Gå til innhold

Hvor mange løpeøkter for å bli god på halvmaraton?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil forbedre tiden min på halvmaraton og har meldt meg på tre halvmaratonløp i 2017. Beste tiden min er 1.33 og målet mitt er under 1.30. Jeg er kvinne i tidlig 30 årene og løper ca 60 km i uken. Løper en veldig tung intervalløkt (10-12x1000m,3-4x 3000m etc) i litt over halvmaratonfarten min, en langtur i middels tempo 10-12km, og en langtur på 15-25km i veldig rolig tempo + en hard bakkeøkt der jeg løper 7km i slak/moderat motbakke og raskt tempo ned igjen for å få fartstrening. Bør jeg øke treningsmengden? Eller er dette nok trening? Kan jeg bli bedre av å begynne med styrke/yoga etc?

Anonymkode: 72ef2...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høyres heilt greit ut. Trur ikkje KG er rett plass for å utvida kompetansen. Prøv forumet på kondis.no.

• Liker 1
Skrevet

Tror heller ikke KG er rette stedet når du holder så høyt nivå. Er du ikke med i en klubb?

Anonymkode: 6f399...015

Skrevet

Hei,

Nivået ditt er faktisk drit bra! Og det ser ut som at du varierer bra med treningen. 

Det du kanskje kunne hatt på programmet er en rolig langtur i sone 1. Da gjør du kroppen mer rustet til å tåle eller absorbere de harde øktene dine. 

Det du har mest å tjene på nå er å få opp antall kilometer dy løper i uka.

Lykke til videre! :-)

Anonymkode: dd502...44a

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg vil tippe at du når målet ditt i 2017 med det programmet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...