Gå til innhold

Dåpsgave, gutt - tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Noen som vil dele noen gode tips til dåpsgave til en liten babygutt? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til gullsmed og kjøp en slik liten eske i sølv med "min første tann". De er kjempesøte og koster ikke all verden heller.

:)

Skrevet

Bunadsølje til gutt

en fin ramme

tallerken

min første bok (dersom de ikke har det)

lysestake til dåpslys

halsskjede

Skrevet

Begge mine jenter fikk sølv lysestake med navnet sitt inngravert. Disse bruker vi mye, og setter stor pris på dem.En gave man har glede av hele livet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte en skikkelig bunadskniv jeg til min gudsønn.

Gjest Anonymous
Skrevet

smykkeskrin- det har jeg kjøpt til gutter, og det har vært godt mottatt siden de som oftest får en del smykker til dåpen.Og de har mange forskjellige hos gullsmeden både til jente og gutt

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Tusen takk for flotte ideer!!

Har tenkt litt på en sånn sølvkopp som "alle" får, gjerne med navn inngravert. Har også veldig sansen for å gi eventyrbøker, f.eks. Asbjørnsen og Moe i skinn, det har de glede av i hele oppveksten, det har jeg lurt litt på om vi skal gi til dette lille dåpsbarnet.

Men nå fikk jeg enda flere tips! :bukke:

Skrevet

Eg syns du skal gå for den siste ideen din- den med eventyrbøkene! Den var knall-god!

En får som regel masse "dill" til dåpen- ting som ofte berre blir ståande til"ingen nytte" ..

Eventyrbøke har dei som du sa nytte av LENGE!!

Men om du kjøpe kopp eller noko lignande- so ikkje graver inn navn. Send heller med gavekort på gravering. Då kan han bytte i noko anna om han får 2 av samme "ting" - det kan han jo ikkje om de e gravert inn navn!!

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig, gå for bøker. Dåpsbarn får så utrolig mye dillete sølvgreier som ikke kan brukes til noe. Hva du enn gjør, ikke kjøp en sånn sølvand med strikkelue. De er så utrolig tåpelige.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal være faddere for nevøen vår når han døpes neste helg.

Vi har kjøpt et sett med bestikk, asjett og kopp, en sangbok også har jeg brodert en klokkestreng med navn, fødselsdato og et bilde. Da får han noe han kan bruke, og noe som minne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde nettopp dåp, fikk tre sett med sølvskje og gaffel... ikke verdens mest nyttige ting, da. Selv har vi pleid å gi bokverk til dåpsbarn, enten eventyrbøker eller Roald Dahls samlede. Det varer livet ut!

Skrevet

- eventyrbok

- sangbok

- barnebibel

Disse er mine "standardgaver"

Skrevet

Av de gavene vi fikk i dåp som jeg likte godt, var bunadsølv og bunadkniv... spesiellt er bunadkniven svært viktig for motivasjonen på "bunadsdager"...

Ellers som de andre sier her - bøker. Kommer alltid godt med, og blir alltid brukt:)

Skrevet

Som så mange andre over, sats på bøker!

(Eller kanskje "se ann" litt foreldrene,..er de bokfolk? sølvfolk? pengefolk?)

Selv fikk jeg to bunadsøljer (arvegods), bestikk (for barn), kopp med ingravert navn, og smykker. Smykkene er det eneste jeg har brukt, resten ligger hjemme hos foreldrene mine og støver ned,...

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Kjøpte dåpsgave i dag, og jeg holdt meg til mitt eget tips. Kjøpte eventyrbok. Synes det er en fin ting å gi til et dåpsbarn, da får h*n en gave som blir brukt og som h*n har glede av selv - og lenge.

Takk igjen for masse gode tips og innspill! :D

• 6 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Dåpsbarnet har vel gjort seg ferdig med 2. klasse nå....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...