AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #21 Skrevet 27. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til 4 shibaer. Disse kjenner jeg godt. De er sosiale, morsomme og tullete. De er supre familiehunder og krever på ingen måte spesielt mye aktivitet. Jeg vil anse disse hundene som vanlig, enkle familiehunder. Jeg skjønner ikke hvorfor shibaen har så dårlig rykte. Anonymkode: 3027d...2f8 Mange hunder kan ha dårlig rykte. Jeg syntes ikke Shibaen er grusom eller noe. Om Akitaen er aggresiv mot fremmend, når det kommer til inntrengere så er det jo pga vakthund, sikkert en ypperlig vakthund :D Anonymkode: 329c8...849 1
Snurrehalen Skrevet 27. desember 2016 #22 Skrevet 27. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå kjempe fine 😍😍😍 De Akitaene er vel kun aggresive mot inntrengere, er det jeg har lest tror jeg? Men er du som har erfaringen her! Aldri hatt shiba/akita. Har også lest de blir veldig trofast mot et menneske, stemmer det? Kunne trengt en turkamerat og vakthund 😁😄 Anonymkode: 329c8...849 Her er det nok variasjoner innenfor rasen, men ingen av de akita jeg kjenner er aggressive mot inntrengere. De varsler og holder de "på plass" med kroppen og bjeffing. Vi hadde f.eks en gang besøk av en litt forvirret gammel mann som plutselig stod midt i gangen vår. Da føk akitaen opp og stod rett foran han å bjeffet, men var ikke noe tegn til aggressivitet. Det at de blir veldig trofast mot et menneske er nok både ja og nei. Har du en pølsebit så er du kul, så enkelt er det. Men de knytter seg nok mer til en person i huset. Mine er glade for å se kjentfolk og synes sambo er kul, men det er meg de helst vil være sammen med, både shibaen og akitaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå