Gå til innhold

FruN og FamilieN

FruN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For noen fine dåpsluer! Gøy med håndsydd og egenvalgt utseende på den :laugh: Har dere planlagt dåpen og har dato fastsatt? Jeg er litt treg merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, September 21, 2017 den 22.08, FruN skrev:

I dag har vi vært på tur :Nikke: Fått shoppet litt klær, sko og andre nødvendigheter, og vært på besøk hos bestemor :) Skulle se etter dåpslue til lillebror og, og endte opp med å bestille en håndsydd en :plystre: Det blir dåpsgave fra nevnte bestemor :fnise::rodmer: Har valgt ut stoff og blonde, men vet ikke helt hvordan den blir seende ut :P Men fin blir den! Dama som skal sy den, er kjempeflink :jepp: 

Vet ikke om jeg egentlig kan vise bilder av andre luer ho har lager her, men de ligger offentlig på Facebook ihvertfall, så jeg tar sjansen :) 

IMG_5980.JPG.3718dc288743dce17f6ce27ba1c01dab.JPGIMG_5981.thumb.JPG.07a293caf22194bc0b12a97b87b62201.JPG

Den nederste er formen på gutteluene ho lager, så det er utgangspunktet :Nikke: Gleder meg skikkelig til å få den! Har også levert båndet han skal ha til kjolen til brodering av navn og dåpsdato, og fikk endelig levert storesøsters og :fnise: Bedre sent enn aldri :P 

Wow, dette er små kunstverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mumsy skrev:

For noen fine dåpsluer! Gøy med håndsydd og egenvalgt utseende på den :laugh: Har dere planlagt dåpen og har dato fastsatt? Jeg er litt treg merker jeg..

De er kjempefine :rodmer: Dåpen er halvveis planlagt, dato avtalt og lokale bestilt :jepp: Hjelper å ha vært gjennom det relativt nylig (april i fjor) :ler: Blir liksom de samme folka, samme plassen osv. Har fått ordnet "riktig" kirke denne gangen da! :fnise: "Måtte" døpe storesøster i nabobygda, men det gikk veldig så fint det :jepp:

25 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Wow, dette er små kunstverk. 

Ikke sant? :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Dåpskjole, har du det? 

Jupp, fra 1919! Det er HerrNs bestefar som brukte den først, så det er et skikkelig familieklenodium :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruN skrev:

Jupp, fra 1919! Det er HerrNs bestefar som brukte den først, så det er et skikkelig familieklenodium :jepp: 

Enda mer wow. Den er vel sånn at du knapt tørr å ta i den? Skjør og gammel med mye historie i, noe fortalt og enda mer ufortalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Enda mer wow. Den er vel sånn at du knapt tørr å ta i den? Skjør og gammel med mye historie i, noe fortalt og enda mer ufortalt. 

Jeg var dritredd for å bruke den på storesøster! Blitt litt roligere på det nå :) Men er forsiktig uansett :Nikke: Den blir bare på i kirken :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr! I går var lillebror 4 uker, og i morgen fyller HerrN 40 år! Det blir selskap på lørdag, og jeg har vært flink til å delegere, noe som betyr at jeg bare skal bake ei kake, hente nøkkel og dekke bord. Sistnevnte får jeg hjelp til :P Så må enten jeg eller noen andre hente kake på bakeriet da, men det ordner seg :) 

Dåpsforberedelsene er i ganske god gang, lokale er bestilt, kirke avtalt, faddere ordnet, invitasjoner er ferdiglagd og noen av de skal sendes i morgen :Nikke: Resten leverer jeg ut på lørdag, spare noen kroner på porto når muligheten byr seg :fnise: Da gjenstår det hovedsakelig å finne ut hva som skal serveres! Og kjøpe inn dekorasjoner da :) Deilig å ha ting på stell så langt :) 

Lillebror er en ganske ålreit gutt, sterk i nakken og har et veldig våkent blikk de periodene han er våken :) Han har gjerne noen lengre soveperioder utover kvelden, og våkner 1-2 ganger i løpet av natta for mat, avhengig av når han sist fikk mat. Har ikke giddet å vekke han for mat når jeg legger meg enda, prøver å finne en rytme før rutinene klmmer inn. Merker det går litt fortere nå enn med storesøster da :fnise: Det hender han får noen skikkelige gulpinger, har vel vært oppi 3 pysjskift på en natt på det meste, inkludert skift på meg :P Så det har vært litt klesvask :fnise:

Storesøster er stort sett en tålmodig frøken, med mindre ho er sulten, trøtt eller SKAL være med på det mamma gjør. Særlig lage middag! Ho får stå på en stol ved siden av komfyren, og det er stas når ho får røre i gryter og boller :jepp: Det er enda mer moro når ho får putte ting oppi bollen da :Nikke: Ho vet hvordan ho skal sjarmere noen (særlig pappa) i senk, og ho prøver seg med å ligge på gulvet og vræle når ho ikke får viljen sin. Men ho er veldig opptatt av lillebror, og vil gjerne holde han på fanget, nattakos fra han er viktig og passer på at han har smokken :rodmer: Flink storesøster med andre ord :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpsforberedelsene går så unna at en skulle tro dåpen var om et par uker :fnise: Middag er kjøpt inn (og fryst), lys og servietter er kjøpt inn, bordkort er nesten ferdiglagd, drikke og snacks har vi igjen fra helgas festligheter :fnise: Må bare finne ut hva slags kaker som skal serveres omtrent :P Jeg liiiiker!! 

I dag var jeg på barselstreff, vi var hele to stykker som møtte opp :P Det er ei til i nærheten som egentlig skulle komme, men ikke dukket opp. Men det er greit å vite at det er to andre med gutter som er hjemme, pluss ei som har ei jente på ca 4 mnd, og at det kommer et par babyer til i løpet av høsten :jepp: Skal etter planen ut på trilletur neste onsdag, blir koselig :Nikke: 

På torsdag drar vi til svigermor, før vi setter kursen inn til Ikea på fredag. Svigermor har bestemt seg for å kjøpe senger til de søte små, selv om lillebror ikke akkurat er gammel nok til å ligge i vanlig seng enda :P Men vi tar jo bare med reisesenga enn så lenge til han :Nikke: Blir nok stas; sove i egen, ordentlig seng når de er på besøk hos bestemor :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKEA med to unger i hver sin vogn :daane: legg til en handlevogn og en møbeltrille og fordel dette på 3 par voksne (svigermor er også med). 

Gleder meg til vi er hjemme (hos svigermor)! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruN skrev:

Lillemor har fått lekekjøkken, og det er sååå stas! Moro å se :rodmer: 

:ninuskapus: Det er bare aa styre henne inn paa kakebakst med en gang! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Rumle skrev:

:ninuskapus: Det er bare aa styre henne inn paa kakebakst med en gang! :laugh:

Tro meg, jeg har begynt :lur::ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor er inspirert allerede :ler: Må vel nesten ha et fat til å ha kaker på ihvertfall :ler: 

Synes det er moro at ho er så tydelig glad i rollelek, jeg var det selv når jeg var liten :Nikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...