Gå til innhold

Svart avføring, men usikker på om det er melena

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet mange da svarer "gå til legen", men greia er at jeg sa til legen forrige uke da jeg var der at den til tider var svart, men at jeg ikke kunne vite om det betydde at det var blod og at den av og til var slimete. Legen reagerte ikke på dette og svarte ikke på det engang. 

Nå har avføringen vært svært mørk og seig i ca 5 dager. Har ikke mer magesmerter enn "normalt" (har mye magesmerter, og det er vel det jeg utredes for, men legen har sagt fra dag 1 at han tror det er irritabel tarm fordi FeCal testen var negativ og at jeg derfor ikke har inflammasjon). Avføringen har liksom før i dag vært både svart og veldig mørk grønn, men i dag var den så svart som man får det. Er også så seigt at det er nesten umulig å tørke etterpå. 

Skal til legen igjen om 1 uke, men siden han ikke reagerte forrige gang er jeg usikker på om han reagerer nå også. Jeg tenker at det minste han kan gjøre er å ta en hemofec, og om den er positiv må jeg jo nesten ta en skopi for å finne ut hva som er problemet, men virker jo ikke som om at dette er aktuelt for legen min... :( 

Anonymkode: d8dfa...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maten du spiser påvirker slaggproduktene som kommer ut, altså avføringen. 

Anonymkode: 6aca6...f53

Skrevet

Du loggfører vel inntaket ditt og avføringen din??

Anonymkode: a0d57...91f

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du loggfører vel inntaket ditt og avføringen din??

Anonymkode: a0d57...91f

Den maten jeg har spist skal ikke ha en innvirkning på fargen. Jeg har derfor en sterk mistanke om at det faktisk er melena mtp at konsistensen også er som tjære. 

Anonymkode: d8dfa...353

Skrevet

Står du på noen medisiner?

Anonymkode: 356b4...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...