Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om flere som har lyktes som prøvere når de bruker hostesaft.  Er det typ solvipect Comp man tar da eller? Og brukes den hver dag eller kun omtrent rundt eggløsning? 

Hvilken type hostesaft har dere brukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg hørt om også. Ikke prøvd. Men er snakk om slimløsende hostesaft. Usikker på når, men vil tro rundt eggløsning

lykke til

har hørt om et par som det har klaffet for med denne.

Anonymkode: e0dd6...97f

Skrevet

Det er ikke anbefalt å bruke medikamenter når du prøver å bli gravid. Det er faktisk bedre å prøve alternativ behandling enn hostesaft. 

Anonymkode: aefd6...446

Skrevet

Har aldri hørt om det, men hører at fotsoneterapi skal være ganske virkningsfullt. Vet ikke om det er det, men hører mange snakke om det. Jeg jobber med mange terapauter, deriblant fotsoneterapauter. Det er mange som kommer innom kun for å øke graviditetssjansene :gravid:

Skrevet

jeg var i pp 7, og tenkte at nå skal jeg prøve alt jeg kommer på. Prøvde da solvipect hostesaft, og tok en teskje 3 ganger daglig en uke før eggløsning, og frem til eggløsning (min var en uke forsinket, så jeg endte opp med å ta solvipect i 2 uker). 

Jaggu så klaffet det den måneden! Om det var hostesaften som gjorde utslag vet jeg ikke, men jeg velger å tro at det hadde noe å si. Nå er jeg rundt 8 uker på vei. 

Jeg hadde hatt en følelse på at jeg kom til å bli gravid i november i flere måneder, og utrolig nok så ble jeg det. Det er verdt å prøve det ! :-) 

Anonymkode: fabc8...a4f

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene! ☺ Det er verdt å prøve ut alt som kan være til hjelp uten å være skadelig tenker jeg.  Nå skal mannen bli undersøkt først, så får vi se om det blir litt hostesaft på meg etter det. 

Skrevet

Jeg hadde bare begynt på hostesaft jeg :-) Tar ingen skade. 

Anonymkode: fabc8...a4f

Skrevet

Jeg har prøvd det, og ble gravid begge gangene.. Starta uka før eggløsning, tre ganger om dagen. Om det bare var flaks eller hostesaften vet jeg ikke men verdt et forsøk ☺️

Skrevet

Vi er i pp 3 og jeg forsøker nå med både hostesaft og grapefruktjuice. Synes det er så spennende at mange har hatt positiv effekt av dette! Vet jeg ikke har prøvd veldig lenge, men det er fort gjort å bli redd og stresset for at noe er galt. Håper virkelig at alt går bra denne måneden! Veldig spent på om det funker for meg også. Vi tester med clearblue eggløsningstester så jeg er helt sikker på at vi har hatt sex på riktig tidspunkt, men det er tydelig at det er mer enn det som skal til for at det skal bli en baby :(. Ønsker alle andre prøver lykke til! 

Skrevet
På 28.12.2016 den 19.41, Nie skrev:

Jeg har prøvd det, og ble gravid begge gangene.. Starta uka før eggløsning, tre ganger om dagen. Om det bare var flaks eller hostesaften vet jeg ikke men verdt et forsøk ☺️

Absolutt verdt et forsøk ja! Hvilken type hostesaft brukte du? Eller har det ikke noe å si kanskje?☺

Skrevet

Det er en vanlig myte, og hjelper ingenting :)

Flere har forsket på det uten resultater. Logisk når man tenker seg om - hadde det vært noe i det hadde jo legemiddelindustrien gjort en liten vri og solgt dette dyrt i ny innpakning. 

Vær obs på at noen typer hostesaft kan gjøre skade dersom man allerede er gravid. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sommer87 skrev:

Vi er i pp 3 og jeg forsøker nå med både hostesaft og grapefruktjuice. Synes det er så spennende at mange har hatt positiv effekt av dette! Vet jeg ikke har prøvd veldig lenge, men det er fort gjort å bli redd og stresset for at noe er galt. Håper virkelig at alt går bra denne måneden! Veldig spent på om det funker for meg også. Vi tester med clearblue eggløsningstester så jeg er helt sikker på at vi har hatt sex på riktig tidspunkt, men det er tydelig at det er mer enn det som skal til for at det skal bli en baby :(. Ønsker alle andre prøver lykke til! 

Så spennende! Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går!☺ 

Vi har prøvd siden oktober 2015. Har hatt 1 prøveperiode med å bruke clearblue fertilitetsmonitor og skal i gang med 2. prøveperiode med denne. Tenkte kanskje jeg også skulle prøve hostesaft denne gangen og håper det gjør susen. Håper det klaffer for dere denne prøveperioden! ☺👏

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Athene skrev:

Det er en vanlig myte, og hjelper ingenting :)

Flere har forsket på det uten resultater. Logisk når man tenker seg om - hadde det vært noe i det hadde jo legemiddelindustrien gjort en liten vri og solgt dette dyrt i ny innpakning. 

Vær obs på at noen typer hostesaft kan gjøre skade dersom man allerede er gravid. 

Ja, du sier noe der... Men dersom det er skadelig vil vel dette stå i pakningsvedlegget?  Eller? 

Ble veldig usikker nå.. Virker jo som mange har lyktes etter å ha brukt hostesaft. Tenker du det bare er et lykketreff? 

Skrevet (endret)
1 time siden, Lemenet skrev:

Ja, du sier noe der... Men dersom det er skadelig vil vel dette stå i pakningsvedlegget?  Eller? 

Ble veldig usikker nå.. Virker jo som mange har lyktes etter å ha brukt hostesaft. Tenker du det bare er et lykketreff? 

Etter seks år som ufrivillig barnløs har jeg lest det meste om temaet :) Om jeg husker rett går det på styrke og/eller alkohol. Og grunnen til at advarslene har oppstått er at mange som bruker det for dette formålet tar mer en anbefalt dose. 

For å forklare hvorfor myten har oppstått - hostesaft er slimløsende, teorien er derfor at hostesaften vil gjøre eggløsningsslimet tynnere. Undersøkelser har vist at det ikke har virkning på slimet. Og dersom det hadde virket på den måten ville det fortsatt ikke hatt effekt, da eggløsningsslimet er designet nettopp for å gi spermen optimale forhold. 

Måtte føye til en ting til, som forklarer hvorfor dere "har hørt" at så mange har lyktes med hostesaft. De fleste som prøver å bli gravide prøver noe ekstra innimellom - som å ligge med beina høyt, låne en baby, grapefruktjuice... Og det er nettopp dette man husker og nevner videre, derfor oppstår myter lett på nett.  

Endret av Athene
Skrevet
1 time siden, Lemenet skrev:

Absolutt verdt et forsøk ja! Hvilken type hostesaft brukte du? Eller har det ikke noe å si kanskje?☺

Brukte Solvipect, poenget er at den måtte være slimløsende iallefall. Lykke til 😉

Skrevet
På 2.1.2017 den 22.57, Athene skrev:

Etter seks år som ufrivillig barnløs har jeg lest det meste om temaet :) Om jeg husker rett går det på styrke og/eller alkohol. Og grunnen til at advarslene har oppstått er at mange som bruker det for dette formålet tar mer en anbefalt dose. 

For å forklare hvorfor myten har oppstått - hostesaft er slimløsende, teorien er derfor at hostesaften vil gjøre eggløsningsslimet tynnere. Undersøkelser har vist at det ikke har virkning på slimet. Og dersom det hadde virket på den måten ville det fortsatt ikke hatt effekt, da eggløsningsslimet er designet nettopp for å gi spermen optimale forhold. 

Måtte føye til en ting til, som forklarer hvorfor dere "har hørt" at så mange har lyktes med hostesaft. De fleste som prøver å bli gravide prøver noe ekstra innimellom - som å ligge med beina høyt, låne en baby, grapefruktjuice... Og det er nettopp dette man husker og nevner videre, derfor oppstår myter lett på nett.  

Ja, det er mange myter ute og går. Ikke lett å vite hva som er verdt å prøve ut som faktisk gir en økt sjanse.. 

Det er vel ikke annet å gjøre enn å fortsette prøvingen, og håpe vi blir henvist og får hjelp snart hvis ikke noe skjer. 😊 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 2.1.2017 den 21.53, Lemenet skrev:

Så spennende! Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går!☺ 

Vi har prøvd siden oktober 2015. Har hatt 1 prøveperiode med å bruke clearblue fertilitetsmonitor og skal i gang med 2. prøveperiode med denne. Tenkte kanskje jeg også skulle prøve hostesaft denne gangen og håper det gjør susen. Håper det klaffer for dere denne prøveperioden! ☺👏

Jeg var så sikker på at det kom til å gå bra denne gangen. Testet idag 9 dpo og den var negativ 😢. 

Har et lite håp om at det bare er for tidlig, men det kan jo se ut som det ikke gikk denne gangen heller.

jeg er veldig imponert over alle prøver som går på med nytt mot hver måned og holder seg positive! :) 

har du forsøkt hostesaft denne runden? Hvordan har det gått for deg? :) 

Skrevet

Vel... Vi har prøvd i snart 1 år. Ved siste EL kjøpte jeg en flaske hostesaft.   Er ca 1 uke over IKM nå, men siden testene er negative vet jeg ikke om jeg faktisk er gravid. MEN jeg har ikke vært forsinket før, ever! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...