kathrinerr Skrevet 26. desember 2016 #1 Skrevet 26. desember 2016 Åpner dere en etter en gave på julaften, eller åpner alle sånn som de ønsker selv?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #2 Skrevet 26. desember 2016 Blir gjerne så mange pakker at ett par tre stykker pakker opp samtidig. Anonymkode: 310eb...a91
Veslefrikk Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Vi er bestandig veldig mange på julaften. I år var vi 23 stykker og 14 av de var barn. Da blir det en helt enorm mengde gaver og utdeling og åpning blir derfor et eneste stort og uoversiktelig kaos. Men jeg har kjøpt sånne bagger som man bærer ved i, med julemotiv på, til alle barna og merket de med navn på slik at hvert barn legger gavene sine (de det er plass til) oppi der,sånn at de skal klare å holde oversikt over egne ting.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Med familie åpner vi én og én. Med meg, mannen og ungene blir det kaos. Kjefting. Eldste er 3 år og blir helt vill. Blir andre boller neste år, antall julegaver skal kuttes KRAFTIG NED PÅ... Anonymkode: 2b381...0aa 2
Vasa Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Vi åpner en og en. Hyggelig å se hva de får og av hvem. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 19 minutter siden, Veslefrikk skrev: Vi er bestandig veldig mange på julaften. I år var vi 23 stykker og 14 av de var barn. Da blir det en helt enorm mengde gaver og utdeling og åpning blir derfor et eneste stort og uoversiktelig kaos. Men jeg har kjøpt sånne bagger som man bærer ved i, med julemotiv på, til alle barna og merket de med navn på slik at hvert barn legger gavene sine (de det er plass til) oppi der,sånn at de skal klare å holde oversikt over egne ting. Sånn ble det for oss også i år! Feiret med mange og pga ungene begynte å bli trøtte og grinete ble mye pakket opp i hui og hast.. Neste år feirer vi for oss selv! I roligere omgivelser Anonymkode: 044e4...d22
Furstina Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Min familj delar ut en julklapp/gave i taget och öppnar den direkt. Min mors familj delar ut alla julklappar, och öppnar sen en efter en.
Infinity Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 Vi er ikke så mange, så her leses til og fra lappen høyt opp, og var det noen som ikke hørte, så må den leses en gang til. Vi følger alle med på gaven som pakkes opp, og henter ikke neste før gaven er ferdig studert og beundret. 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #13 Skrevet 26. desember 2016 Vi var mange personer i år og veldig mange gaver, derfor deler vi ut og åpner samtidig. Anonymkode: e7e56...9e7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #14 Skrevet 26. desember 2016 Vi åpner en og en. Den yngste pleier å få velge en gave til en annen, så ser vi på mens den personen åpner gaven og siden velger personen som fikk pakken en ny pakke til en annen 😊 Anonymkode: f321e...09a 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #15 Skrevet 26. desember 2016 Vi åpner samtidig, så alle hele tiden har en pakke å åpne. Før juleforumet kom ante jeg ikke hvor vanlig det er med høytlesning og en og en pakke i alles påsyn. Jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel med alles blikk på meg og mer press på at man må vise at man liker hver pakke. Er ikke sikkert man har lyst til å holde opp pakken med xxl sloggi fra tante for alles blikk. Anonymkode: 9d587...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Vi var fire voksne og en femåring i år. Da ble det én og én pakke, med høytlesing av lapper. Femåringen var så gira at hun var klar for neste pakke før hun hadde fått papiret helt av den hun holdt på med - men det var ikke helt aktuelt for å si det sånn Hun var også den som ble først tom for pakker under treet, så fikk hun kjenne litt på at det ikke var mer også. Jeg feiret et år hos eks svigers og der var det så mye pakker at ungene satt og pakket opp i 2 timer i strekk og uten pause tror jeg. Anonymkode: d969f...f6a
Ny Bruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Hver får åpne gavene sine selv når det passer dem. Har vi besøk, så åpnes gavene etter gjestene er dratt.
Athene Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Vi er mange, så vi åpner kun gaver fra de som er til stedet - en og en. Resten tar man tidligere på dagen, eller første dag. Barna (små) får åpne først, og får leke mens resten blir åpnet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 Det vi gjør, er å først ta av båndet, så flerrer vi av gavepapiret. Ferdig. Anonymkode: b8d3f...9db 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #20 Skrevet 27. desember 2016 Nå er vi så pitteliten familie at vi prøver å trekke det ut litt, ellers er det jo over på 5-10 minutter:P Så vi pleier å gjøre slik at en går bort til treet, tar en pakke, leser til og fra-lappen høyt, og gir til mottaker. Når pakken er åpnet så er det mottakers tur til å gå til treet og plukke en gave. Vi har ikke familie nok til å ha gjester så kan ikke svare der, ei noen små barn:P Men vi pleier å åpne en stund etter vi har spist. Anonymkode: b62d8...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå