Gå til innhold

Ønsker meg pomsky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. Vet ikke om det her er riktig plass å spørre! : DD

i går oppdaget jeg eller så noen la ut link av pomsky på youtube.  !! Forelsket meg 😍

Har lest de vil kreve morsjon, mye hjernetrim, ikke vil bli selskapshunder, stemmer det? 

Har hatt schæfer og mamma har hatt rotweiler og  bulldogg :) 

Anonymkode: 48ee7...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel.. du kan jo tenke deg. Sibirsk husky og pomeranian. Høres ut som en av de verre blandingene mentalt sett. Pommer er jo ofte ganske ILLE mentalt sett. Huskyer og. Så det kan bli full krasj. Ville heller går for en ren rase ser man vet hva man får i større grad..

Anonymkode: 6c29e...f67

• Liker 3
Skrevet

Sjekk den laaange tråden om pomsky et par hakk ned her på forumet.. :)

Skrevet
6 minutter siden, Anthrax skrev:

Finner det ikke

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.. du kan jo tenke deg. Sibirsk husky og pomeranian. Høres ut som en av de verre blandingene mentalt sett. Pommer er jo ofte ganske ILLE mentalt sett. Huskyer og. Så det kan bli full krasj. Ville heller går for en ren rase ser man vet hva man får i større grad..

Anonymkode: 6c29e...f67

Hvordan ille er de? Har fått kontakt med noen som har husky :) kjenner noen med pomeranian også

Skrevet
11 minutter siden, Anthrax skrev:

Kjæresten fant en nå, men der står det alt for mye som ikke har noe med pomsky å gjøre. Link til noe? :) 

Skrevet
10 minutter siden, pappkopp skrev:

Her har du 282 innlegg om det. 

Skal sjekke ut!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner det ikke

Tråd nummer to inne på kjæledyr. Heter bare "Pomsky" 

Skrevet
7 minutter siden, Anthrax skrev:

Tråd nummer to inne på kjæledyr. Heter bare "Pomsky" 

Det var for mye å lese gjennom, rekker ikke det nå i dag :( 

Vet ikke om de vil kreve mye eller bli selskapshunder? 🐕🐾

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var for mye å lese gjennom, rekker ikke det nå i dag :( 

Vet ikke om de vil kreve mye eller bli selskapshunder? 🐕🐾

Ta deg tid til å lese gjennom :) Kort sagt; nei, ikke selskapshund.

Skrevet

En huskyblanding kan aldri bli en selskapshund!

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Anthrax skrev:

Ta deg tid til å lese gjennom :) Kort sagt; nei, ikke selskapshund.

46 minutter siden, Million skrev:

En huskyblanding kan aldri bli en selskapshund!

Leste Pomsky ville bli dominant fra huskyens side. Da er det bare droppe kjøp av pomsky? 

Jeg tenkte det kunne bli en selskapshund. 

Skrevet

Hadde heller kjøpt en slapp shih-tzu. Slappere hund får man ikke tak i.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste Pomsky ville bli dominant fra huskyens side. Da er det bare droppe kjøp av pomsky? 

Jeg tenkte det kunne bli en selskapshund. 

Mest sannsynlig ikke. Man vet aldri hva man får med en blanding. Aldri kjøp en blanding hvor du ikke vet om du vil takle én av rasene i blandingen. Tror du ikke du takler en husky sitt aktivitetsnivå, og det ikke fins noen garanti for at en pomsky vil bli en selskapshund, kan du ikke ha denne blandingen, enkelt og greit. Samme f hvor "søt" den er.

Anonymkode: d4734...a33

• Liker 4
Skrevet

Pomsky er en tullete blanding avlet kun for utseendet. Jeg vil råde deg (og alle andre som tenker tanken) å holde deg langt unna.

Vi har flere hundre rasehunder å velge mellom, hvor det garantert er flere som passer dine behov og livsstil. Skal du ha selskapshund, titter du på raser som er avlet for å være selskapshunder, uten for mye drifter (som fører til problemer i feil hender). Og selvfølgelig fra seriøse oppdrettere som er engasjerte i rasen og har sunne og friske, helsetestede dyr 😊

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha selskapshund så kjøper du deg ikke huskyblanding. Ta deg en titt på gruppe 9-hundene, skriv ned de rasene som kan passe dere og besøk oppdrettere for å bli bedre kjent med rasen. 

For ordens skyld; huskyer kan fungere som selskapshunder inne ETTER de har fått brukt seg godt ute noen timer hver dag.

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Her er en film som kan fortelle deg litt om rasen. Jeg synes også de er så søte at jeg nesten får vondt, men pomskyer er nok ikke en rase jeg hadde tatt på meg med mindre det er noe som passer til livsstilen. Da skal man være glad i å trene og gå på tur i skog og mark. Jeg synes det er en litt "skummel" rase da den er fryktelig søt, men har et høyt aktivitetsnivå. På lik linje med border collie og Jack Russel er pomsky garantert en rase clueless småbarnsfamilier tar på seg uten å ane noe om hvor mye trim de krever... Leste også at hvor mye de røyter og hvordan de er mentalt sett kommer an på hva de arver og hvor mye som er av hva i hunden. Det er et sjansespill når det kommer til så ferske hybridraser. At det er en selskapshund som sier seg fornøyd med å bare spasere noen korte turer hver dag virker det ikke som den er. 

Skrevet
6 minutter siden, BabyBlue skrev:

Her er en film som kan fortelle deg litt om rasen. Jeg synes også de er så søte at jeg nesten får vondt, men pomskyer er nok ikke en rase jeg hadde tatt på meg med mindre det er noe som passer til livsstilen. Da skal man være glad i å trene og gå på tur i skog og mark. Jeg synes det er en litt "skummel" rase da den er fryktelig søt, men har et høyt aktivitetsnivå. På lik linje med border collie og Jack Russel er pomsky garantert en rase clueless småbarnsfamilier tar på seg uten å ane noe om hvor mye trim de krever... Leste også at hvor mye de røyter og hvordan de er mentalt sett kommer an på hva de arver og hvor mye som er av hva i hunden. Det er et sjansespill når det kommer til så ferske hybridraser. At det er en selskapshund som sier seg fornøyd med å bare spasere noen korte turer hver dag virker det ikke som den er. 

Men det er ikke en rase. Det er en blandingshund av en liten selskapsrase og en stor polarhund som trenger mye aktivitet, og som gjerne har en god dose jaktinstinkt.

Generelt: Skaffer man seg en slik blandingshund, må man tenke at hunden kan bli alt fra den ene rasen til den andre. Det er ingen standard, ingen oversikt over helse og mentalitet, og hunden kan vokse opp til å bli nesten hva som helst. Og det er sjeldent de beste fra hver rase blir brukt i slike krysninger, da de heller blir brukt i renraset avl.

Jeg er enig med deg at dette er en skummel blanding, de de er fryktelig søte. 

• Liker 6
Skrevet
12 timer siden, Howl skrev:

Hvis du vil ha selskapshund så kjøper du deg ikke huskyblanding. Ta deg en titt på gruppe 9-hundene, skriv ned de rasene som kan passe dere og besøk oppdrettere for å bli bedre kjent med rasen. 

For ordens skyld; huskyer kan fungere som selskapshunder inne ETTER de har fått brukt seg godt ute noen timer hver dag.

Så jeg kan ikke forvente selskapshund? Jeg må forvente meg en husky?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...