Gå til innhold

"Bare" et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en kommentar på jobben en dag, vi snakket om ungen min å hvor gammel h*n er å sånn..  Så spurte noen om h*n ikke skulle få noen søsken snart? Da svarte jeg nei, for jeg vil ikke ha flere barn. Kommentarer jeg fikk da var: " Det må du da, du kan ikke gjøre det mot barnet ditt! " 

Ingen tar vel skade av å ikke ha søsken?? 

Måtte bare få det ut..

Anonymkode: 83093...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det gjør det aldeles ikke ;) det gjør dere som dere vil og andre har ingenting med det :) 

• Liker 5
Skrevet

Typisk uhøflighet som nesten er normalisert. Det er liksom helt vanlig at folk ubedt kommer med sine meninger om andres valg når det gjelder barn.

Det kan være ekstra sårt for de som ikke kan få de barna de ønsker, og utrolig respektløst uansett!

• Liker 5
Skrevet

Ganske normalt dessverre. Av en eller annen grunn er det mange som ikke forstår at antall barn man ønsker å få er valgfritt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor... Reaksjonene er dog ti ganger verre om man ikke vil ha barn i det hele tatt. Det takler de ikke å høre.

Skrevet
3 timer siden, Sukrin skrev:

Typisk uhøflighet som nesten er normalisert. Det er liksom helt vanlig at folk ubedt kommer med sine meninger om andres valg når det gjelder barn.

Det kan være ekstra sårt for de som ikke kan få de barna de ønsker, og utrolig respektløst uansett!

3 timer siden, Citpensacola skrev:

Ganske normalt dessverre. Av en eller annen grunn er det mange som ikke forstår at antall barn man ønsker å få er valgfritt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor... Reaksjonene er dog ti ganger verre om man ikke vil ha barn i det hele tatt. Det takler de ikke å høre.

Enig med dere! Vet det er normalisert, men det er en sinnsykt stygg og frekk u-ting! For alt de vet kan det hende ts er ødelagt, inkontinent og traumatisert etter sist fødsel.. tenk da å få gnidd inn at hun er superslem som ikke får flere :o eller tenk om hun ikke kan få flere og er deprimert pga det? 

Er utrolig synd, og ikke minst rart at dette temaet er greit å snakke om... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg, ts. Har flere erfaringer på dette området selv. Bare husk at vi ikke skylder å forklare hvor mange barn vi ønsker/om vi ikke ønsker flere barn til andre. De har ikke noe med dette. 

Anonymkode: cbc79...2af

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tar vel skade av å ikke ha søsken?? 

Anonymkode: 83093...9e9

Nei, ingen tar skade av det. Som barn er det hyggelig å ha søsken å sloss å leke med, se opp til eller se ned på.

Men det er som voksen det kanskje er enda mer merktbart at man er alenebarn. Da er det godt og veldig praktisk å ha søsken. Blant annet fordi foreldre etterhvert faller fra og man blir alene uten nær familie uten søsken. Det er også bra for å kunne ta best mulig vare på sine gamle foreldre. Noen ganger dør også foreldre mye tidligere en de selv hadde trodd..

Anonymkode: a9833...aa9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen tar skade av det. Som barn er det hyggelig å ha søsken å sloss å leke med, se opp til eller se ned på.

Men det er som voksen det kanskje er enda mer merktbart at man er alenebarn. Da er det godt og veldig praktisk å ha søsken. Blant annet fordi foreldre etterhvert faller fra og man blir alene uten nær familie uten søsken. Det er også bra for å kunne ta best mulig vare på sine gamle foreldre. Noen ganger dør også foreldre mye tidligere en de selv hadde trodd..

Anonymkode: a9833...aa9

Kan være praktisk forutsatt at man har en god kjemi. Pluss at man bor i nærheten av hverandre. Det er ikke en selvfølge at man ikke har giftet seg med en fra et annet kontinent, og flyttet dit for eksempel. Hilsen den som svarte i tråden her før deg som jeg siterte her.

Anonymkode: cbc79...2af

• Liker 1
Skrevet

Har alltid kun hatt ønske om et barn. Har blitt spurte ALLE år. Til og med nå som han er 14 år, får jeg spørsmål om jeg ikke savner å ha et barn til, og om jeg ikke vil ha en attpåklatt. 

Kall meg gjerne egoistisk, men jeg ønsker å leve litt også. Ønsker også og kunne gi han alt. Reiser til utlandet, utvekslingsår om han ønsker, hjelp til leilighet/studier.

Anonymkode: 36338...8c0

Skrevet

Å gi barnet søsken så det alltid vil ha nær familie og støtte er en fin tanke, men sannheten er at mange søsken kommer ikke overens i det hele tatt og har minst mulig kontakt med hverandre. Jeg har hørt veldig mange hjertesukk fra folk som er sinte og skuffa over at de må gjøre alt for foreldrene som er blitt gamle fordi søsteren eller broren har meldt seg helt ut eller bor på en annen kant av landet. At alt blir så mye lettere bare man har søsken tror jeg bare gjelder et fåtall. Det er mest ønsketenkning og ikke noen man bør bruke som argument for å få flere barn. 

Det er så ufint å legge seg i hvor mange barn andre mennesker skal ha at de som gjør det egentlig fortjener å få beskjed om å passe sine egne saker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...