Maxine Grey Skrevet 1. desember 2004 #1 Del Skrevet 1. desember 2004 Julen har blitt dobbel. Alltid har jeg elsket jul Kasse på kasse full av julepynt står klar til å åpnes. Jeg vil ikke åpne dem. Jeg vil legge meg og sove til det blir april. Hvordan kan jeg glede meg.. Har jeg lov til å glede meg.. Jeg vil ikke glede meg.. Noe er for alltid borte Julen har blitt dobbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #2 Del Skrevet 1. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 1. desember 2004 #3 Del Skrevet 1. desember 2004 Du gledet deg over julen før, men nå føler du savn over det som er borte. Var det det du mente med dobbel? til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvordan kan jeg glede meg.. Har jeg lov til å glede meg.. Jeg vil ikke glede meg.. Noe er for alltid borte Kjære Maxine! Tror jeg også føler noe av det samme som deg. Det har skjedd "ting" siden sist jul... Dette blir m.a. min første jul uten å ha foreldre. Men... livet MÅ gå videre, og livet SKAL gå videre! Jeg har andre rundt meg, som er glad i meg, og som jeg er glad i, og har et ansvar for. Derfor kan man ikke gi opp! Det gjelder sikkert for deg også, Maxine! Da jeg var 8 år, døde mormor om julaften-morgen. Jeg trodde ikke det kunne bli jul det året, eller senere år! Men mor klarte å lage jul det året, og senere år, så hvorfor skal ikke vi også klare det, Maxine? Stå på, og lykke til!! Advent fra Ugla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 2. desember 2004 #6 Del Skrevet 2. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 2. desember 2004 Du gledet deg over julen før, men nå føler du savn over det som er borte. Var det det du mente med dobbel? til deg Helt riktig! Julen er jo den samme, men gleden er ikke like hel som før. Jeg minnes med savn den store og hele gleden fra barndommen, og sørger over tapet av barndommens uskyld også, dette at verden ikke bare er et "bæssmorfang", om dere skjønner. Mor og far er borte for alltid, søsknene mine er langt borte, og mitt vakre alvebarn forlot oss for to år siden. Savnet skygger for en del av gleden. Men sånn er det bare. Og jeg lever videre i denne verdens tid og rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 2. desember 2004 Kjære Maxine! Tror jeg også føler noe av det samme som deg. Det har skjedd "ting" siden sist jul... Dette blir m.a. min første jul uten å ha foreldre. Men... livet MÅ gå videre, og livet SKAL gå videre! Jeg har andre rundt meg, som er glad i meg, og som jeg er glad i, og har et ansvar for. Derfor kan man ikke gi opp! Det gjelder sikkert for deg også, Maxine! Da jeg var 8 år, døde mormor om julaften-morgen. Jeg trodde ikke det kunne bli jul det året, eller senere år! Men mor klarte å lage jul det året, og senere år, så hvorfor skal ikke vi også klare det, Maxine? Stå på, og lykke til!! Advent fra Ugla. Gjett om vi skal klare det! Selvfølgelig skal vi det. Livet går videre, og takk og pris for barnebarna som hjelper til med julefeiringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 2. desember 2004 #9 Del Skrevet 2. desember 2004 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 3. desember 2004 #10 Del Skrevet 3. desember 2004 Gjett om vi skal klare det! Selvfølgelig skal vi det. Livet går videre, og takk og pris for barnebarna som hjelper til med julefeiringen! Godt å høre, Maxine! Kos deg med barnebarna! Ta dem på bæssmorfanget ditt, og gi dem en fra meg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. desember 2004 #11 Del Skrevet 3. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 3. desember 2004 #12 Del Skrevet 3. desember 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. desember 2004 #13 Del Skrevet 5. desember 2004 Vi må skape nye juleminner! For meg vil julen alltid ha en bismak, søsteren min ville blitt 37 28. desember hvis hun ikke hadde dødd for 4 år siden... Men julen kan alltid få nytt innhold, og jammen meg dukker det ikke opp nye personer i livet mitt som gir julen nytt innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 5. desember 2004 #14 Del Skrevet 5. desember 2004 Skjønner så godt hva du mener! Alf Prøysens "Romjulsdrøm" gir meg alltid klump i halsen. Den sier så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå