Arkana Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Jeg trenger idéer til nyttårsdessert, jeg kommer ikke på noe jeg har lyst på rett og slett. Vi har vanligvis enten Dronning Maud-fromasj eller hjemmelaget karamellpudding, men jeg vil ha noe annet i år. Ikke noe julete som riskrem eller multekrem.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 58 minutter siden, Arkana skrev: Jeg trenger idéer til nyttårsdessert, jeg kommer ikke på noe jeg har lyst på rett og slett. Vi har vanligvis enten Dronning Maud-fromasj eller hjemmelaget karamellpudding, men jeg vil ha noe annet i år. Ikke noe julete som riskrem eller multekrem. Panna Cotta med en frisk saus til (bringebær, sitron e.l.)? Hvit sjokolademousse? Pasjonsfruktmousse? Brownies med is? Tiramisu? Fruktsalat? Anonymkode: 65a32...feb
Arkana Skrevet 26. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2016 15 minutter siden, The Kitten skrev: Hva skal dere ha til hovedrett? Ribbe.
Hmmmmmm Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Helt enig ang panna cotta, lagd med 100g hvit sjokolade istede for sukker. Og bringebær pure uten stener. Nam
cherry blossomed. gone. Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 jeg syns stekte epler med kanel sukker hasselnøtter smør og sirup er veldig godt. men det må være harde epler som granny smith. og så ha vaniljesaus over. forbinder det mest med høstdessert, men hvis du/ dere ikke har lagd det før så er det en veldig god dessert.
The Kitten Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 38 minutter siden, Arkana skrev: Ribbe. Pokker! Tenkte egentlig å gi råd ut i fra hovedrett, men ettersom jeg ikke spiser svin aner jeg ikke hva som passer etter ribbe. Middag på nyttårsaften pleier jo å være en ganske tung eller kraftig middag, så jeg ville gått for en lettere dessert som fruktsalat (som noen har foreslått).
..... Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Vi har sjokoladefondant på nyttårsaften. Serveres med is og jordbær.
Gjest økonomifrue Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Pannacotta med parsjonsfrukt-, bringebær- eller appelsin"saus". eller oreodessert - super enkelt oh vanvittig godt!
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Crema catalana http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/crema-catalana-med-hint-av-kanel/ Endret 27. desember 2016 av Catalina Culès
Arkana Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2016 Takk for fine forslag. Enig i at det bør være noe litt lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå