Gå til innhold

Venninner som ikke er venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par venninner jeg er usikker på hvor de står i forhold til meg. De kan skrive søte bursdagshilsner, og kommentere på bilder og feks skrive at vi må snart gjøre noe sammen, men når jeg sender dem melding så får jeg aldri svar. Aldri. Det kan være invitasjoner eller en enkel "hvordan har du det". Begynner å bli lei av hele greia, men er redd jeg kaster bort de få vennskapene jeg har. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 45d9b...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ikke venninner, det er helt sikkert. Hvis de aldri vil eller kan møte deg, så er de ikke venninner. Jeg har opplevd det samme med noen, og jeg kuttet dem helt ut. Nå omgås jeg bare de som vil møte meg og finne på noe. Da kjenner jeg ikke så mange som før, men de er hvertfall venninner jeg kan være sammen med av og til. Orket ikke mer av de som er sånn som du beskriver, og har ikke angret på at jeg kuttet dem ut. Håper også å finne flere etterhvert, men aldri mer venninner som aldri vil møte meg. 

Anonymkode: 0506e...494

• Liker 3
Gjest Frederik
Skrevet

Surt, men da må du skaffe deg nye venninner.  Det er selvsagt mye lavere terskel for å sende en bursdagshilsen på facebook og faktisk ville finne på noe med personen.

Helt enig i at det er surt å høre "vi må snart gjøre noe sammen" når det kommer fra en man vet ikke ønsker å finne på noe sammen med deg. Men løsningen er å få seg nye venner.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke venninner, det er helt sikkert. Hvis de aldri vil eller kan møte deg, så er de ikke venninner. Jeg har opplevd det samme med noen, og jeg kuttet dem helt ut. Nå omgås jeg bare de som vil møte meg og finne på noe. Da kjenner jeg ikke så mange som før, men de er hvertfall venninner jeg kan være sammen med av og til. Orket ikke mer av de som er sånn som du beskriver, og har ikke angret på at jeg kuttet dem ut. Håper også å finne flere etterhvert, men aldri mer venninner som aldri vil møte meg. 

Anonymkode: 0506e...494

Du har rett. Det er bare sårt når jeg har bestemt meg, for så skriver de at de savner meg og vil finne på noe og jeg ikke får mer svar fra dem. 

2 minutter siden, Frederik skrev:

Surt, men da må du skaffe deg nye venninner.  Det er selvsagt mye lavere terskel for å sende en bursdagshilsen på facebook og faktisk ville finne på noe med personen.

Helt enig i at det er surt å høre "vi må snart gjøre noe sammen" når det kommer fra en man vet ikke ønsker å finne på noe sammen med deg. Men løsningen er å få seg nye venner.

Det er bare synd når vi har vært venner så lenge. Jeg har spurt dem om noe er galt, bedt om tilgivelse og hva jeg kan gjøre for å filse forholdet mellom oss. Som svar får jeg at ingenting er galt, de har bare mye å gjøre.

Æsj altså

Skrevet

Jeg er blitt en sånn venninne. Men det er ikke av eget valg, men pga sykdom som gjør at jeg ikke har hatt mulighet eller ork. Men jeg finner heller andre løsninger. 

Kan det være noe slikt med dine venninner, som du ikke vet noe om? 

Anonymkode: 669c9...ba6

• Liker 1
Gjest Frederik
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare synd når vi har vært venner så lenge. Jeg har spurt dem om noe er galt, bedt om tilgivelse og hva jeg kan gjøre for å filse forholdet mellom oss. Som svar får jeg at ingenting er galt, de har bare mye å gjøre.

Æsj altså

Klart det er surt, men det er sånn for de aller fleste. Man vokser fra gamle venner, får nye venner som betyr mindre tid med de gamle, man flytter på seg, må bruke tid på jobb og familie, osv.  Man trenger ikke ha gjort noe galt for å miste gamle venner.

Samtidig så må man pleie vennskap og skaffe seg nye venner slik at man ikke ender opp uten venner.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt en sånn venninne. Men det er ikke av eget valg, men pga sykdom som gjør at jeg ikke har hatt mulighet eller ork. Men jeg finner heller andre løsninger. 

Ikke når de kan være sosiale med hverandre og andre venner. Minuset med å ha sosiale medier. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville de vel sagt i fra, og hvis det er tilfellet så er det ikke så mye å gjøre med det uansett. :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...