AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Beklager hvis jeg støter noen, det er ikke hensikten med denne tråden. Jeg har lagt merke til at noen har dukker, realistiske sådan, som de bruker til terapi. Noen fordi de ikke kan få egne barn. Hvorfor? Jeg tenker, vil ikke dette styrke savnet ved ufrivelig barnløshet? Mtp at dukken minner deg konstant på hva du ikke kan få. Eller? Hva er andre grunner til at man har slike dukker som de har i vogner o.l? Anonymkode: 4bd0b...6b7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Jeg vet ikke, men tror du de får dukkene av andre eller at de bare er litt sprø å får tak i de selv? (Jeg tror jeg kanskje hadde slått ned den som hadde gitt meg en dukke, eller hund for den del for å erstatte et barn..) Anonymkode: af947...236
Mari Y Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 På 26.12.2016 den 18.56, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg støter noen, det er ikke hensikten med denne tråden. Jeg har lagt merke til at noen har dukker, realistiske sådan, som de bruker til terapi. Noen fordi de ikke kan få egne barn. Hvorfor? Jeg tenker, vil ikke dette styrke savnet ved ufrivelig barnløshet? Mtp at dukken minner deg konstant på hva du ikke kan få. Eller? Hva er andre grunner til at man har slike dukker som de har i vogner o.l? Anonymkode: 4bd0b...6b7 Det skulle jeg gjerne likt å visst. Kan det være leking er stimulerende? Kanskje noe i det du sier, også?
Gjest Newroz Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har aldri vært bort i hva du nevner her, men jeg har erfart at enkelte psykologer bruker ulike dukker - pasienten skal da velge seg den dukken som han/hun kjenner seg mest igjen i, også snakker man om akkurat det. Når det gjelder det du nevner, kan det jo være for å bøte på sorgen det er ved og ikke kunne få egne barn. Kanskje dukken fyller det tomrommet de føler akkurat der og da, og er det fylt blir det lettere å behandle pasienten?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 På 26.12.2016 den 19.26, AnonymBrunkrem skrev: Yikes, gjøre narr av hjemløse som ikke er mentalt friske. Kan ikke sparke mye lavere enn det Anonymkode: a227b...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå