Gjest Axl Rose Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 I dag når ekstrem været Urd herjer og har herjet. Da drar foreldre med de små barna ut for å se på bølgene enda politiet advarer de. Der står de langt utpå der bølgene kan nå folk eller langs strandkanten. Man skal ikke leke med naturkreftene! Vet aldri hva en bølge finner på. Plutselig ligger barnet ditt i sjøen eller har blitt kastet i en stein med en voldsom kraft. Eller barnet faller, eller glir på en glatt stein. Hvorfor får sånne ha barn? Når de risikerer livet til seg selv og egne barn? Hvor er barnevernet i sånne saker? Dette skjer hver gang det er uvær. Pga nysgjerrige mennesker. Som aldri får vett i hodet. Vi vet alle hvordan en storm ser ut gjør vi vel? Er det så kult å leke seg ute i storm? Ikke alle vet hva naturkreftene kan gjøre. Naturen er mye sterkere enn mennesker hvis dere ikke visste det. Den kan utrydde deg og barna dine akkurat når den selv vil. Foreldre risikerer livet til barna sine når det gjelder andre ting også! Hva da? Nei tenk dere om!
Gjest Tutte Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Å ta med barna sine ut i ekstremvær som dette når man til og med blir anbefalt å holde seg innendørs er jeg enig i at er veldig ansvarsløst ja.
Citpensacola Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Det synes jeg er helt greit. Bare bra å få renset litt opp i alt rasket det finnes av dårlige gener der ute. 2
Forundret.. Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Skulle trodd det var noen foreldre som egentlig ikke ønsker å være det.. Snakk om å ta sjanser.
skruf Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Jeg tror det går på uvitenhet. De har rett og slett ikke respekt for været. Jeg har vokst opp nesten i fjærekanten på Nordvestlandet, vi fikk tidlig prentet inn respekten for vær og vind, og iallefall havet. Her er vi vant til vind, skikkelig vind. Mange plasser så er storm med orkan i kastene fremmed for de, så når uværet først slår til så er det spennende og nesten eksotisk tror jeg. De vet ikke hva de har med å gjøre. Du ser jo samme fenomenet når turister fra andre land er på Prekestolen også, lar babyen sin krabbe rundt helt på kanten der det er mange herrens meter rett ned.
Leavemealone Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Det kommer an på hvor du bor. Her vi bor er det ganske rolig rett utenfor, og vi kan fint ta med barna rett utenfor (ikke lange turer). Men er enig i at det er dumskap å ta barna på langtur ned til sjøen og slikt. Men å bruke sunn fornuft kommer man lenger med enn å høre på nyheter uansett.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Hvor har du sett/hørt/lest dette, ts? Anonymkode: 2a889...31b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Tror det handler om uvitenhet. Folk er vokst opp i byen og gir ikke vett til å forstå at en bølge kan dra deg og ungen til sjøs og da kommer man ikke inn igjen. Anonymkode: 97d2c...178
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du sett/hørt/lest dette, ts? Anonymkode: 2a889...31b Står i flere aviser, bl.a. her http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Det-var-helt-vilt-og-magisk-328163b.html sjekk videoen øverst. En tulling som har tatt med seg datteren, og inbiller seg at det er trygt. Jeg er kjent i området, og det er langt fra trygt. De står helt nede ved sjøen, en brottsjø så er det niks mer datter på land der hun står. Og dette er et område der det er svært sterke strømmer, og de fører deg til havs på et par minutter i spnt vær. bølgekraftverket som lå der tidligere gikk tapt for bølgene, men tullingen med kamera mener det skal gå greit for han og 14-åringen. Anonymkode: 16b55...c1e
Gjest Axl Rose Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du sett/hørt/lest dette, ts? Anonymkode: 2a889...31b Jeg har sett det med egne øyner. I dag hørte jeg det på nyhetene. Til og med politiet er gal på sånne foreldre. Håper av hele mitt hjerte at de blir fratatt barna når de setter egne barns liv i fare. De får gjøre hva pokker de vil med seg selv, men å leke med andres liv er ikke greit! Som oftest unge foreldre og det var unge foreldre jeg så som lekte med livet til ungen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå