Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #21 Skrevet 2. desember 2004 Dersom butikkane har posane liggande i enden av disken (i området der du står når du legg varene på bandet) er det løyst ved at dette er ei vare kunden kan ta sjølv, på lik line med dei aller fleste andre varene i butikken.
Hunky Dory Skrevet 2. desember 2004 #22 Skrevet 2. desember 2004 Nå har jeg nettopp vært og handlet på Rimi sammen med samboeren min. Det som irriterer meg er at de aldri spør om vi skal ha pose før ETTER de har scannet alle varene!! Så står jeg der, ved enden av rullebåndet og føler meg skikkelig unyttig, når jeg kunne brukt tiden til å pakke varer i stedet! :evil: Jeg vet at jeg kan spørre om de gidder å sende ned en pose, men jeg er så møkka lei av det. Burde de ikke snart forstå at det blir mer effektiv kundebehandling dersom vi får posene i forkant, ikke etterkant!! Arrgh! Måtte bare få det ut! Dere burde flytte til Spania. Her flyter det av poser og vi får ofte flere enn det vi trenger. Tenk... da hadde livet ditt vært helt problemfritt :o
Gjest Pjusk Skrevet 2. desember 2004 #23 Skrevet 2. desember 2004 Det er greit nok det' date=' men når de SER at jeg står der og tripper, så burde de vel fatte at en pose hadde vært greit?[/quote'] Milde makter! Er det ingen grenser for hvor tiltaksløs det går an å være. De som sitter i kassa og registrerer varene dine kan vel få konsentrere seg om det isteden for å sjekke om du ser ut til å ville ha poser eller ei. Vil du ha pose, sier du ifra - det er da jammen ditt ansvar! Denne tråden irriterte meg faktisk - vi har det jammen litt for godt når slike problemstillinger blir tatt opp. Og til slutt:
Blomsterenka Skrevet 2. desember 2004 #24 Skrevet 2. desember 2004 Du er heldig, og bør ikke være sur, men glad. Du slipper jo å betale for posene med reklame på, når kassadama eller du selv, glemmer det før varene er betalt.
Sniglå Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #25 Skrevet 3. desember 2004 Er det meg eller er det varmt her inne? Jeg ville bare trodd at det hadde vært en fordel om de la på poser/spurte etter poser FØR de scannet varene. Må få lov til det? Tror nok det er flere der ute som er enige meg meg, men som ikke tør si noe, for jeg blir jo slaktet her! Denne tråden irriterte meg faktisk - vi har det jammen litt for godt når slike problemstillinger blir tatt opp. Ehem...hvis du irriterer deg over et filleinnlegg på en internettside, så kan jeg ikke se at å irritere seg over noen poser på Rimi er verre? Vi må ha det ganske bra du og jeg! Men, i motsetning til deg kanskje, så har jeg lært av denne tråden, og kan nå meddele min nye kunnskap med deg: Ikke poeng i å irritere seg over småting, det gjør bare vondt verre
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #26 Skrevet 3. desember 2004 Vel, jeg gjentar meg selv: Tiltaksløs! Sitat: "Det er greit nok det, men når de SER at jeg står der og tripper, så burde de vel fatte at en pose hadde vært greit?" Ser du det ikke selv? Og joda, jeg har det godt og ja, jeg irriterer meg over et filleinnlegg. Og selvfølgelig er mange enige med deg! De tør bare ikke si ifra...
Sniglå Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #28 Skrevet 3. desember 2004 Jo, jeg skal innrømme det, jeg var kanskje litt tiltaksløs Som sagt så tror jeg at jeg hadde en dårlig dag den dagen, men du kan vel i de minste være enig i at det var mye greiere i "gamle dager" da vi slapp i spørre, og ikke minst betale, for å gå rundt med den reklamen? I de dager det var gratis med poser?
Gjest miau Skrevet 3. desember 2004 #29 Skrevet 3. desember 2004 Du burde fått i straff å måtte sitte i kassa på RIMI en dag og sørge for at alle kundene får med seg pose med èn gang de så sånn(så ut som de trengte pose med kroppsspråket) ut!!!!!
Sniglå Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #30 Skrevet 3. desember 2004 Kanskje det hadde vært noe ja!?
jordbær Skrevet 3. desember 2004 #32 Skrevet 3. desember 2004 Aldri hatt noe problem med det.. Sier alltid.. "Kan jeg få X poser, takk?"
SuperNova Skrevet 3. desember 2004 #33 Skrevet 3. desember 2004 Jepp saken er jo at du faktisk slipper å betale for posen når du ikke spør om det før etter du har betalt. Den i kassen vil da ikke be deg om å betale hvis du spør om det etterpå' date=' gjerrigknark triks.[/quote'] NEI! Det stemmer ikke alltid. En gang jeg var på Rimi, hadde jeg bare bedt om én pose, men etter at jeg hadde betalt og begynt å pakke i posen, skjønte jeg at jeg trengte en til. Da jeg spurte, fikk jeg som surt svar at "Det blir 50 øre, takk!" Det var så vidt jeg klarte å hvese frem et "Ja, selvfølgelig", mens jeg lette etter en 50-øring. Da ble jeg irritert! Desverre hadde jeg ikke en 500-lapp å gi henne, så hun måtte veksle masse. Hun kunne vel spandert en pose på meg, vi ser jo uansett ut som levende reklameplakater for Rimi etterpå.
Tuddelidu Skrevet 3. desember 2004 #34 Skrevet 3. desember 2004 Når det er du selv som ikke sier du vil ha mer enn en pose, så er vel ikke det så rart. Enn om alle skulle gjøre slik da, med vilje? Butikken ville tapt en god del da...
SuperNova Skrevet 3. desember 2004 #35 Skrevet 3. desember 2004 Jammen jeg pleier jo alltid å be om nok poser! Det var bare en dum ting som tok mye mer plass i posen enn det jeg trodde. Dessuten tviler jeg på om butikken hadde fått store økonomiske problemer om de gir bort en pose i ny og ne. Produksjonskostnadene ved en pose er mye mindre enn det de selger dem for. Er i grunn litt enig med Forbrukerombudet, jeg. De sier at man burde kreve å få posene gratis hvis det er reklame på dem. Og at hvis man skal betale, bør posene være hvite.
Tuddelidu Skrevet 3. desember 2004 #36 Skrevet 3. desember 2004 Jammen jeg pleier jo alltid å be om nok poser! Det var bare en dum ting som tok mye mer plass i posen enn det jeg trodde. Dessuten tviler jeg på om butikken hadde fått store økonomiske problemer om de gir bort en pose i ny og ned. Produksjonskostnadene ved en pose er mye mindre enn det de selger dem for. Er i grunn litt enig med Forbrukerombudet, jeg. De sier at man burde kreve å få posene gratis hvis det er reklame på dem. Og at hvis man skal betale, bør posene være hvite. Jeg sier jo ikke at du ruinerte butikken heller da, men skal man gi bort den posen til deg, så må de det til alle som glemmer, og når folk finner ut det "glemmer" de hele tiden. Tro meg, jeg jobber i butikk i ferier, og det er mye frekke folk der ute...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå