AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Kan hunder brekke nakken på hverandre? Noen her med husky og alfa erfaring? Hvordan ser jeg om sibirske huskyene mine sloss for å overta gjengen? Anonymkode: c8444...605
Tabris Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Alfa finnes verken hos hunder eller ulver. Men det er hunder som ikke går sammen. Hvis de slåss på alvor så er det bedre å skille dem. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #3 Skrevet 26. desember 2016 7 timer siden, Tabris skrev: Alfa finnes verken hos hunder eller ulver. Men det er hunder som ikke går sammen. Hvis de slåss på alvor så er det bedre å skille dem. Alfa finnes jo hos huskyer og ulver? Det samme med omega. Det betyr jo sjefen av flokken. Anonymkode: c8444...605 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #4 Skrevet 26. desember 2016 8 timer siden, Tabris skrev: Alfa finnes verken hos hunder eller ulver. Men det er hunder som ikke går sammen. Hvis de slåss på alvor så er det bedre å skille dem. Når vi bruker ordet alfa mener vi "leder" i flokken. Ikke alfa alfa. Derfor jeg spurte noen her som har erfaringer med "alfaer" altså lederhunder. Anonymkode: c8444...605
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #5 Skrevet 26. desember 2016 Hva er dette for noe?? Enda en forvirret husky eier på KG? TS later til å ha mange/flere hunder men spør her om idioti ting?. Anonymkode: 66e28...562 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #6 Skrevet 26. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe?? Enda en forvirret husky eier på KG? TS later til å ha mange/flere hunder men spør her om idioti ting?. Anonymkode: 66e28...562 Har 1 gammel huskyhund og kjøpt meg valper. Og de har blitt litt større og lekt masse, men nå ser lekingen ut til å være overtagelse, ene valpen har akkurat blitt kjønnsmoden. Det er lov å spørre, det er jo sånn man lærer? Anonymkode: c8444...605 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe?? Enda en forvirret husky eier på KG? TS later til å ha mange/flere hunder men spør her om idioti ting?. Anonymkode: 66e28...562 Du er idiot, kom deg vekk. Anonymkode: c8444...605
Tabris Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Hunder har ikke samme flokkstruktur som ulver, og har som regel ikke noen leder på den måten. Hvis det begynner å bli gnissninger mellom den voksne hunden og unghunden, så ville jeg skilt dem og holdt dem under oppsyn en periode. Ikke la dem leke og herje (siden det ofte kan eskalere), gå tur med dem i bånd sammen og la de ligge i ro på hvert sitt sted inne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå