Gå til innhold

FruN og FamilieN

FruN

Anbefalte innlegg

Vi må ha nattbakst i tråden! :jepp:  *enda jeg egentlig har lagt meg og sånn* 
06611a2b6be52acd554eba0ed00d3e69.jpg?t%5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jatakk! Tar en bit mens jeg henger opp en sånn italiensk nyfødtsløyfe på døra til FruN.

A-child-is-born-a-blue-bow-decorates-the

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen :klemmer: 

Lillebror er hele 53cm lang og 4160gr tung. Absolutt nydelig, selvfølgelig :rodmer 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, FruN skrev:

Lillebror er hele 53cm lang og 4160gr tung. Absolutt nydelig, selvfølgelig :rodmer 

En skikkelig stor baby. Selvfølgelig er han verdens vakreste, enda vi ikke har sett han enda, så vet alle i tråden nettopp det. 

Blir spennende når storesøster skal tå se han for første gang. Heiser flagget jeg, for både fødekvinnen og lillebror. 

012wWX5cWiUW?dimension=1200x1200

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruN skrev:

image.png.e850990df460c2171c69660cb100f25e.png

Han høres helt perfekt ut! :hoppendeglad:

Håper du har sovet godt i natt og får en fin dag. Tipper storesøster gleder seg til å se mammaen sin nå, og spent på hva hun synes om den nye broren sin. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*begynne å legge litt planer om å få skrevet han inn som deltager i KG`s høydehoppkonkurranse i 2027*  :lur: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

*begynne å legge litt planer om å få skrevet han inn som deltager i KG`s høydehoppkonkurranse i 2027*  :lur: 

:tommelopp:  :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

Gratulere så mye:strix::strix: Jeg vil bli bombardert med babysnaper! 

:sur:  jeg får ingen :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruN skrev:

Har jo ikke deg på snap :P 

Jeg er ikke "snapper", og heller ikke "Vippser". :opplyser: Men jeg har en innboks på kg! :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen :hjerte: 

I dag har storesøster vært på besøk, og det var sååå stas å få kose på lillebror :rodmer: Den ene voksne storesøstera var også innom, og mormor, bestefar, tante og onkel. Også var selvfølgelig pappa'n her. Ble passe sliten etter besøket, men koselig at de kom :Nikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Mia :klem: 

Mens jeg sitter her og venter på gubben, kan jeg jo si litt om denne fødselen :)

Ble satt jo gang med ballongkateter på tirsdag formiddag, og i løpet av natta falt den ut. Så da begynte jeg på tabletter ganske snart etter, og ting gikk veldig rolig. Utover dagen kom søstera mi, og vi tok oss en rusletur ned til sentrum, spiste litt og gikk tilbake så jeg rakk neste sjekk. Da kom og HerrN. Fortsatt ingen åpning å snakke om, og de sammentrekningene jeg hadde var jevne, men helt uproblematiske. Søstera mi dro hjem, og etterhvert var det tid for ny sjekk og ny pille, og noen minutter etter jordmora var gått, gikk vannet. Allerede ved den første sammentrekningen merket jeg at intensiteten økte, og det gjorde den med stormskritt videre. Søstera mi rakk tilbake, jeg prøvde meg på do, og så skulle jeg sjekkes igjen etter det fordi riene økte så i intensitet. Så jordmora begynte å ordne med ctg-maskina før ho så hvordan jeg reagerte på en rie, da ble det droppet kjapt og ho undersøkte meg. Da hadde jeg allerede 8-9cm åpning, og jeg skulle flyttes over på fødestua. Omtrent i samme øyeblikk begynte pressriene, så de sprang meg inn, fikk meg akkurat opp på den andre senga og 5 pressrier etter var han ute, 1 time og 40 min etter at vannet gikk! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruN skrev:

Tusen takk, Mia :klem: 

Mens jeg sitter her og venter på gubben, kan jeg jo si litt om denne fødselen :)

Ble satt jo gang med ballongkateter på tirsdag formiddag, og i løpet av natta falt den ut. Så da begynte jeg på tabletter ganske snart etter, og ting gikk veldig rolig. Utover dagen kom søstera mi, og vi tok oss en rusletur ned til sentrum, spiste litt og gikk tilbake så jeg rakk neste sjekk. Da kom og HerrN. Fortsatt ingen åpning å snakke om, og de sammentrekningene jeg hadde var jevne, men helt uproblematiske. Søstera mi dro hjem, og etterhvert var det tid for ny sjekk og ny pille, og noen minutter etter jordmora var gått, gikk vannet. Allerede ved den første sammentrekningen merket jeg at intensiteten økte, og det gjorde den med stormskritt videre. Søstera mi rakk tilbake, jeg prøvde meg på do, og så skulle jeg sjekkes igjen etter det fordi riene økte så i intensitet. Så jordmora begynte å ordne med ctg-maskina før ho så hvordan jeg reagerte på en rie, da ble det droppet kjapt og ho undersøkte meg. Da hadde jeg allerede 8-9cm åpning, og jeg skulle flyttes over på fødestua. Omtrent i samme øyeblikk begynte pressriene, så de sprang meg inn, fikk meg akkurat opp på den andre senga og 5 pressrier etter var han ute, 1 time og 40 min etter at vannet gikk! 

Kan vel nesten kalles en "ønskefødsel"? Relativt raskt og uproblematisk. 

Først gikk jordmora og så fulgte (gikk) vannet etter? :fnise: Du skriver godt og humoristisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyder så morsomt ut nesten, at jeg regner med nummer tre er på planleggingsstadiet allerede. :fnise:  (not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...