AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Lønn etter konkurs... jeg har et lønnskrav inne hos nav lønnsgaranti på litt under 200 000(vet at Max tilbakebetalt er 2xg), jeg får de pengene på nyåret en gang. Jeg og samboeren skal flytte fra hverandre og han mener han har krav på halvparten av pengene, er det riktig? Vi har et MasterCard jeg skal cashe ut som vi måtte bruke i overgangen fra permittert til dagpenger. Ellers klarte vi oss fint med dagpenger og litt stramt matbudsjett.... jeg skal forsøke å sitte med huset sånn at barna iallfall har det romslig og greit der de skal bo mest, så hadde tenkt p sette resten av pengene på sparekonto! Anonymkode: a9594...b05
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Hvorfor i alle dager skal han ha halvparten av DIN lønn??? Anonymkode: c2bb0...1d5 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Forstår ikke helt, mener samboeren din at han har krav på halvparten av ditt lønnskrav? Anonymkode: bb106...6d9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Ja, min snart x-samboer mener han har krav på halve av mitt lønnskrav, fordi i perioden jeg fikk dagpenger bidro han mest for at det skulle "gå rundt" , selv om jeg var supersmart og tok ansvar for å ukeshandle og planlegge sånn at vi helt fint fikk det til å "gå rundt". Anonymkode: a9594...b05
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Han mente også at jeg måtte ta over halve studielånet hans også da... Anonymkode: a9594...b05
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Jeg skal etter begges ønske prøve å beholde huset og har tenkt å sette av pengene på sparekonto sånn at jeg ser at jeg klarer det... Anonymkode: a9594...b05
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, min snart x-samboer mener han har krav på halve av mitt lønnskrav, fordi i perioden jeg fikk dagpenger bidro han mest for at det skulle "gå rundt" , selv om jeg var supersmart og tok ansvar for å ukeshandle og planlegge sånn at vi helt fint fikk det til å "gå rundt". Anonymkode: a9594...b05 Med mindre dere hadde en avtale på forhånd, så har han ikke rett på noe rent juridisk sett. I ett forhold hjelper man hverandre, også gjennom vanskelige tider. Det vil resultere i at noen ganger vil han bidra mest økonomisk, andre ganger du. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han mente også at jeg måtte ta over halve studielånet hans også da... Anonymkode: a9594...b05 Haha, nå blir det jo bare latterlig! Det er hans lån, hans ansvar Anonymkode: c2bb0...1d5 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han mente også at jeg måtte ta over halve studielånet hans også da... Anonymkode: a9594...b05 Åh, han ja. Det forklarer mye. (For du har fortalt oss om ham før, ikke sant? Eller er det to slike der ute? ) Anonymkode: f8fd7...119 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, han ja. Det forklarer mye. (For du har fortalt oss om ham før, ikke sant? Eller er det to slike der ute? ) Anonymkode: f8fd7...119 Det er han ja😜 Forhåpentligvis finnes det ikke flere😝 Anonymkode: a9594...b05 2
Gjest canacas Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, min snart x-samboer mener han har krav på halve av mitt lønnskrav, fordi i perioden jeg fikk dagpenger bidro han mest for at det skulle "gå rundt" , selv om jeg var supersmart og tok ansvar for å ukeshandle og planlegge sånn at vi helt fint fikk det til å "gå rundt". Anonymkode: a9594...b05 Nei, han kan legge fra seg dette. Virker ikke særlig skarp han typen din
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Dersom Mastercardet dere måtte bruke i perioden du ikke fikk lønn står i hans navn burde du cashe dette ut med pengene du får. Står det i ditt er det jo din gjeld uansett (men du burde likevel cashe det ut) Studielånet hans er jo hans gjeld, så det har du ikke noe ansvar for. Dersom han måtte bruke av penger han ellers kunne ha spart på å holde dere flytende i perioden du sto uten jobb/lønn så er den ærlige saken å kompensere han noe for dette, men han har ingen juridiske krav mot deg så lenge det ikke foreligger en avtale om at han skal kompenseres for dette. Anonymkode: 743c1...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå