Gå til innhold

Skibuksene til 8-åring er for små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte skibukser i utlandet i gave til en åtteåring. Valgte størrelse ti år, jeg så at høyden snart passer. 

Men nå viser det seg at buksene er for stramme. Stilen er litt tights-aktig, og i butikken hadde de bare aldersbestemte størrelser. Så jeg antok de skulle passe. Og de var veldig stilige.

Hva gjør man egentlig i slike tilfeller? Hvilken størrelse kjøper man til barn?

Anonymkode: 430c2...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kjøper klær som kan byttes :P 

Anonymkode: b73b5...83f

• Liker 6
Skrevet

Det er ingen garanti for at et plagg passer bare fordi de er lange nok. Ofte ser de større ut uten en person oppi, og "kryper" litt oppover når et menneske er inni plagget og strekker stoffet litt utover, bøyer bena, osv. Passformen kan også være feil. Så enten må barnet være med å prøve, eller så må man ha et godt øyemål, og gjerne ha sett mange av plaggene til barna uten barna i, så man vet hva man skal se etter. Eller så må man kunne bytte plagget om de ikke har sjans til å prøve. Eller gi plagget til et tynnere barn. Man kan ikke si at man skal kjøpe 10 år til en 8-åring. I mange butikker så er det smart. Til det ene barnet. Til et annet barn, så må han kanskje ha 2 størrelser større. Eller en størrelse mindre. Og i en annen butikk kan det være store størrelser, så en må kjøpe noe helt annet. Og så er det smale størrelser og vide størrelser, osv. Hvis klærne ikke kan byttes og du ikke "ser" hva slags størrelse og passform som er riktig til barnet, så ikke kjøp klær til barna. Vi har fått flere plagg som vi har måtte gitt videre pga feil passform. Spesielt hetter er et problem, da de ofte ikke går over hodet selv om resten av genseren er passelig.

Anonymkode: c8172...860

• Liker 1
Skrevet

Hvis det var julegave som de ikke kan byttes ville jeg ha tatt de imot igjen og ga penger for å kjøpe noe annet. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Outlander skrev:

Hvis det var julegave som de ikke kan byttes ville jeg ha tatt de imot igjen og ga penger for å kjøpe noe annet. 

Dette. Også håper jeg at du ikke har sådd en anoreksispire i jenta ved å kjøpe bukse i helt feil passform. 

Anonymkode: 593b2...d4a

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode svar. Det er lang tids bytterett, bare at butikken er i utlandet så ikke veldig praktisk nei. Jeg prøver å finne en ny bukse som passer i Norge. Jeg håper naturligvis også at jeg ikke har sådd en anoreksispire ved å kjøpe skibukse til et barn uten å kjenne målene.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode svar. Det er lang tids bytterett, bare at butikken er i utlandet så ikke veldig praktisk nei. Jeg prøver å finne en ny bukse som passer i Norge. Jeg håper naturligvis også at jeg ikke har sådd en anoreksispire ved å kjøpe skibukse til et barn uten å kjenne målene.

Gi nå heller penger tilsvarende feilkjøpet til foreldrene slik at de kan ta med jenta ut og kjøpe noe som passer og er praktisk. 

Anonymkode: 593b2...d4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...