Gå til innhold

Gravid i 5 uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en kvinne på 27 år, har nettopp funnet ut at jeg er gravid etter positive tester og uteblitt mens.

Har fortalt fyren som er faren at jeg er gravid(vi er ikke sammen) men vi dater. Da jeg fortalte han det, ble han bare paff og sa ikke så mye, regner med han fikk sjokk og det var jo uventet for begge. Det som var vondt var at han dro rett etterpå. har kun kjent han i en mnd.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, både min mor og søster mener jeg skal ta abort, de sier jeg må velge selv men det er vanskelig å velge når begge mener jeg skal ta abort. Har ikke lyst til å ende opp som alenemor med en far som ikke vil ha noe med barnet å gjøre f. eks. samtidig er abort vondt å tenke på å utføre :( 

litt om min stuasjon:

27 år

er i fast  full jobb med turnus/skift

bor i bofellesskap med venninner

(de to siste er negative utgangspunkt for å ha en baby, men jeg vet likevel ikke om det er riktig av meg å ta abort)

Jeg trenger råd og hjelp, har ikke ringt amathea, men vurderer det. vurderer også å ringe sykehuset for abort, er så usikker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fyren. Når sa du det til han? Gi han et par dager på å fordøye det på. 

Anonymkode: e8ee1...24f

Skrevet

Hvis du klarer å ta vare på barnet uten hjelp fra din familie, barnefar og venninner så bør du beholde. Hvis du må ha hjelp fra alle dem samtidig som du trenger at han skal ville ha babyen så er du ikke klarer for baby. 

Du er 27 , visste hva du gjorde og hva som måtte til for å bli gravid og det første måneden du dater noen så du må ta et klokt valg  . 

Skrevet
3 timer siden, gravid5 skrev:

Hei.

Jeg er en kvinne på 27 år, har nettopp funnet ut at jeg er gravid etter positive tester og uteblitt mens.

Har fortalt fyren som er faren at jeg er gravid(vi er ikke sammen) men vi dater. Da jeg fortalte han det, ble han bare paff og sa ikke så mye, regner med han fikk sjokk og det var jo uventet for begge. Det som var vondt var at han dro rett etterpå. har kun kjent han i en mnd.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, både min mor og søster mener jeg skal ta abort, de sier jeg må velge selv men det er vanskelig å velge når begge mener jeg skal ta abort. Har ikke lyst til å ende opp som alenemor med en far som ikke vil ha noe med barnet å gjøre f. eks. samtidig er abort vondt å tenke på å utføre :( 

litt om min stuasjon:

27 år

er i fast  full jobb med turnus/skift

bor i bofellesskap med venninner

(de to siste er negative utgangspunkt for å ha en baby, men jeg vet likevel ikke om det er riktig av meg å ta abort)

Jeg trenger råd og hjelp, har ikke ringt amathea, men vurderer det. vurderer også å ringe sykehuset for abort, er så usikker!

Er du så gammel og eier ikke eget bosted?🙄 Ta avort du, best for deg og barnet. Barn trenger deg 100% og dette kan bli slitsomt, derfor er det best å være to om å oppdra et barn.

Skrevet

Jeg var på din alder da jeg ble gravid. Bodde i felleskap også. 

Alt ordnet seg- "babyen" er 10 år nå og en herlig gutt jeg aldri ville vært foruten! Far er i bildet og de har godt forhold. 

Anonymkode: c6b7c...243

• Liker 3
Skrevet

Ikke hør på  NOEN ANDRE. Ikke barnefar, ikke din mor eller søster og ikke venninner. Stol 100% på din egen magefølelse i denne avgjørelsen. Det er ingen av dem som skal leve med hverken et barn, eller en abort resten av livet. Ingen av delene er enkelt. Men ett av valgene er mest riktig for deg.

Anonymkode: 7ae2b...53b

• Liker 2
Skrevet

Hei. Ville bare si til deg at du fint kan benytte deg av Amathea, selvom du ikke har planer om å ta abort. De kan kanskje være en hjelp for deg når det gjelder valget du skal ta 💕 Har selv veldig god erfaring med Amathea som støtte i svangerskapet og tiden etter. 

Anonymkode: 965bb...d52

Skrevet
16 timer siden, Drama.Queen skrev:

Er du så gammel og eier ikke eget bosted?🙄 Ta avort du, best for deg og barnet. Barn trenger deg 100% og dette kan bli slitsomt, derfor er det best å være to om å oppdra et barn.

Gud så dum du er! Hun bor nok garantert i en storby og da er det vanlig å bo i kollektiv - også når man er 27 og eldre! Jøss for et slitsomt menneske du er "hunmels"

Anonymkode: 27d2c...d15

• Liker 2
Skrevet

Det dummeste jeg hører er folk som ikke vil ende opp som alenemor/alenefar. Da bør man ikke ha sex i det hele tatt. Ta abort, for du er for ego til å ha barn.

Anonymkode: d3549...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...