sunnaen Skrevet 26. desember 2016 #1 Del Skrevet 26. desember 2016 Hei! Jeg skal reise på jentetur til Vilnius med mor og søster om 2 måneder. Vi ønsker tips til gode og rimelige spa-/massasjesteder. Noen som kan anbefale noe? Send gjerne med link til hjemmeside. Vi ønsker også neglbehandling. Noen som har gjort dette i Vilnius og kan anbefale en salong? Ellers ønsker vi tips til cafeer, restauranter og andre kulturelle opplevelser vi burde gjøre! Har dere andre tips er vi svært interesserte Tusen takk. Vi gleder oss til jentetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amalie_n Skrevet 26. desember 2016 #2 Del Skrevet 26. desember 2016 Var i Vilnius i fjor på jentetur og hadde en veldig fin ferie. Vi bodde på hotel kempinski så vi brukte spaet der. Det er ikke av det rimeligste slaget men et utrolig deilig spa. Anbefaler det på det høyste. Der har de også et deilig basseng, boblebad, badstuer og liggestoler å slappe av i, så man får mye mer for pengene enn å bare gå et billig sted for å få en massasje. Dette visst man vil gjøre spa til en opplevelse og være litt sammen og ikke bare ligge på hvert sitt rom å få behandling. Kan forøvrig anbefale frokosten på det hotellet, har aldri i mitt liv spist bedre hotellfrokost. Vi spiste på mange gode restauranter, de jeg kan sterkt anbefale er: bistro18, the town, sues indian og rib room. Veldig god og rimeig mat. Mat, øl og vin er generelt billig i Vilnius. Er dere glade i shopping er det god shopping ned hovedgaten, none små senter der også. Ellers er det et gedigent kjøpesenter utenfor sentrum som tar ca 10-15 minutt med drosje. Ikke dyrt det heller. Senteret er stort og har mange gode butikker. Jeg husker ikke navnet på neglbarn vi var på, men var på en øverst i et senter som lå i hovedgaten. De var effektive uten at det gikk ut over kvaliteten. Ellers anbefaler jeg å bare gå rundt i gamlebyen, gå innom flere av byens nydelig kirker. Selve katedralen syns jeg bare var helt grei. Men de små kirkene rundt om i gamlebyene er veldig fine. God tur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnaen Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 27. desember 2016 20 timer siden, amalie_n skrev: Var i Vilnius i fjor på jentetur og hadde en veldig fin ferie. Vi bodde på hotel kempinski så vi brukte spaet der. Det er ikke av det rimeligste slaget men et utrolig deilig spa. Anbefaler det på det høyste. Der har de også et deilig basseng, boblebad, badstuer og liggestoler å slappe av i, så man får mye mer for pengene enn å bare gå et billig sted for å få en massasje. Dette visst man vil gjøre spa til en opplevelse og være litt sammen og ikke bare ligge på hvert sitt rom å få behandling. Kan forøvrig anbefale frokosten på det hotellet, har aldri i mitt liv spist bedre hotellfrokost. Vi spiste på mange gode restauranter, de jeg kan sterkt anbefale er: bistro18, the town, sues indian og rib room. Veldig god og rimeig mat. Mat, øl og vin er generelt billig i Vilnius. Er dere glade i shopping er det god shopping ned hovedgaten, none små senter der også. Ellers er det et gedigent kjøpesenter utenfor sentrum som tar ca 10-15 minutt med drosje. Ikke dyrt det heller. Senteret er stort og har mange gode butikker. Jeg husker ikke navnet på neglbarn vi var på, men var på en øverst i et senter som lå i hovedgaten. De var effektive uten at det gikk ut over kvaliteten. Ellers anbefaler jeg å bare gå rundt i gamlebyen, gå innom flere av byens nydelig kirker. Selve katedralen syns jeg bare var helt grei. Men de små kirkene rundt om i gamlebyene er veldig fine. God tur. Tusen takk for svar, Amalie Mange fine tips her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 27. desember 2016 #4 Del Skrevet 27. desember 2016 Anbefaler spaet SPA Vilnius link Om ikke hele menyen er tilgjengelig på nett, send en e-post og du får hele. Dette spaet er blant de billigere, men utrolig bra for pengene. Vi var en gjeng på 5 som koste oss der i to dager. Anbefaler en av spa dag-pakkene de har med skrubb, full kroppsmassasje og parafin på hendene, utrolig behagelig! Kostet ca 600 nok for 2 år siden. Etter behandlingen er det mørkerom der du får ligge og slappe av (/sove) så lenge du vil. De som jobber der er profesjonelle folk, men er du ute etter en skikkelig/dyp massasje bør du spørre etter en mannlig massør, eller gi tydelig beskjed om at de skal ta i. Ellers gjør de ansatte alt for at du ikke skal "flashe" noe underveis i massasjen. De har pedikyr, og sikkert manikyr også. Anbefaler spa-pedikyren på det varmeste! Beste pedikyren jeg har hatt, hun som gjorde det kunne sine saker (det så man på armmusklene hennes, haha)... Føttene mine var myke i ukevis etterpå. Men la være å booke de "bad" greiene, det er ikke verdt pengene. Forresten er det lurt å bestille på forhånd om dere er 3 stk, så får dere timer ca samtidig. Ellers synes jeg ikke det var så mye å gjøre i Vilnius. Vi gikk opp på den høyden med et lite tårn, og var på en sjokoladekafé. Det var også utrolig billig å ta noen drinker eller glass vin om kvelden, typ 5-10 kr pr glass da vi var der (mulig dyrere nå pga overgang til euro). Anbefaler å sjekke topplisten på Tripadvisor for å finne gode restauranter, vi var på en som jeg tror het Senoji Trobele, de hadde utrolig god mat. Pass bare på at taxi-sjåføren deres ikke tar overbetalt, vi hadde veldig variable priser på turene våre... Om dere bestiller taxi via hotellet burde det ikke være et problem. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå