Gå til innhold

Date etter dødsfall og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Min mann gjennom 12år omkom i ei ulykke i vår. Vi har 5barn sammen hvor eldste er 10år.

Det var og er hardt,  men følelsene forsvant for hverandre for mange år siden,  men hadde det veldig fint sammen. 

Jeg kunne ikke tenke meg å date igjen trodde jeg på mange år,  til jeg traff en fantastisk mann,  som tidligere var bekjent. 

Vi har truffet hverandre litt innimellom,  og kan se ut som vi begynner å bli betatt av hverandre og like hverandre godt. 

Da jeg traff min avdøde mann hadde jeg ikke barn og var veldig ung,  uerfaren og han var min første.  så jeg er blank på dette. 

Han er jo selvfølgelig tilbakeholden og det forstår jeg veldig godt,  da jeg selv ville hvert det om jeg var i hans sko.  Men han tar selv kontakt og vil gjerne treffes,  men imellom sender han aldri meldinger selv, noe som gjør meg veldig usikker på hva han vil. Vi har ikke pratet noe om dette,  om det finnes en framtid for oss. Han virker oppriktig interessert i barna og spør hvordan di har det. 

Og han klemmer meg og tar insjativ til kyssing,  men forsøker seg ikke på noe annet. 

Når er det vanlig å ta en slik samtale om en eventuell framtid sammen?  Om han ønsker seg barn selv(han har ingen)?  Er jo naturligvis redd for å skremme han bort.  

Men er også redd for at tiden skal gå for langt og jeg forelsker meg og han ikke kan tenke seg en framtid med meg/oss,  at jeg bare er "tidsfordriv",  noe jeg tviler på da.  

Og om det skulle vise seg at vi vil satse på en framtid sammen,  når er det normalt/forsvarlig at han får treffe barna?  Og hvordan gjør man det?   

Er jo selvfølgelig vanskelig å treffes så ofte,  da det ikke er bare å skaffe barnevakt til 5 små barn. 

Anonymkode: 90109...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er helt naturlig å ta den samtalen så fort som mulig i den situasjonen du er i. Bare kjør på ☺

Anonymkode: 65d17...89f

• Liker 2
Skrevet

Så fremtiden må være satt, før du lar han slippe til nedi buksa di?

Du må jo først finne ut hva du vil. Skal du ha en erstatter for det som gikk bort eller kan et forhold fungere under hvert sitt tak?

Anonymkode: 25405...638

Skrevet

Jeg tenker at noen mnd er for kort tid siden dødsfallet til å OFFENTLIG få et nytt forhold, spesielt mtp barna.

Men at du ikke har lyst å la dette gå fra deg når du endelig kjenner på forelskede følelser igjen, det forstår jeg godt!! Jeg ville nok snakket med han om dette. Ta det rolig, være hos han, bli kjent og bare være venner/kjærester en god stund.

Det er ikke bare-bare å komme inn i en familie med sånn tragisk historie. Selv om DU føler deg klar, så kan dette bli veldig vanskelig i forhold til dine 5 barn. Så om ikke bare for barnas skyld, så burde dere ta dette meget piano for HANS skyld også. 

Om du tar han inn  familien som en VENN, så merker ungene dette med en gang at det er andre følelser i bildet, og det i seg selv kan skape vansker.. da er det bedre å vente litt og introdusere han ærlig og redelig som en kjæreste.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville iallfall ikke latt han treffe barna før dere var i et seriøst forhold. Ville nok ventet i godt et år iallfall.

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg ikke gått inn i noe nytt så raskt med tanke på barna. Tenker at de trenger din fulle oppmerksomhet etter å ha mistet faren sin. 

• Liker 2
Skrevet

Å snakke om situasjonen deres, hvor dere står og hva dere ser for dere på sikt ville jeg gjort så snart som mulig, av hensyn til dere begge. En viktig del av den samtalen bør være nettopp det at du har fem små barn som har mistet faren sin og at dere derfor bør  ta dette laaangsomt, av hensyn til dem. 

Anonymkode: 9097b...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...