bebisss Skrevet 25. desember 2016 #1 Del Skrevet 25. desember 2016 Nå har jeg googla å søkt på udir om hvordan en skriftlig naturfagseksamen foregår. Jeg skal ta opp en eksamen til våren i dette faget som privatist. Er det eksamensoppgaver med flere valg, altså at du får flere svaralternativer på ett spørsmål eller? Det virker anderledes enn det var da jeg tok eksamen i naturfag. Er det noen nettsider man kan finne tidligere eksamensoppgaver? Håper noen kan hjelpe meg litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Del Skrevet 25. desember 2016 Den skriftlige delen av naturfagseksamen har vel blitt tatt vekk. Anonymkode: 0c021...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Del Skrevet 25. desember 2016 http://www.akademiet.no/nb-no/privatist/studietilbud/fellesfag-studiespesialisering/naturfag-vg1?gclid=CJOwrYa1kNECFQvPsgod6fQEUg Her kan du se. Ser ut som det bare er muntlig/praktisk Anonymkode: 3c7ae...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 26. desember 2016 #4 Del Skrevet 26. desember 2016 Naturfag er en muntlig-praktisk eksamen, og selve opplegget varierer noe fra fylke til fylke. Der jeg har jobbet (Oslo) har det vært vanlig med en forberedelsesdel (du får/trekker et tema av sensor og så får du en viss tid å forberede deg til utspørring på et forberedelsesrom), så går du inn til eksamen hvor du blir spurt om temaet + du får også noen ukjente spørsmål fra andre deler av pensum, og så er det også 1 forsøk du må gjennomføre. Det vil si at jeg anbefaler deg STERKT å øve på disse forsøkene, og å lese godt på både små og store deler av pensum - gitt at du ønsker en god karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaprosa20 Skrevet 28. desember 2016 #5 Del Skrevet 28. desember 2016 Så vidt jeg vet er naturfag vg1 muntlig/praktisk som de over skriver. Tror du får et tema 60 min før som du må holde presentasjon av. Etter presentasjonen får du spørsmål om det du har snakket om og kanskje om et annet emne du trekker der inne. Den praktiske delen består av et eksperiment du utfører/forklarer. Usikker på om du får tid til å forberede dette på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå