AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Når man kun er ekstravakt, kan man da ta ulønnet permisjon noen måneder uten å miste "stillingen"? Føder om noen måneder og har en sjef som ikke akkurat blir blid når folk sier nei til vakter, og jeg merker at kroppen snart sier stopp. Men har ikke råd til å miste jobben på dette stedet.. Anonymkode: 06170...8a0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Når man er ekstravakt får man vel bare vakter fortløpende? Er vel ingenting å permittere seg fra da? Anonymkode: cb4f9...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 Men du har jo ingenting å ta permisjon fra? Det er wvel bare å si nei til vakter og så si fra når du ønsker vakter igjen? Men jeg ville nok forklare sjefen årsaken til det. Anonymkode: 2dcf5...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 Sjefen vet selvfølgelig at jeg er gravid, men hun ga klar beskjed forrige mnd når jeg var endel dårlig at hun forventer at ekstravaktene stiller opp når hun spør om det og at de ikke kan si nei så mye.. Skal jobbe litt denne uka, men merker at jeg gruer meg noe voldsomt. Er 3 mnd igjen til fødsel, men er så plaget av bekkenet at de 4 timene på beina er grusomme, og det blir jo ikke akkurat lettere nå fremover. Er redd jeg mister jobben om jeg sier nei til vakter i et halvt år frem i tid feks.. Det setter oss i en ganske kjip situasjon nemlig, da jobber ikke akkurat vokser på trær i nærheten her jeg bor. - TS Anonymkode: 06170...8a0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Hvorfor blir du ikke sykemeldt? Du kan bli sykemeldt fra ekstravakter, da vil du få sykepenger utregnet etter hvor mye du har tjent tidligere. Anonymkode: 7f31a...d63
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du ikke sykemeldt? Du kan bli sykemeldt fra ekstravakter, da vil du få sykepenger utregnet etter hvor mye du har tjent tidligere. Anonymkode: 7f31a...d63 Det fungerer jo frem til fødsel, men ikke etter. - TS Anonymkode: 06170...8a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Dersom du er ekstravakt (og har en lite forståelsesfull sjef) er nok muligheten til stede for at de uansett ikke kommer til å leie deg inn igjen etter permisjonen dersom du sier nei takk til vakter de siste tre månedene før fødsel. Det enkleste her er nok å snakke med legen din og få en sykmelding dersom det er behov for det. Da får du jo også sykepenger som er med i grunnlaget for permisjonspenger. Dersom du er syk bør sjefen ha forståelse for at du ikke kan takke ja til vakter, også er det bare å krysse fingrene for at de fortsatt ønsker å leie deg inn etter permisjonen er over... Anonymkode: acd47...519
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå