Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger idéer til nyttårsdessert, jeg kommer ikke på noe jeg har lyst på rett og slett. Vi har vanligvis enten Dronning Maud-fromasj eller hjemmelaget karamellpudding, men jeg vil ha noe annet i år. Ikke noe julete som riskrem eller multekrem. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
58 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg trenger idéer til nyttårsdessert, jeg kommer ikke på noe jeg har lyst på rett og slett. Vi har vanligvis enten Dronning Maud-fromasj eller hjemmelaget karamellpudding, men jeg vil ha noe annet i år. Ikke noe julete som riskrem eller multekrem. 

Panna Cotta med en frisk saus til (bringebær, sitron e.l.)? Hvit sjokolademousse? Pasjonsfruktmousse? Brownies med is? Tiramisu? Fruktsalat?

Anonymkode: 65a32...feb

Skrevet

Hva skal dere ha til hovedrett?

Skrevet
15 minutter siden, The Kitten skrev:

Hva skal dere ha til hovedrett?

Ribbe. :)

Skrevet

Helt enig ang panna cotta, lagd med 100g hvit sjokolade istede for sukker. Og bringebær pure uten stener. Nam

Skrevet

jeg syns stekte epler med kanel sukker  hasselnøtter smør og sirup er veldig godt. men det må være harde epler som granny smith. og så ha vaniljesaus over. forbinder det mest med høstdessert, men hvis du/ dere ikke har lagd det før så er det en veldig god dessert.

Skrevet
38 minutter siden, Arkana skrev:

Ribbe. :)

Pokker! Tenkte egentlig å gi råd ut i fra hovedrett, men ettersom jeg ikke spiser svin aner jeg ikke hva som passer etter ribbe. Middag på nyttårsaften pleier jo å være en ganske tung eller kraftig middag, så jeg ville gått for en lettere dessert som fruktsalat (som noen har foreslått). 

Skrevet

Vi har sjokoladefondant på nyttårsaften. Serveres med is og jordbær.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Pannacotta med parsjonsfrukt-, bringebær- eller appelsin"saus".

eller oreodessert - super enkelt oh vanvittig godt!

Skrevet

Takk for fine forslag. Enig i at det bør være noe litt lett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...