Gå til innhold

Hjelp! Vet ikke hva jeg skal gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er skikkelig forvirret og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre i forhold til en 'venn' som over lengre tid har behandlet meg virkelig hjerterått. 

Mitt dilemma er om jeg bør slette ham på alle sosiale medier eller om det er barnslig? 

Hva er det han gjør som er så stygt da? 1) Han leser ikke eller svarer meg på meldinger på messenger. Ser han er ofte inne og vet han snakker med mange andre der. 2) Han åpner ofte ikke snap fra meg, de blir ofte slettet, og åpner han en sjelden gang, svarer han sjelden. 3) Han svarer ikke når jeg ringer. 4) Han lyver til meg 5) Han viser aldri interesse på insta eller facebook, selv om han er veldig aktiv overfor andre. 5) Han svarer ikke på sms

Jeg har bedt ham om å gi beskjed hvis han ikke vil ha noe med meg å gjøre, og han påstår selv at han ønsker å ha kontakt med meg og at han alltid gir beskjed hvis det er noe galt.

Vi har ikke mulighet til å treffes så ofte, men denne uken spurte jeg om han kunne treffe meg en liten stund,  for jeg hadde en gave til ham (jeg sa ikke det, men har pleid å gi ham det). Det kunne han ikke, for han skulle reise vekk, noe han frekt avslørte var løgn via storyen på snap. Jeg ga beskjed at jeg la en liten ting til han i postkassen (uten at meldingen er åpnet på messenger)

Ikke en lyd har jeg hørt! Ikke en god jul snap har jeg fått en gang. Jeg har spurt om han fikk gaven trygt i hus, men ingen svar. (Forventet ikke gave tilbake, bare jeg som ønsker å glede de jeg bryr meg om i julen) I går spammet jeg ham med 13 snap, for å prøve å nå igjennom, men han åpner ikke (og han er aktiv, da scoren øker med 100 vis)

Nå skal jeg selvfølgelig ikke mase mer, men er såret og skuffet langt inni sjelen, da dette er en person jeg er veldig glad i. Jeg er egentlig veldig redd for å miste kontakten med han, men å bli behandlet slik som dette ødelegger meg. Så bør jeg slette ham fra facebook, snap og instagram?

Eller bør jeg bare slutte å sende noe som helst i en lang periode?

Hvordan kan jeg ignorere han som tydeligvis ignorere og avviser meg, slik at han merker det?

Anonymkode: ac030...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jo at dette ikke er en skikkelig venn eller venn i det hele tatt! Men er veldig usikker på hvordan jeg skal respondere på denne typen oppførsel. 

Så, noen? Vær så snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ta hintet om at han ikke ønsker nærmere kontakt. Hva om rollene var snudd? Ville du vært komfortabel med slik innpåslitenhet? 

Hvorfor vil du når den andre ikke åpenbart ønsker det samme som deg. 

Du bør trekke deg tilbake og heller fokusere på annet og andre som gir deg den responsen du ønsker.

om han ønsker å ha kontakt med deg så blir det isåfall på hans eget initiativ og da har du svaret ditt, men utifra det du skriver så virker han ikke interessert

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slett ham fra alt og kutt all kontakt. Denne fyren er åpenbart ikke noe å samle på.

Anonymkode: 39551...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en kjip faen. Bare slett han overalt. Og send en melding på facechatten eller noe med et eller annet innhold om hvorfor hvis du trenger å få ut sinne. Men ikke kryp med sånt: "vil du ikke ha noe med meg å gjøre?" høffligheter. Skriv heller rett frem type. "Jeg sletter deg for du oppfører deg som en dass mot venner. Ha et fint liv."

Anonymkode: 538b4...7b7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Joia skrev:

Du bør nok ta hintet om at han ikke ønsker nærmere kontakt. Hva om rollene var snudd? Ville du vært komfortabel med slik innpåslitenhet? 

Hvorfor vil du når den andre ikke åpenbart ønsker det samme som deg. 

Du bør trekke deg tilbake og heller fokusere på annet og andre som gir deg den responsen du ønsker.

om han ønsker å ha kontakt med deg så blir det isåfall på hans eget initiativ og da har du svaret ditt, men utifra det du skriver så virker han ikke interessert

Jeg har ikke vært innpåsliten, bare oppført meg slik venner er mot hverandre. 

Han sier det er mye som skjer for tiden, så han ignorerer alle. Men jeg ser jo at det ikke er sant! Så ja, jeg må nok bare innse at jeg ikke er regnet som venn lengre.

Selv hadde jeg ikke behandlet noen slik, uansett. Jeg hadde vært ærlig og vist vedkommende respekt. Jeg hadde takket fint for gaven og sagt ifra at det ikke passer å ha kontakt mer, på en så skånsom måte jeg kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken relasjon har du til denne personen? Har dere vært "ordentlige" venner tidligere? Er dette en eks, eller tidligere flørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, venus_ skrev:

Hvilken relasjon har du til denne personen? Har dere vært "ordentlige" venner tidligere? Er dette en eks, eller tidligere flørt?

Vi har vært skikkelig gode venner og har hatt daglig kontakt tidligere, og møtts i hvertfall en gang i uken. Ingen flørting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Evilposelos skrev:

Han vil ikke ha kontakt med deg, men er for feig til å si det.

Ja, det er vel noe sånt!

Han skulle bare vist at å oppføre seg sånn er MYE verre enn å bare si det rett ut. Da hadde han sluppet at jeg prøver å få kontakt og da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden sa jeg at jeg ga opp å ha kontakt med han. Da ba han meg om å ikke gi opp! Er det rart jeg er forvirret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel noe sånt!

Han skulle bare vist at å oppføre seg sånn er MYE verre enn å bare si det rett ut. Da hadde han sluppet at jeg prøver å få kontakt og da...

Et du forelsket i han? Du bør nok bare la vær og ta kontakt og se hva som skjer da. Hvis han ønsker kontakt så tar han kontakt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

La denne vennen gå. Handling teller mer enn ord og han viser på alle måter at han ikke vil ha noe kontakt.  Jeg hadde bare avskrevet ham som venn og slettet ham i sosiale medier. Dersom han noen ganger virkelig vil ha kontakt med deg så klarer han å finne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Vil ikke skrev:

La denne vennen gå. Handling teller mer enn ord og han viser på alle måter at han ikke vil ha noe kontakt.  Jeg hadde bare avskrevet ham som venn og slettet ham i sosiale medier. Dersom han noen ganger virkelig vil ha kontakt med deg så klarer han å finne deg.

Ja, du har nok rett i det. Det gjør vondt i hele kroppen å kutte slik, jeg pleier aldri å slette noen. Men dette er ikke bra for meg. 

Nei, er ikke forelsket, men er veldig glad i vennen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært tydelig bilde at han er så totalt uinteressert , forstår ikke hvorfor du fortsetter å bruke tid Og energi på dritten..

kom deg videre - han er søppel 

Anonymkode: d6cd6...5f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har nok rett i det. Det gjør vondt i hele kroppen å kutte slik, jeg pleier aldri å slette noen. Men dette er ikke bra for meg. 

Nei, er ikke forelsket, men er veldig glad i vennen min

Fra en som har opplevd det samme oog gjort det samme  mot noen. Det er best å bare la det gå, du er best tjent med å gå videre samme hvor vondt det føles.

Det gjør vondt å bli kuttet ut uten å få en grunn, men, men så skal du vite at det behøver ikke ha noe som helst å gjøre med deg som person. Mange kan trekke seg tilbake av personlige grunner, og det kan være så krevende at de glemmer eller ikke ønsker innlemme andre i dette. Men igjen det kan også være deg, du får nok ikke svar på det. og d som skjer da er noe personen må fordøye på egenhånd. Best å la tiden gå så får man se hva som skjer. Uansett du har gjort det du kunne, og desverre det var ikke nok, aksepter det og bare vær glad du prøvde og gjorde det du kunne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Joia skrev:

Fra en som har opplevd det samme oog gjort det samme  mot noen. Det er best å bare la det gå, du er best tjent med å gå videre samme hvor vondt det føles.

Det gjør vondt å bli kuttet ut uten å få en grunn, men, men så skal du vite at det behøver ikke ha noe som helst å gjøre med deg som person. Mange kan trekke seg tilbake av personlige grunner, og det kan være så krevende at de glemmer eller ikke ønsker innlemme andre i dette. Men igjen det kan også være deg, du får nok ikke svar på det. og d som skjer da er noe personen må fordøye på egenhånd. Best å la tiden gå så får man se hva som skjer. Uansett du har gjort det du kunne, og desverre det var ikke nok, aksepter det og bare vær glad du prøvde og gjorde det du kunne.

Tusen takk. Godt å høre at noen forstår! For ja, dette er virkelig vondt. Blir sjalu på de som får litt oppmerksomhet, lurer på om han gjør det med vilje for å såre meg mest mulig, klarer ikke å forstå poenget med å oppføre seg så stygt og fordi det blir gjort på en slik måte får en det ikke ut av systemet...

Men det er på tide å kutte personen ut. Så i første omgang må jeg bare ikke kontakte ham på noen som helst måte, og så får jeg slette ham på alle sosiale medier, for min egen del, så jeg ikke ser noen bilder eller oppdateringer av hva han driver med om dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er en du er forelsket i, men kun en kompis, så synes jeg det virker drøyt dramatisk å slette osv. Vennskap over lang tid går jo opp og ned, noen perioder er man opptatt og prioriterer noe annet og, såfremt det et et solid, godt vennskap, plukker det seg opp igjen en annen tid. 

Du høres totalt underdog forelska og slitsom ut basert på det du sier om julegaven. Kødd av han, ja, men får du ikke et takk for gaven tilbake, men likevel spør om gaven kom frem blabla (les; nå har jeg gitt deg noe så du skylder meg kontakt via svar) så er det du som er den største dusten av dere.

Endret av Isaccis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isaccis skrev:

Hvis dette ikke er en du er forelsket i, men kun en kompis, så synes jeg det virker drøyt dramatisk å slette osv. Vennskap over lang tid går jo opp og ned, noen perioder er man opptatt og prioriterer noe annet og, såfremt det et et solid, godt vennskap, plukker det seg opp igjen en annen tid. 

Du høres totalt underdog forelska og slitsom ut basert på det du sier om julegaven. Kødd av han, ja, men får du ikke et takk for gaven tilbake, men likevel spør om gaven kom frem blabla (les; nå har jeg gitt deg noe så du skylder meg kontakt via svar) så er det du som er den største dusten av dere.

Kanskje du har rett i at det er jeg som er den største dusten! Kanskje jeg er slitsom! Men jeg er ikke forelska, men jeg har muligens andre forventninger til et vennskap enn ignorering, avvisning og null gjensidig interesse.

Jeg bør kanskje vente litt med å slette, er i utgangspunktet veldig usikkert i forhold til det. Men jeg orker ikke å bli behandlet som ubetydelig boss av mennesker jeg bryr meg om og som sier at de bryr seg om meg også. 

Det er som en annen skrev over: Action always prove why words mean nothing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bare en liten oppdatering.

Jeg har ikke slettet denne vennen noen plass ennå, men kjenner at det gjør vondt hver gang han oppdaterer noe. Fikk en fellessnap fra han i romjula, uten at jeg sendte noe tilbake. Jeg sendte 2 snap på nyttårsaften, en det sto takk for det gamle og en det sto godt nytt år på. Han åpnet den første, og slettet den andre uten å se på den. (Han har fremdeles ikke lest messenger meldinger som ble sendt før jul). Etter dette har det vært 0 kontakt!

Men jeg sliter virkelig med bølger av vonde følelser, sinne, sorg, skuffelse, sjalusi på de andre vennene som får oppmerksomhet. Tenkte jeg skulle prøve en siste gang å ringe ham i morgen, men er redd han legger på når han hører det er meg. Men han skylder meg noen penger som jeg ønsker tilbakebetalt, hvis kontakten mellom oss skal være helt slutt. Så da må jeg sende ham en sms med krav om disse pengene, som jeg forventer at han ikke kommer til å svare på en gang. Men hva kan jeg gjøre? 

Har ikke truffet ham på 1 1/2 måned, har ikke snakket med ham skikkelig heller siden det. Blir avvist, ignorert og behandlet skikkelig råttent. Personen ønsker ikke å være min venn, men har ikke baller til å si det til meg! Han er feig, gir sikkert faen og tenker ikke en eneste tanke på meg. Jeg har virkelig gitt mye av meg selv til en som aldri vil sette pris på det!!

Bør jeg vente enda lengre med å ringe eller sende sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...