AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Jeg ligger under dynen med ullsokker og pysj. Allikevel fryser jeg så jeg skjelver og rister i hele kroppen, og hakker tenner. Har holdt på i ca en halv time nå. Skikkelig slitsomt! Skjønner ikke hva som feiler meg. Dette er ekstremt! Har ikke vært så kald på lenge. Anonymkode: 40e07...4c0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ligger under dynen med ullsokker og pysj. Allikevel fryser jeg så jeg skjelver og rister i hele kroppen, og hakker tenner. Har holdt på i ca en halv time nå. Skikkelig slitsomt! Skjønner ikke hva som feiler meg. Dette er ekstremt! Har ikke vært så kald på lenge. Anonymkode: 40e07...4c0 Finn frem en ekstra dyne eller ullteppe til å ha oppå dyna, og evt varmere klær. Hvordan er temperaturen i rommet som du ligger i? Er det kaldt i rommet, så kanskje du kan legge deg på sofa på stua hvis det er varmere der? Har du på varmeovn? Har du målt temperaturen på deg? Har du feber og har du andre symptomer på sykdom? Anonymkode: 1d396...40b 1
Vesentlig Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 prøv med varmeflaske, en varm dusj eller noe annet som tilfører varme 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Det funker å reise seg opp og gå rundt i stua, leiligheten en stund. Eller ta en varm dusj så du får varmen i deg. Anonymkode: 5c391...062 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 5 minutter siden, Vesentlig skrev: prøv med varmeflaske, en varm dusj eller noe annet som tilfører varme Enig. Og en kopp med noe varmt å drikke. Anonymkode: 1d396...40b 2
skruf Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Jeg får det sånn når jeg er trøtt og sliten, får frosten i meg på en måte. Ikke så mye som hjelper annet enn å pakke på seg med ullsokker på beina. Alternativt er at du begynner å bli syk. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn frem en ekstra dyne eller ullteppe til å ha oppå dyna, og evt varmere klær. Hvordan er temperaturen i rommet som du ligger i? Er det kaldt i rommet, så kanskje du kan legge deg på sofa på stua hvis det er varmere der? Har du på varmeovn? Har du målt temperaturen på deg? Har du feber og har du andre symptomer på sykdom? Anonymkode: 1d396...40b Tok på meg ullundertøy i stad. Hjelper ikke en døyt. Temperaturen på rommet er helt normal. Har ovnen på 22 grader, slik jeg pleier. Vi har ikke temperaturmåler som funker, så får ikke sjekket feber. Er litt svimmel og kvalm, også har jeg ganske vondt i hodet. Ellers føler jeg meg ok. Litt slapp da. Takk for svar forresten! Anonymkode: 40e07...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Vi har ikke varmeflaske og jeg orker ikke tanken på å reise meg opp fra sengen nå.. Men takk for gode råd! Får håpe på d går over snart. Anonymkode: 40e07...4c0 1
Fjaselina Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 Det er nok feber på gang. Kroppen sin termostat er plutselig innstilt på f eks 39 grader, og før du når opp dit, frys du... Så vert du varm og "god" når temperaturen er komt opp. God betring! 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #12 Skrevet 26. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tok på meg ullundertøy i stad. Hjelper ikke en døyt. Temperaturen på rommet er helt normal. Har ovnen på 22 grader, slik jeg pleier. Vi har ikke temperaturmåler som funker, så får ikke sjekket feber. Er litt svimmel og kvalm, også har jeg ganske vondt i hodet. Ellers føler jeg meg ok. Litt slapp da. Takk for svar forresten! Anonymkode: 40e07...4c0 Jeg håper at frostriene går over snart. Om du fryser pga feber, er det fordi kroppen lager feber for å få kroppen varmere og da kjennes det ut som om vi fryser selv om vi er varm. Pass på å få i deg nok væske. Man kan få hodepine av væskemangel i forbindelse med bl.a feber. Å ta en dusj som noen nevnte, vil jeg ikke anbefale, fordi da blir du lett frossen igjen når hud og hår er vått. Ta heller med deg en varmeflaske i senga (en brusflaske fylt med ganske varmt vann (ikke kokende vann) duger fint som varmeflaske). Evt ha på deg en ullue i senga. Jeg ønsker deg god bedring Anonymkode: 1d396...40b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #13 Skrevet 26. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke varmeflaske og jeg orker ikke tanken på å reise meg opp fra sengen nå.. Men takk for gode råd! Får håpe på d går over snart. Anonymkode: 40e07...4c0 Pakk dyna godt rundt deg. Det går nok snart over Anonymkode: 1d396...40b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #14 Skrevet 26. desember 2016 Du begynner nok å bli syk ja, gof bedring husk å få i deg masse væske, gjerne te med honning hvis halsen skulle vli sår Anonymkode: 1814d...524 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #15 Skrevet 26. desember 2016 Har du aldri vært syk/hatt feber før, ettersom du ikke skjønner hva som skjer? Er du ti år gammel? Anonymkode: 4ffb8...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #16 Skrevet 26. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du aldri vært syk/hatt feber før, ettersom du ikke skjønner hva som skjer? Er du ti år gammel? Anonymkode: 4ffb8...4a4 Er veldig sjelden syk. Og har ikke hatt feber på mange mange år.. Anonymkode: 40e07...4c0 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #17 Skrevet 26. desember 2016 Våknet flere ganger i natt av at jeg frøs. Og nå har jeg vondt i halsen og har begynt å hoste litt. Fryser forsatt like mye i dag. Jeg er vel blitt syk da.. -ts Anonymkode: 40e07...4c0
Spiteful Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 Ser mange her foreslår å gjøre div. handlinger for å bli varm, men det er IKKE å anbefale! Når man har feber skal man ikke å varme seg, derimot skal man prøve å kjøle seg ned. Ja, det er unehagelig, fordi man kommer til å fryse enda mer, men å kjøle ned feberen er kjempe viktig. Å prøve å varme seg kan være farlig når man har feber - Hvis feberen kommer på over 40-41 hos en voksen person kan det få negative konsekvenser. http://www.lommelegen.no/artikkel/influensa-hva-gjør-jeg http://www.altomhelse.no/print/2297 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #19 Skrevet 26. desember 2016 Kan høres ut som begynnende influensa. Jeg fikk det to uker før julaften, og det startet med at jeg frøs, skalv og hakket tenner. Da var feberen på vei opp. Kom helt opp i 40 grader de første dagene. God bedring til deg!!! Anonymkode: cf245...675
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #20 Skrevet 26. desember 2016 30 minutter siden, Spiteful skrev: Ser mange her foreslår å gjøre div. handlinger for å bli varm, men det er IKKE å anbefale! Når man har feber skal man ikke å varme seg, derimot skal man prøve å kjøle seg ned. Ja, det er unehagelig, fordi man kommer til å fryse enda mer, men å kjøle ned feberen er kjempe viktig. Å prøve å varme seg kan være farlig når man har feber - Hvis feberen kommer på over 40-41 hos en voksen person kan det få negative konsekvenser. http://www.lommelegen.no/artikkel/influensa-hva-gjør-jeg http://www.altomhelse.no/print/2297 Huff, men jeg orker ikke fryse mer har jo ullundertøy på og fryser like mye! Anonymkode: 40e07...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå