er ikke farlig.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men fy fader som det stinker. Aldri igjen.

Anonymkode: da624...d4b

Synes det er verdt det jeg, er jo bare en dagdet lukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...