AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Jeg har 12 mm men lurer på å ta dem ut. Får konstant blow out og i tillegg lukter det veldig ekkelt fra selve hullet om jeg ikke vasker det daglig (og det gidder jeg ikke). Blow outen gjør jo veldig vondt også. Jeg har hatt 12 mm i rundt 4 år. Om de ikke trekker seg tilbake til et normalt hull, hva kan jeg gjøre da? Vet det har blitt tilbydd på piercingstudioer at de kan sy det igjen men det er jo et kirurgisk inngrep så vet jo ikke om alle har lov til det.. Anonymkode: 05707...5c5
Gjest lizard queen Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Hvis ikke de trekker seg tilbake er det vel bare å høre med forskjellige studio (evt lege) om de kan sy igjen for deg? Men gi det litt tid først, når du har hatt hull i 4 år kan det ta en stund
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Har aldri skjønt denne moten, det er sikkert kult når man er ung, men veldig teit når man blir voksen og endelig blir seriøs og skal ha familie og fast jobb... Nå tenker man sikkert at man aldri skal leve noe A4 liv osv,... Vel, jeg håper man kan få de naturlige igjen, men jeg ville nok heller gjort det hos en plastiskkirurg. Anonymkode: b7147...d57 2
Prestekragen Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Du bare tar de ut og lar de gro igjen. Pass på å hold det rent siden du sier det lukter vondt. De krymper jo ned over tid, men hvis det er bittelitt igjen til slutt kan du sikkert få en lege til å sy igjen.
smygende_lodde Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 (endret) Jeg bare tok mine 16mm ut og lot de krympe igjen selv. Vasket hullene skånsomt med vanlig vann i dusjen og da jeg vasket ansiktet som vanlig. Lot det være stort sett i fred. Nå er de såpass små at jeg kan bruke vanlige øredobber, tok meg ca 4 måneder :-) Usikker på hvorfor noen må sy igjen, men om jeg var deg ville jeg ikke engang vurdert det før det har gått noen måneder, og du ser om de gror sammen naturlig. Endret 25. desember 2016 av smygende_lodde la til mer informasjon
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 12 mm men lurer på å ta dem ut. Får konstant blow out og i tillegg lukter det veldig ekkelt fra selve hullet om jeg ikke vasker det daglig (og det gidder jeg ikke). Blow outen gjør jo veldig vondt også. Jeg har hatt 12 mm i rundt 4 år. Om de ikke trekker seg tilbake til et normalt hull, hva kan jeg gjøre da? Vet det har blitt tilbydd på piercingstudioer at de kan sy det igjen men det er jo et kirurgisk inngrep så vet jo ikke om alle har lov til det.. Anonymkode: 05707...5c5 Dette er enda verre å gjøre enn å tatovere seg, tatoveringer kan i dag fjernes, hullene dine må du leve med resten av livet. Tviler meget sterkt på at noen seriøs plastikk kirurg vil prøve å gjøre noe som helst med dette. Anonymkode: 51e96...da0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 På 25.12.2016 den 20.39, lizard queen skrev: Hvis ikke de trekker seg tilbake er det vel bare å høre med forskjellige studio (evt lege) om de kan sy igjen for deg? Men gi det litt tid først, når du har hatt hull i 4 år kan det ta en stund Sant at det kan ta litt tid, så skal være tålmodig. På 25.12.2016 den 21.25, Prestekragen skrev: Du bare tar de ut og lar de gro igjen. Pass på å hold det rent siden du sier det lukter vondt. De krymper jo ned over tid, men hvis det er bittelitt igjen til slutt kan du sikkert få en lege til å sy igjen. Takk for svar, ja det lukter utrolig vondt noen ganger og jeg forstår ikke helt hvorfor det gjør det. Nesten som navlen lukter om man ikke har dusjet på 24 timer. På 25.12.2016 den 21.32, smygende_lodde skrev: Jeg bare tok mine 16mm ut og lot de krympe igjen selv. Vasket hullene skånsomt med vanlig vann i dusjen og da jeg vasket ansiktet som vanlig. Lot det være stort sett i fred. Nå er de såpass små at jeg kan bruke vanlige øredobber, tok meg ca 4 måneder :-) Usikker på hvorfor noen må sy igjen, men om jeg var deg ville jeg ikke engang vurdert det før det har gått noen måneder, og du ser om de gror sammen naturlig. Takk for svar! Håper mine også går tilbake til små vanlige hull så lett. Skal la det gå en god del måneder før jeg eventuelt går til lege og får sydd dem igjen. Anonymkode: 05707...5c5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Hvis lukten og "gørra" som samler seg er det mest plagsomme vil jeg anbefale plugger av tre eller stein. Det så godt som eliminerer problemet. Glass er også bedre enn plast eller metall. Ellers kan du kjøpe en mindre størrelse, 8 mm f.eks., og la hullene være åpne til de mindre pluggene passer. Vil si 8 mm er grensa for hva som kan passere for vanlige øredobber med riktige plugger, og det er godt mulig problemet ditt med blowout vil bli mye bedre også. Jeg har 10 mm, da jeg tok de ut tok det ca. 2 år før de trakk seg sammen nok til at jeg kunne bruke vanlige pærleøredabber o.l. Hadde da hatt plugger i minst 6 år. Men mistenker at så store hull aldri trekker seg sammen nok til at det blir pent med øreringer, dessverre. Etterhvert angret jeg og utvidet dem igjen da, kjedelig med vanlige øredobber, men har heldigvis aldri hatt noen problemer med mine (eller en jobb eller kjæreste som krever søte små øredobber ). Anonymkode: af2db...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 PS: Masserte også hullene med jojobaolje så ofte jeg gadd, kan jo ikke vite hvor mye det hjalp akkurat, men de trakk seg ihvertfall sammen nok til at det var umulig å se at de hadde vært utvidet når jeg ikke hadde noe i dem. Anonymkode: af2db...d5f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis lukten og "gørra" som samler seg er det mest plagsomme vil jeg anbefale plugger av tre eller stein. Det så godt som eliminerer problemet. Glass er også bedre enn plast eller metall. Ellers kan du kjøpe en mindre størrelse, 8 mm f.eks., og la hullene være åpne til de mindre pluggene passer. Vil si 8 mm er grensa for hva som kan passere for vanlige øredobber med riktige plugger, og det er godt mulig problemet ditt med blowout vil bli mye bedre også. Jeg har 10 mm, da jeg tok de ut tok det ca. 2 år før de trakk seg sammen nok til at jeg kunne bruke vanlige pærleøredabber o.l. Hadde da hatt plugger i minst 6 år. Men mistenker at så store hull aldri trekker seg sammen nok til at det blir pent med øreringer, dessverre. Etterhvert angret jeg og utvidet dem igjen da, kjedelig med vanlige øredobber, men har heldigvis aldri hatt noen problemer med mine (eller en jobb eller kjæreste som krever søte små øredobber ). Anonymkode: af2db...d5f Ja, det er definitivt det som er mest plagsomt! Sovna på sofaen i sted og puta mi stinker fordi jeg har snudd på hodet noen ganger og materien har kommet på puta. Det sier sitt. Og da vasket jeg dem i går! Skal investere i plugger av tre eller stein først, samt glass for å se om det hjelper! Takk for godt svar. Har kjæreste selv som ikke har noe imot mine plugger + har jobb også, så er ikke det at jeg ikke trives med dem lenger, er bare så forbaska kjedelig med blow out og gørr som stinker. Hullene er også såre ser jeg, de er ganske røde. Skal skaffe meg jojobaolje og smøre uansett, tipper det kan være lindrende også? Anonymkode: 05707...5c5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er definitivt det som er mest plagsomt! Sovna på sofaen i sted og puta mi stinker fordi jeg har snudd på hodet noen ganger og materien har kommet på puta. Det sier sitt. Og da vasket jeg dem i går! Skal investere i plugger av tre eller stein først, samt glass for å se om det hjelper! Takk for godt svar. Har kjæreste selv som ikke har noe imot mine plugger + har jobb også, så er ikke det at jeg ikke trives med dem lenger, er bare så forbaska kjedelig med blow out og gørr som stinker. Hullene er også såre ser jeg, de er ganske røde. Skal skaffe meg jojobaolje og smøre uansett, tipper det kan være lindrende også? Anonymkode: 05707...5c5 Bruker du metall nå? Jeg hadde stålplugger i mange år, før jeg plutselig begynte å reagere på dem slik som du beskriver. Tror jeg utviklet en mild metallallergi, så det kan jo kanskje være det du har. Har også ei venninne som fikk kronisk blowout, og hun fortalte at irritasjonen ble bedre med litt mindre plugger, så det kan jo også være noe å vurdere. Jojobaolje er fint å bruke uansett, prøv å rense og smøre inn hullene med litt olje og la de være uten plugger noen timer om dagen, evt. over natta, til det bedrer seg. Anonymkode: af2db...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå