dengodefe Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Hei Vi har begynt en enkel ombygging av et gammelt hus, og den nye stilen er veldig forskjellig fra den gamle. Fra et lite 50-tallshus med hvite møbler fra IKEA og smådekor som er samlet litt her og der, til et miljøvennlig bygg med rene linjer og større flater. I det lille, gamle huset hadde jeg samlet masse bøker, og ting (nips) fra da vi ble kjærester, som var i studietiden. Siden vi bare er omtrent halvveis i ombyggingen, står alt av bøker og tegninger og spill og småmøbler og sånt som samler seg opp av ting i det daglige fra to voksne og to barn lagret i esker og stabler i den gamle delen av huset som nå bare blir brukt til oppbevaring. Vi har gått fra å resirkulerie til å investere. Spørsmålet er, bør jeg i solidaritet med byggeprosjektet kvitte meg med de meste av gamle tingene som bare har sentimental verdi og omfavne det nye prosjektet på alle områder, sånn at det blir en helhet i prosjektet? Noen som har erfaringer med noe lignende?
Sheherasade Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Noe av deres historie og personligheter vil dere vil ta vare på uansett? Må kanskje selv bygge et funkis-hus, men har tenkt å gjøre det så koselig og lunt jeg kan likevel, og finne en god mellomting. Selv synes jeg at ren minimalisme blir kaldt og upersonlig, så jeg ville absolutt tatt vare på det dere er glade i, og gjøre den nye stilen personlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå