AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Hei! Når ble du sykemeldt i din graviditet/i dine graviditeter, og hvorfor? Anonymkode: 6ad75...22a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Var 50% sykmeldt de siste 3 månedene. Sto bekkenløsning på sykmeldingen, men slet med mye mer enn det. Anonymkode: 4d471...a2f 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Ble 20℅ SM i uke 26 og 100℅ SM i uke 30. Var en "god mix" av masse stress og sykdom på min svært fysiske jobb, nedpress/halsbrann/søvnvansker/fatigue pga svangerskap og utfordringer på hjemmebane med mye sykdom hos mann og barn, oppussing som stagnerte og slitsomme besøk av svigerfamilie. Første måneden etter jeg ble 100℅ SM brukte jeg på å glo i veggen fra sofaen, var helt utslitt og tom for energi. Er i svangerskapsuke 37 nå, alle utfordringer hjemme er løst og jeg begynner endelig å få litt overskudd til fødsel og barseltid. Anonymkode: 44f6a...1ee
Snabeltann Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Tre barn -ingen sykemeldinger -fordi jeg aldri var syk. Hvorfor tror du - eller antyder du at alle blir sykemeldt? :-) Det er vel heller mindretallet? -Eller tar jeg helt feil? 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 2 minutter siden, Snabeltann skrev: Tre barn -ingen sykemeldinger -fordi jeg aldri var syk. Hvorfor tror du - eller antyder du at alle blir sykemeldt? :-) Det er vel heller mindretallet? -Eller tar jeg helt feil? Regner med at de TS henvender seg til er de som kan relatere seg til problemstillingen, altså de som selv har blitt sykemeldt i løpet av graviditeten/e. Anonymkode: 44f6a...1ee 20
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 ble sykmeldt rundt 6 mnd uti svangerskapet pga. hjerneslag. fikk tilrettelagt jobb noen uker senere. måtte sette sprøyter hele dagen og det var litt flaut å gjøre på jobb - men det var utrolig kjedelig å gå hjemme. Anonymkode: 4a4c0...eab
stamtplyr Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 31 minutter siden, Snabeltann skrev: Tre barn -ingen sykemeldinger -fordi jeg aldri var syk. Hvorfor tror du - eller antyder du at alle blir sykemeldt? :-) Det er vel heller mindretallet? -Eller tar jeg helt feil? Spørsmåleter rettet mot dem det angår. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 41 minutter siden, Snabeltann skrev: Tre barn -ingen sykemeldinger -fordi jeg aldri var syk. Hvorfor tror du - eller antyder du at alle blir sykemeldt? :-) Det er vel heller mindretallet? -Eller tar jeg helt feil? Så bra for deg at du ikke ble syk, da. Men du hadde ikke trengt og svare, for dette spørsmålet er rettet mot de som har fått sykemelding. Dette var ingen antydning om at alle blir sykemeldt. Det synes jeg faktisk du burde forstått selv. Anonymkode: 6ad75...22a 18
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 50 minutter siden, Snabeltann skrev: Tre barn -ingen sykemeldinger -fordi jeg aldri var syk. Hvorfor tror du - eller antyder du at alle blir sykemeldt? :-) Det er vel heller mindretallet? -Eller tar jeg helt feil? Dessverre ikke mindretallet. De fleste gravide tror graviditeten er et "frikort" til sykemelding og løper til legen nærmest idet de får positiv test. "Ååå, jeg er så sliten". Ja? Det er ofte slik, men å være sliten er for pokker ingen sykemeldingsgrunn. Syt, syt, syt. Anonymkode: 8361b...ad5 12
Hoppelopp Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 Var 100% sm i to uker i forbindelse med bihulebetennelse og luftveisinfeksjon i uke 32-34, da jeg kom tilbake jobbet jeg 40% de tre ukene før permisjonen startet. Formen var rett og slett merkbart dårligere etter to uker hjemme og jeg hadde masse kynnere. jobber som sykepleier på hektisk avdeling med mye stress og skjønner i ettertid at jeg kanskje burde hørt på jordmor og redusert litt tidliger for jeg var ufattelig sliten. Men alt gikk bra med meg og baby😊
Snabeltann Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Du spurte, og jeg svarte: -) men har tatt igjen senere med vår fair share med "sykt barn dager" da :-D 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #12 Skrevet 26. desember 2016 Jeg ble sykmeldt siden uttak og er i uke 12 nå. Jeg ble overstimulert og har slett med plager siden. Jeg har prøvd å komme tilbake på jobb, men har flere ganger svimt av pga utmattelse, så det var ikke forsvarlig å jobbe. Jeg er egentlig arbeidsnarkoman og jobber 12-16 timer per dag, men det er så uaktuelt nå. Man klarer ikke å ta til seg næring eller holde på det. Akkurat nå har jeg bare gitt F til de som skriker at svangerskap ikke er noen sykdom og skulle gjerne byttet med de som har vært i fin form. Anonymkode: b7fcd...e1c 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #13 Skrevet 26. desember 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble sykmeldt siden uttak og er i uke 12 nå. Jeg ble overstimulert og har slett med plager siden. Jeg har prøvd å komme tilbake på jobb, men har flere ganger svimt av pga utmattelse, så det var ikke forsvarlig å jobbe. Jeg er egentlig arbeidsnarkoman og jobber 12-16 timer per dag, men det er så uaktuelt nå. Man klarer ikke å ta til seg næring eller holde på det. Akkurat nå har jeg bare gitt F til de som skriker at svangerskap ikke er noen sykdom og skulle gjerne byttet med de som har vært i fin form. Anonymkode: b7fcd...e1c Kanskje kroppen din egentlig ikke er skapt til å være gravid, ettersom du måtte ha hjelp for å bli det? Å tukle med naturen er ikke alltid så greit. Anonymkode: 8361b...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #14 Skrevet 26. desember 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble sykmeldt siden uttak og er i uke 12 nå. Jeg ble overstimulert og har slett med plager siden. Jeg har prøvd å komme tilbake på jobb, men har flere ganger svimt av pga utmattelse, så det var ikke forsvarlig å jobbe. Jeg er egentlig arbeidsnarkoman og jobber 12-16 timer per dag, men det er så uaktuelt nå. Man klarer ikke å ta til seg næring eller holde på det. Akkurat nå har jeg bare gitt F til de som skriker at svangerskap ikke er noen sykdom og skulle gjerne byttet med de som har vært i fin form. Anonymkode: b7fcd...e1c hva er overstimulert? Altså jeg skjønner hva det betyr i vanlig bruk, men er det noe spesielt som gravid? PS. overse ukens drittsekk over her, og gratulerer med graviditeten! Anonymkode: 52215...80c 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #15 Skrevet 26. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hva er overstimulert? Altså jeg skjønner hva det betyr i vanlig bruk, men er det noe spesielt som gravid? PS. overse ukens drittsekk over her, og gratulerer med graviditeten! Anonymkode: 52215...80c Det er kombinasjon av smerte og utmattelse pluss mye annet. Jeg tror ikke det er noe fasit på hvor lenge det varer eller hvordan man reagerer, for det er så forskjellig. Alt av gravidsymptomer blir forsterket. Det er alltids noen bitter f og k uansett hvor man er, og jeg har lært meg å ignorere disse. Fortjener ikke bryderiet mitt ved å svare dem, og jeg har heller ingen dårlig samvittighet ved å være sykmeldt. Anonymkode: b7fcd...e1c 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #16 Skrevet 26. desember 2016 Med nr 1: knakk lår, rygg og bekken i en ulykke jeg var i (uten å vite at jeg var gravid). Satt i rullestol resten av svangerskapet, i tillegg til at jeg ikke la på meg pga ekstrem kvalme, så måtte bli innlagt til slutt. Med nr 2: etter 3 mnd pga ekstrem kvalme, kraftig bekkenløsning med krykker pluss kraftig vektoppgang som ikke hjalp på bekkenløsningen. Anonymkode: c7b50...ce6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #17 Skrevet 26. desember 2016 Første svangerskap fra uke 6. Var på jobb ett par uker i ca. Uke 27. Resten sykmeldt pga. Hyperemesis og bekkenplager. Andre svangerskap sykmeldt siden uke 5. Uke 20 nå. Samme grunn som sist. Anonymkode: 9ee51...85e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre ikke mindretallet. De fleste gravide tror graviditeten er et "frikort" til sykemelding og løper til legen nærmest idet de får positiv test. "Ååå, jeg er så sliten". Ja? Det er ofte slik, men å være sliten er for pokker ingen sykemeldingsgrunn. Syt, syt, syt. Anonymkode: 8361b...ad5 Du vet ikke hva du snakker om.. Du aner hvirkelig ikke hvor sliten man kan bli av og ha ett barn fra før, full jobb og i tillegg være gravid med de plagene som følger med. Synest du skal holde deg for god til og uttale deg om ting du tydligvis ikke vet noe om. Anonymkode: ed5b0...f3e 9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #19 Skrevet 26. desember 2016 Forrige gang var jeg knapt på jobb. Kvalme, oppkast, vekttap, blødninger, besvimte, smerter osv de første fem mnd. Etter det fortsatte blødningene og jeg fikk rier veldig tidlig. På sykemeld står det fare for abort, fare for tidlig fødsel, rier før utgang sv. uke osv. Denne gangen har jeg kun vært sykemeldt en gang pga influensalignende sykdom (står på sykemeldingen) men jobber redusert pga jobben. Anonymkode: 5679a...847
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #20 Skrevet 26. desember 2016 Sykemeldt fra ca uke 7-12 pga kvalme. Er i uke 21 nå og har vært helt frisk siden uke 12, håper det fortsetter sånn😄 Anonymkode: a4f08...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå