Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man kun er ekstravakt, kan man da ta ulønnet permisjon noen måneder uten å miste "stillingen"? Føder om noen måneder og har en sjef som ikke akkurat blir blid når folk sier nei til vakter, og jeg merker at kroppen snart sier stopp. Men har ikke råd til å miste jobben på dette stedet..

Anonymkode: 06170...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er ekstravakt får man vel bare vakter fortløpende? Er vel ingenting å permittere seg fra da?

Anonymkode: cb4f9...d0e

• Liker 2
Skrevet

Men du har jo ingenting å ta permisjon fra? Det er wvel bare å si nei til vakter og så si fra når du ønsker vakter igjen? Men jeg ville nok forklare sjefen årsaken til det.

Anonymkode: 2dcf5...3fe

• Liker 2
Skrevet

Sjefen vet selvfølgelig at jeg er gravid, men hun ga klar beskjed forrige mnd når jeg var endel dårlig at hun forventer at ekstravaktene stiller opp når hun spør om det og at de ikke kan si nei så mye.. Skal jobbe litt denne uka, men merker at jeg gruer meg noe voldsomt. Er 3 mnd igjen til fødsel, men er så plaget av bekkenet at de 4 timene på beina er grusomme, og det blir jo ikke akkurat lettere nå fremover. 

Er redd jeg mister jobben om jeg sier nei til vakter i et halvt år frem i tid feks.. Det setter oss i en ganske kjip situasjon nemlig, da jobber ikke akkurat vokser på trær i nærheten her jeg bor.

- TS

Skrevet

Hvorfor blir du ikke sykemeldt? Du kan bli sykemeldt fra ekstravakter, da vil du få sykepenger utregnet etter hvor mye du har tjent tidligere. 

Anonymkode: 7f31a...d63

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du ikke sykemeldt? Du kan bli sykemeldt fra ekstravakter, da vil du få sykepenger utregnet etter hvor mye du har tjent tidligere. 

Anonymkode: 7f31a...d63

Det fungerer jo frem til fødsel, men ikke etter.

- TS 

Skrevet

Dersom du er ekstravakt (og har en lite forståelsesfull sjef) er nok muligheten til stede for at de uansett ikke kommer til å leie deg inn igjen etter permisjonen dersom du sier nei takk til vakter de siste tre månedene før fødsel. Det enkleste her er nok å snakke med legen din og få en sykmelding dersom det er behov for det. Da får du jo også sykepenger som er med i grunnlaget for permisjonspenger. Dersom du er syk bør sjefen ha forståelse for at du ikke kan takke ja til vakter, også er det bare å krysse fingrene for at de fortsatt ønsker å leie deg inn etter permisjonen er over...

Anonymkode: acd47...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...