AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Vi bor i rekkehus med to barn på 3 og 5. Eldste starter på skole neste år. Vi drømmer om et eget hus med stor hage, men for å få til det må vi flytte ut av skolekretsen. Og sjansen for å finne et hus før sommeren er liten. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 3d699...a76
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Vi var i samme situasjon, og valgte å selge leiligheten vi bodde i, og leide et hus i den skolekretsen vi håpet å finne et hus i, slik at eldstemann begynte på skole der og yngstemann i barnehage. Da visste vi nøyaktig hva vi hadde å kjøpe hus for, og kunne slå til på kort varsel. Vi fant vårt nye hus etter et halvt år, og flyttet inn våren hun gikk i førsteklasse. Og yngstemann kom i klasse / trinn med mange fra barnehagen. Det er ikke krise å måtte skifte skole, som oftest går det greit, men det var supert for oss å slippe det, og den ekstra flyttingen gikk greit. Anonymkode: 00d78...d89 7
Siri_H Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Datteren min har skiftet skole 2 ganger i løpet av barneskolen (1 pga. flytting til enebolig, 1 gang pga dårlig klassemiljø på skole nr 2). Hun har aldri hatt noe problemer med å skifte skole, men det varierer jo fra barn til barn. For trygge barn, som lett får venner, tror jeg ikke jeg hadde vært særlig bekymret for å skifte skole. Men jeg synes forslaget til den rett over meg var lurt, hvis dere har mulighet til det?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg måtte bytte skole pga flytting midt i barneskolen, og det er noe jeg IKKE vil utsette mitt barn for om jeg ikke må. Jeg måtte flytte fra alle vennene mine, kom på en skole med vanskelig klassemiljø og kom aldri skikkelig inn i det uansett hvor mye jeg prøvde. Så jeg hadde prøvd og unngått det. Leig noe i mellomtiden el.. Anonymkode: c3c81...fa3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Mitt barn er 5 og begynner på skolen til neste høst. Jeg fikk kjøpt en leilighet rett ved siden av skolen (100m). Vi blir nok boende her helt til barnet er voksen. Dessuten har vi buss og butikker rett ved siden av også om vi ønsker å bli kvitt behovet for bil. Anonymkode: 14848...d15
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Jeg måtte bytte skole som liten på grunn av flytting. Det var veldig tøft synes jeg, og jeg kom ikke riktig inn i den nye klassen. Heldigvis forsto de voksne rundt meg dette etter et år hvor jeg vantrivdes og savnet vennene mine, og jeg fikk fullføre på den gamle skolen, men måtte kjøres til skolen hver dag. Nå var jeg litt eldre, og det er mulig mindre barn lettere finner seg til rette på ny skole. men det er ikke noe jeg ville gjøre med egne barn. Jeg ventet med å flytte til ungene var ferdig med ungdomsskolen fordi jeg ikke ønsket å rive dem opp. Men av og til må man jo ta noen valg, og det kan jo gå riktig så bra. Men vet dere allerede nå hvor dere ønsker å bosette dere, og det bare et et tidsspørsmål før dere finner drømmehuset, så hadde jeg gjort som flere over her sier, leid der til jeg fant huset. Anonymkode: 8e4b3...452
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Tusen takk for tips! Det var en god ide å leie. Kanskje kan vi vurdere å bo hos svigers en stund og, de bor i skolekretsen. Vi er veldig klare på hvor vi vil bo, innen et par gater faktisk. Så det tar tid før noe kommer i salg. ts Anonymkode: 3d699...a76
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Er den skolekretsen dere vil flytte til langt unna? I såfall går det jo an å søke seg til den skolen, i alle fall hvis dere er rimelig sikre på hvor dere har lyst til å bo. Jeg gjorde dette med sønnen min. Jeg har alltid hatt en drøm om å bo i nabokretsen, så søkte meg dit tidlig og fikk plass. Veldig kjekt å slippe å bytte skole da vi skulle flytte. Min datter var litt eldre og fikk velge selv om hun ville bytte eller ikke (vi flyttet midt mellom begge skolene). Hun valgte å bytte selv fordi hun allerede kjente noen der, men har fortsatt på samme fotballag som mange av de i den forrige klassen, så hun har beholdt det gamle nettverket. Straks etterpå begynte alle på samme ungdomsskole og hun synes det var en stor fordel at hun kjente de fra begge skolene. Anonymkode: 7d122...2bc
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er 5 og begynner på skolen til neste høst. Jeg fikk kjøpt en leilighet rett ved siden av skolen (100m). Vi blir nok boende her helt til barnet er voksen. Dessuten har vi buss og butikker rett ved siden av også om vi ønsker å bli kvitt behovet for bil. Anonymkode: 14848...d15 Dette hadde jo ingenting med saken å gjøre🙄 Anonymkode: d2068...b02 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jo ingenting med saken å gjøre🙄 Anonymkode: d2068...b02 God jul til deg også 😊 Anonymkode: c3ac4...a1b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Jeg flyttet og begynte på ny skole da jeg var rundt 8 år. Syntes det var tøft, og vil prøve å unngå det med mine barn. Men det er jo stor forskjell på barn, og på skolene hvor flinke de er til å inkludere nye i klassen osv. Anonymkode: 5ff27...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå