Gå til innhold

Distriktsnorge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at på visse steder står man opp kl 05:10 og setter seg på trappa med kaffe mens man venter på at naboen kommer bort med boller, og at de sammen venter på en elg skal gå forbi og det er først da det er lov å ta en slurk av kaffen?

Eller at man ikke kan klatre i stige etter kl 20.00 for da kommer kjerringa fra nabobygda og slår av en prat? Og hu stopper aldri å prate om sønnen som studerer i Oslo, selv om sønnen nå er 74 år?

Eller at i visse områder spiser en ikke poteter, men bruker de istedenfor i et lokalt sportsarrangement hvor man plasserer poteten på ei sleiv og hopper med sekk til førstemann har kommet i mål?

Andre steder kaster man koner så langt man klarer? Et det i forbindelse med samlivsbrudd? Kona kommer vel ikke tilbake hvis du først har kasta ho?

Skrevet

Beklager, vi drikker litt!

Skrevet

Første avsnitt med kaffekoppen: jeg har satt meg på trammen en tidlig morgen for å drikke kaffe. Ikke fordi jeg har hatt forhåpninger om at hverken elg elller nabo skal komme. Men en gsng kom det ei ku. 

Andre avsnitt med stigen: det er en kjent sak at noen er for snakkesalige. Det også helt utenom de gangene du står på en stige. 

Potetløp hadde vi hvert år på barneskolen. Kjerringkasting/bæring har vi ikke her jeg kommer fra, men det er jo stort i Finland om jeg ikke tar feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...