Anciol Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Hadde handlet inn noen store poser godis, chips og litt brus! Som jeg skulle dele ut til familien på julaften! Men da jeg skulle finne de i skapet i går var det ca bare litt snop igjen og 1/2 chipspose ( vet at de ikke var ungene fordi de var med mormoren og morfaren sin i byen) , det var mannen min som hadde goflet i seg det meste! En trøst er at han fikk magesjau og kvalme! 1
WubWub Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Samme skjedde meg. Hadde en pose med julegodt på kommoden min ved siden av senga. Tror jeg spiste opp hele i søvne inatt eller så har noen robbet meg for snop. Godteriposen var nemlig tom når jeg våknet 3
CoolSistah Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Haha.. Hvor gamle er disse folka? De mennene jeg kjenner "liker ikke" godteri, vet ikke hvordan det er mulig, men. Har ihvertfall aldri opplevd at noen eldre enn 20 har stjålet godtesnopet mitt😁 5
Anciol Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2016 (endret) Mannen min er 37 og glad i søtegodt! Endret 25. desember 2016 av Anciol 2
SweetM Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Jeg må gjemme alt som skal gis bort, brukes til spesielle anledninger osv. Ellers forsvinner det. Vi har også hver vår skål med smågodt eller chips, ellers blir det ingenting til meg. Sist vi hadde smågodt i felles skål fikk jeg 6 biter.
NuckingFutz Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 22 minutter siden, SweetM skrev: Jeg må gjemme alt som skal gis bort, brukes til spesielle anledninger osv. Ellers forsvinner det. Vi har også hver vår skål med smågodt eller chips, ellers blir det ingenting til meg. Sist vi hadde smågodt i felles skål fikk jeg 6 biter. Klarer han ikke ta hensyn til andre enn seg selv? Hva sier han hvis du adresserer at hans grådighet går på bekostning av at andre ikke får kose seg? Er det ikke veldig turn-off med en slik mann som så åpenlyst setter egne behov foran dine? Kan bare tenke meg hvordan han må være i senga. 4
Gjest Nori Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Nori, mod
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 Sa du ifra på forhånd om at han ikke skulle spise det? Anonymkode: 73181...163 1
SweetM Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 1 minutt siden, NuckingFutz skrev: Klarer han ikke ta hensyn til andre enn seg selv? Hva sier han hvis du adresserer at hans grådighet går på bekostning av at andre ikke får kose seg? Er det ikke veldig turn-off med en slik mann som så åpenlyst setter egne behov foran dine? Kan bare tenke meg hvordan han må være i senga. Etter snart 20 år har jeg lært å holde kjeft... Men det er flaut når vi har besøk og han spiser opp mesteparten av det som blir servert. Det er så vidt jeg tør forsyne meg før jeg er sikker på at gjestene er mette. Standardsvaret hans hvis jeg sier noe er "Jeg trodde ikke du skulle ha mer/trodde ikke du likte det".
Bergtatt Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 10 minutter siden, SweetM skrev: Etter snart 20 år har jeg lært å holde kjeft... Men det er flaut når vi har besøk og han spiser opp mesteparten av det som blir servert. Det er så vidt jeg tør forsyne meg før jeg er sikker på at gjestene er mette. Standardsvaret hans hvis jeg sier noe er "Jeg trodde ikke du skulle ha mer/trodde ikke du likte det". Jeg forstår ikke folk som "graber" til seg mat/godteri som er felles. Taco opplever jeg ofte folk som lesser oppå med div tilbehør så at det er nesten ikke nok til alle. Eller at en eller to spiser mesteparten. Hva skjedde med oppdragelsen og de sosiale antennene? 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Jeg tar godtesnop med i veska og deler ikke med andre jeg. Det er trygt. Anonymkode: e3a5a...4c5 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #12 Skrevet 25. desember 2016 Det gjelder å ha nok snop, noe jeg alltid har i jula. Anonymkode: d5667...075 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #13 Skrevet 25. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar godtesnop med i veska og deler ikke med andre jeg. Det er trygt. Anonymkode: e3a5a...4c5 Bare pass på at de du besøker ikke blir fornærma når du har med godtesnop uten å dele! Anonymkode: da390...6fa 2
absinthia Skrevet 25. desember 2016 #14 Skrevet 25. desember 2016 Jeg har en teori om at menns tendens til å gofle i seg godterier, skriver seg fra et instinkt som de trengte den tiden de løp rundt på jakt og trengte de godbitene de kom over i farten, for å få litt ekstra energi til å fortsette. Jeg har lært meg til, at jeg sakte men sikkert bygger opp et hemmelig lager i en plastboks på et hemmelig sted i kjelleren, som ingen andre enn jeg vet om. Dermed blir ikke godbitene fortært av mannen, foran dataen/ tv i nattens mulm og mørke eller av barn som lusker i skapene.
altflyter Skrevet 25. desember 2016 #15 Skrevet 25. desember 2016 Jeg har undret meg over det samme med enkelte... Hva er greia med folk som forsyner seg så mye at det åpenbart ikke blir nok til alle? 1 sjokoladeplate skal deles på 4, og så tar 1 halvparten... klarer de ikke se at det er et regnestykke som ikke går opp? Noen kan sikkert si "kjøp mer", men man regner jo ikke med at folk skulle spise seg mett på godis... Du må snakke med ham og for eksempel innføre regelen: Er det noe godt i skapet som du selv ikke har kjøpt, så spør du før du tar. Enkelt og greit.... burde det være i hvert fall 3
Anciol Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #16 Skrevet 25. desember 2016 Han vet at hver jul deler jeg ut godt og snacks til familien på julaften!
Mari Y Skrevet 26. desember 2016 #17 Skrevet 26. desember 2016 8 timer siden, Anciol skrev: Hadde handlet inn noen store poser godis, chips og litt brus! Som jeg skulle dele ut til familien på julaften! Men da jeg skulle finne de i skapet i går var det ca bare litt snop igjen og 1/2 chipspose ( vet at de ikke var ungene fordi de var med mormoren og morfaren sin i byen) , det var mannen min som hadde goflet i seg det meste! En trøst er at han fikk magesjau og kvalme! Nuvel...Kvinne og godtesjuk her😉 av og til.
Gjest chiki Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 Som pappa Sier: sett en lapp på med "skal brukes" om det er noe som skal til noe spesielt, så blir det ikke misforståelser.
smilo Skrevet 26. desember 2016 #19 Skrevet 26. desember 2016 7 timer siden, chiki skrev: Som pappa Sier: sett en lapp på med "skal brukes" om det er noe som skal til noe spesielt, så blir det ikke misforståelser. Alt man kjøper skal jo brukes til noe, så hva skal det da være godt for? Den som tar bør vel kunne tenke over dette selv?? Evt spørre om det er greit man spiser det nå? 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 #20 Skrevet 26. desember 2016 16 timer siden, Anciol skrev: Hadde handlet inn noen store poser godis, chips og litt brus! Som jeg skulle dele ut til familien på julaften! Men da jeg skulle finne de i skapet i går var det ca bare litt snop igjen og 1/2 chipspose ( vet at de ikke var ungene fordi de var med mormoren og morfaren sin i byen) , det var mannen min som hadde goflet i seg det meste! En trøst er at han fikk magesjau og kvalme! Høres veldig rart ut at du skulle dele ut til familien, akkurat som om de er i barneselskap og får med seg godtepose hjem. Jeg har aldri delt ut godteri til voksne folk som er på besøk. Jeg legger det i skåler og setter de på bordet, så får gjestene forskyne seg hvis de har lyst på noe. Anonymkode: b20ec...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå