Gå til innhold

dama drar til syden neste uke (bør jeg være på vakt)

Anbefalte innlegg

Gjest JensX
Skrevet

samboeren min er rundt 30. Vi har vært sammen i 8 år

hun reiser sammen med fem veninner til syden tidlig neste uke for to uker.

Jeg frykter egentlig det værste siden nordiske damer er ettertraktet der nede.

Sa i fra at jeg ikke likte at hun og veninnene reiste sammen. To av veninnene er dessuten single og har et temmelig frisinnet seksualliv.

Jeg vet for fakta at mange jenter/damer som reiser dit uten mann/samboer er utro.

Jeg vet det fråtser av normenn og lokale menn som er ute etter feriedamer der nede.

Hva tror dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
samboeren min er rundt 30. Vi har vært sammen i 8 år

hun reiser sammen med fem veninner til syden tidlig neste uke for to uker.

Jeg frykter egentlig det værste siden nordiske damer er ettertraktet der nede.

Sa i fra at jeg ikke likte at hun og veninnene reiste sammen. To av veninnene er dessuten single og har et temmelig frisinnet seksualliv.

Jeg vet for fakta at mange jenter/damer som reiser dit uten mann/samboer er utro.

Jeg vet det fråtser av normenn og lokale menn som er ute etter feriedamer der nede.

Hva tror dere ??

Hvis samboeren din er rundt 30 år så skulle man vel tro hun vet hva rett og galt er?

Det er greit å være engstelig, men etter 8 år burde dere kanskje stole på hverandre? (Så fremt alt er som det skal være.)

Nordiske damer er ettertraktet der ja, men det har jo ingen betydning for hennes oppførsel. Det er vel menn som synes hun er attraktiv i Norge også uten at hun har valgt å forlate deg av den grunn?

Hva venninnene gjør blir deres eget ansvar, men det din samboer gjør får hun ta på sin kappe.

Jeg vet for fakta at også mange gutten/menn som reiser dit uten kvinne/samboer er utro, men det sier vel kanskje noe om personene/forholdene? Tror ikke du har noe å være redd for, noen reiser på ferie bare for å slappe av og... PARTY!!

Det var nå bare min mening...

Skrevet

1. Jentetur behøver ikke være synonymt med utro-tur...

2. Skulle likevel dama være utro, er det ikke rette dama likevel...

3. Harde fakta, men sånn er livet...

Vil også føye til at selv om nordiske damer er ettertraktet, så har de vel likevel en egenvilje?

Vil du være utro, så er du utro.

Vil du ikke, lar du være...

Utro kan man være i Norge også, man behøver ikke reise til syden...

Enkelt og greit...

Skrevet
1. Jentetur behøver ikke være synonymt med utro-tur...

2. Skulle likevel dama være utro, er det ikke rette dama likevel...

3. Harde fakta, men sånn er livet...

Vil også føye til at selv om nordiske damer er ettertraktet, så har de vel likevel en egenvilje?

Vil du være utro, så er du utro.

Vil du ikke, lar du være...

Utro kan man være i Norge også, man behøver ikke reise til syden...

Enkelt og greit...

Amen :)

Skrevet

Jens ikke for å ødelegge forholdet, men det der hadde jeg vært skitnærvøs for. Jeg har en kamerat, Tobias, han mistet dama si i sydenland... selv om hun lovte på tro og ære. Tobias er sønderknust ennå. Espen, en annen venn stolte på dama si. Jeg ba ham flere ganger om å være litt vaktsom, slapp av Waco, svarte han alltid, jeg har full kontroll.

Hun kom hjem med spaniaelskerens halsekjede, gråt og gråt, æææh Espen... ææh og litt uuuhuu.. det bare skjedde... Espen.. det bare skjedde. Bare skjedde? Var det liksom et uhell? Spaniafyren, Hola senorita og vips så detter han og tissen hans lander akkurat i skrittet på dama, så plutselig kjører et tog forbi, sånn at de rister som et samleie?

Nei, den må hu lenger ut på landet med fortalte jeg Espen. Men selvsagt dro jenta ned igjen; "for å kjenne etter følelsene" som lurendreiersken så treffende sa det. Tre måneder senere kom hu hjem, ææh... når jeg tenker meg om... ææh....

Jens, det er synd å si det, men oddsen din ligger svært lav, og jeg sier ikke det for å være drittsekk. Såpass kynisk har jeg blitt etter at det til og med skjedde meg.

Waco

Skrevet

Nei du har kanskje rett Waco.. Kanskje Jens bare burde slå opp med samboeren sin nå, så trenger han ikke bekymre seg.. Og hvis hun ikke har vært ilag med noen andre i sydenland mens hun har hatt muligheten kan de jo bli ilag igjen?! :o :P

Gjest Rex70
Skrevet

tror du bør forberede deg på det værste.

Svært mange damer som drar på aleneferie til syden er utro.

De ligger ofte med flere dere nede. Dette har jeg både hørt og sett selv. Kjenner personlig til en gjeng kvinner i 40-års alderen som dro på tur der nede. Alle hadde sidesprang - med opp til flere.

Har du lest boka "Hore og madonna på kjærlighetens øy". Det er ei norsk bok fra 1987 som omhandler skandinaviske jenter på ferie på Kypros. Den boka forklarer en hel del og ødelegger mange naive illusjoner

Du må regne med at denne veninnegjengen skal på knulletur

Man mister farlig mye hemninger der nede - tro meg

Bare pisspreik det kvinfolka her inne svarte deg.

Skrevet
tror du bør forberede deg på det værste.

Bare pisspreik det kvinfolka her inne svarte deg.

Og jeg tror du ennå har mye å lære om forhold.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at enkelte menn her, ser ut til å vite nøyaktig hvordan vi jenter tenker??? Er det noe dere har lyst til å komme ut med? :-?

Jeg er fordomsfri, jeg... Bare spytt ut!!! :ler:

Skrevet

Ronjamæg, hvis du (s)kjeder deg så fryktelig så kan du heller la være å svare.

Skrevet
Ronjamæg' date=' hvis du (s)kjeder deg så fryktelig så kan du heller la være å svare.[/quote']

Nåh nåh, var det ikke du som sa at man IKKE skulle være så hårsår?

Jeg lufter bare mine idèer jeg, ettersom jeg har så mange... :roll:

Gjest Rex70
Skrevet
Jeg synes det er merkelig at enkelte menn her, ser ut til å vite nøyaktig hvordan vi jenter tenker??? Er det noe dere har lyst til å komme ut med? :-?

Jeg er fordomsfri, jeg... Bare spytt ut!!! :ler:

Jeg vet hvordan det er der nede (og det gjelder ikke bare jenter)

Har kona samboeren være der ned på jentetur så er det STOR sjanse for at hun har hatt minst ett sidesprang.

Kjenner også til til et par kristne jenter i 20-åra som var i forhold og som dro dit ned (de var kjent for å være rimelig snerpete). Tanken på utroskap var fremmed for dem, men etter to uker kom de hjem rimelig rundpult med svære sugemerker på både pupper og lår.

Jeg har vært der nede selv flere ganger så jeg har førstehånds kunnskap om dette.

Forøvrig vil jeg annbefale at dere leser boka "Hore og madonna på kjærlighetens øy" (den vil knuse en del illusjoner)

Man mister hemninger der nede, så enkelt er det. Det har ikke nødvendigvis noe meg tankegang å gjøre.

Skrevet

De små kommentarene dine er ikke akkurat ideer, det er vel heller bemerkninger fra en kvinnemunn, bare småanalyser, ingen løsninger. Men det er sånn damer er, lite å gjøre med det, annet enn å si ifra når det blir mye.

Waco

Skrevet

1) STOL PÅ DAMÅ

2) HADDE DET VÆRT MEG OSM SKULLE PÅ JENTETUR TROR JEG DET HADDE HOLDT MED 1 UKE(HADDE SAVNA MANNEN MIN ALT FOR MYE)

3) IKKE GÅ UTFRA AT GUN ER UTRO, DU TAR JO SORGENE PÅ FORSKUDD

Skrevet

Jepp, leste et innlegg for en stund siden av en som klaget over at vi damene alltid tok sorgene på forskudd :wink: !

Men fra spøk til alvor; jeg hadde også vært nervøs skulle typen ha reist med kamerater på en typisk "knulletur" som det ble kalt her.

Skrevet
De små kommentarene dine er ikke akkurat ideer, det er vel heller bemerkninger fra en kvinnemunn, bare småanalyser, ingen løsninger. Men det er sånn damer er, lite å gjøre med det, annet enn å si ifra når det blir mye.

Waco

Don't worry, be happy :roll:

Skrevet

Hmmm, siden du ikke vet om du kan stole på henne, så har du vel en grunn til å være skeptisk. Hadde du vært trygg på at hun ikke syslet med slike tanker, så ville du vel ikke ha lagt inn dette innlegget heller.

For å si det sånn: hadde jeg vært usikker på om elsklingen greide å holde seg i skinnet, så ville jeg også blitt utrygg ved tanken på at han skulle på kompistur til Cuba. Eller Phuket :-? Tror nok jeg mentalt ville tatt høyde for at han ville blitt utsatt for ganske bombaderende "fristelser". Du vet...alkohol, gjeng-testoteron, ørtenhundre lettkledde damer som kun er ute etter en ting osv osv. Samme sak, egentlig. Bortsett fra at disse sydlandske kroppsdyrkerne av noen grekere ikke nødvendigvis vil knulle for penger.

Det som er litt mer interressant er hvorfor du er i tvil. Og hva du egentlig er redd for. Kanskje du heller vil fortelle litt om det. Tror det er en bedre måte å angripe skepsisen din på.

Maiken

Skrevet

hm... her har du lagt første sten til graven allerede, for å si det litt kynisk. Det blir litt sånn selvoppfyllende profeti. Dessuten er det så j.... frekt å antyde det du antyder her*, hadde min type sagt noe slikt, så hadde jeg blitt eitrande fly forbanna. :evil: Ja, jeg blir jo provosert av å lese denne type holdninger bare på en nettside...

* Jeg får sååå bad feeling av dette innlegget, det er slik grumsete, fiendtlig, mistroisk, kontrollerende, nektende, dobbeltmoralistisk mannegreie som jeg er totalt overømfindtlig på!

I stedet for å erkjenne din egen usikkerhet og redsel for å miste henne/ redsel for å bli utkonkurrert av en "degos" (hørt gutter diskutere problemstillingen før ja), så retter du skytsen mot hennes single venninner. Venninner som tydeligvis er selvstendige og oppegående damer, godt voksne - jeg regner med at også de er 30 år? - fullstendig kapabel til å ta hånd om seg selv. Hva er kjærlighet uten frihet? Hvordan være fornøyd med at hun velger deg hvis hun ikke får gjennomgå en eneste test? Er det sammenligningen du er redd for?

Og dobbelmoralen her er jo tydelig, jeg mener, hvis du var single, så hadde du vel likt at det fantes single damer som var villig til å ha morsom sex med deg? Eller ville du - som single og kåt mann - at damene kneip igjen og var dydsmønster? Pass opp for hore-madonna komplekset!

Selvsagt er det logisk at du blir nervøs for en gjengtur, men... du må bare holde mest mulig for deg selv, du kan ikke nekte henne noe som helst, ikke kjefte på henne. Stopp kverna i ditt eget hode, stol på at du vet hva forholdet deres er laget av.

Ja, man kan frykte gjengens innvirkning på sin kjære, for en slik påvirkning kan så absolutt være reell. Men du må jo vite med deg selv hvor kjæresten befinner seg i landskapet - hvor påvirkelig er hun, hvor selvstendig er hun?

Hvis alt er bare fryd og gammen mellom dere nå, så har du lite å frykte. Hvis dere derimot har kranglet, hvis du nærmest har "nektet" henne å reise på venninnetur og blottstilt din manglende tillit til henne, så har du jo mer å frykte. Hvis du kjefter og maser om din frykt for hennes "billige" venninner og andre heite degoser, så oppfører du deg så lite pent at det kan hende hun begynner å vurdere for alvor om du er mannen i hennes liv.

Eller... det kan hende jeg er helt på jordet? Det kan jo hende at det finnes voksne damer på 30 år som liker å bli mistrodd, som setter pris på at samboeren ser ned på venninnene fordi de er single og seksuelt aktive, og som synes det er en kjærlighetserklæring at kjæresten ikke unner dem en venninnetur?

Et siste spørsmål: Har du reist på guttetur selv i løpet av de 8 årene? Og hvordan var evt. det?

Og hvis det nå er slik at min allergi for kontrollerende og dobbeltmoraliserende mannfolk har gjort at jeg har tatt fullstendig feil av deg, så beklager jeg på forhånd.

Skrevet

du klara du klara... Waco er enormt imponert hvordan damer igjen klarer å konkludere med at "dersom hu er utro, har du bare å skylde på deg selv!". Jens spurte et oppriktig og ærlig spørsmål, angsten over at dama skal være eventyrlysten nede i sydenland. Ærlige spørsmål krever ærlige svar. Og denslags argumentasjonsteknikk, "mistillit høster utroskap" er ikke annet enn skremmende lesning.

Kanskje Jens har sine grunner til å være litt påpasselig? Kan man ikke bare si det som det er da? I en idealverden finnes ikke utroskap eller forhold tar slutt, men i den virkelige verden... drar jenter til sydenland for sin egen selvtillits skyld.

Å skylde på mannen for at dama er utro, er ikke annet enn et kvinneargument.

Litt synd at damer diskuterer under slike premisser egentlig.

Waco

Skrevet

At dama er utro er vel ikke gutten sin skyld! Hun har vel ansvar hun også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...