fru Alving Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Har aldri vært i USA og har lyst til å reise med to barn(5 og 9) kanskje til sommeren. Ser Norwegian har rimelig flyvninger til Boston, men er det noen som har vært der og kan anbefale dette som reisemål. Personlig synes jeg det virker veldig spennende og masse og se. Men er det familievennlig? Litt av poenget er at det ikke er såå lang flytur som til den andre kysten. Har også tenkt på Florida, men er det ikke skrekkelig varmt der i juni?
Gjest Overrasket Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Boston er flott. Masse god mat, masse bra å gjøre. Du får lett et grundig innblikk i USAs historie, samtidig som det er en levende, moderne by. Masse forskjellige, nydelige nabolag side om side; snobbete nabolag, italiensk nabolag (USAs absolutt beste og mest livlige italienske nabolag), kystvendt moderne nabolag, hipster-nabolag, fest-nabolag, fringe-nabolag ... hva som helst som passer dere. Praktisk transport fra flyplassen til sentrum, enkelt å komme seg rundt med buss og tog.
fru Alving Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2016 Takk for svar! Men hvordan er det med sol og bading, er Cape Cod et sted hvor vi kan forvente fine temperaturer på den tiden? Og hvor bør vi reise om vi skal se litt rundt i områdene? Føler ungene er litt små til å ha utbytte av NY. Det går faktisk flere cruise fra Boston (Bermuda og Alaska) men det koster jo skjorta.
Gjest Overrasket Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Jeg er ikke noen superekspert på bading på den siden av USA, men jeg vil tippe at havtempraturen ligger mellom 19 og 21 grader fra sent i juni til starten av august. I starten av juni tror jeg det normalt sett er vesentlig kaldere. Man kan også dra nytte av innsjøene i New England som et alternativ. Ellers er sommerværet helt nydelig. Cape Ann, Cape Cod og øyene utenfor er flotte steder. Søndre del av Maine har fine strender, nordre delen byr på sjøaktviteter som kayak og hvalsafari.
elvital Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Sttendene rundt Boston er ganske fantastiske. Men stor forskjell på flo og fjære,og da jeg bodde der for noen år siden startet vanntemperaturen på ca 12-15 grader i juni og kom opp i rundt 20 i juli før storm og 15 grader igJen i august. Men folk bader uansett for lufttemperaturen er typisk Syden med 25ish grader! Ellers er jeg veldig glad i byen selv om jeg bodde utenfor. Den er passe stor,kan gå over alt eller ta tbane. Du har et fint akvarium,teknisk-/barnemuseum som skal være gøy,en stor park osv. I tillegg kan man reise på hvalsafari som kan være gøy (da jeg var hadde det akkurat vært storm så det var masse bølger og det føltes som om jeg kjørte berg og dalbane). Bare å spørre om det er noe dere lurer på. Det er noen år siden jeg bodde der som sagt men kan prøve å være behjelpelig likevel
fru Alving Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 9 timer siden, elvital skrev: Sttendene rundt Boston er ganske fantastiske. Men stor forskjell på flo og fjære,og da jeg bodde der for noen år siden startet vanntemperaturen på ca 12-15 grader i juni og kom opp i rundt 20 i juli før storm og 15 grader igJen i august. Men folk bader uansett for lufttemperaturen er typisk Syden med 25ish grader! Ellers er jeg veldig glad i byen selv om jeg bodde utenfor. Den er passe stor,kan gå over alt eller ta tbane. Du har et fint akvarium,teknisk-/barnemuseum som skal være gøy,en stor park osv. I tillegg kan man reise på hvalsafari som kan være gøy (da jeg var hadde det akkurat vært storm så det var masse bølger og det føltes som om jeg kjørte berg og dalbane). Bare å spørre om det er noe dere lurer på. Det er noen år siden jeg bodde der som sagt men kan prøve å være behjelpelig likevel Tusen takk for svar Jeg ser for meg at vi blir i Boston noen dager først, og så drar et sted lang kysen og bo der en ukes tid. Men hvor? Da kan vi jo også reise litt rundt i New England. Har og tenkt at vi kunne dratt en tur til Canada, hva tenker du om det? Blir det for langt? Endret 29. desember 2016 av fru Alving
Athene Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Noen år siden jeg var der sist nå, og uten barn. Men jeg vil si Boston er supert for familieferie med barn. Det er korte avstander og vanlig å gå. Du har flotte museum og fine parker, og fine utearealer slik som markedshallen (?). Det er mange flotte steder langs kysten der det som regel er god temperatur i sommerhalvåret, men husker dessverre ikke navn. I så tilfelle ville jeg leid bil, det er så praktisk og billig der borte. Om jeg husker rett var hotellprisene i Boston overraskende høye, mener jeg betalte like mye som i New York. Se dette mot billige billetter - ofte tenker man ikke over at hotell raskt blir en større kostnad en fly.
fru Alving Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, Athene skrev: Noen år siden jeg var der sist nå, og uten barn. Men jeg vil si Boston er supert for familieferie med barn. Det er korte avstander og vanlig å gå. Du har flotte museum og fine parker, og fine utearealer slik som markedshallen (?). Det er mange flotte steder langs kysten der det som regel er god temperatur i sommerhalvåret, men husker dessverre ikke navn. I så tilfelle ville jeg leid bil, det er så praktisk og billig der borte. Om jeg husker rett var hotellprisene i Boston overraskende høye, mener jeg betalte like mye som i New York. Se dette mot billige billetter - ofte tenker man ikke over at hotell raskt blir en større kostnad en fly. Ja jeg ser at det blir dyrt med hotell. Må ha to rom også, ellers blir det trøtt familie og ukoselig ferie.
elvital Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Jwg var på busstur til Niagara Falls på den canadiske siden. Det er ca 10t å kjøre. Men hvis man tar det som en tur funker jo det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå