Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #1 Del Skrevet 1. desember 2004 Vi skal legge fliser over kjøkkenbenken, og har falt for fliser som ikke er glaserte. Er det et dårlig valg med tanke på fettsprut fra komfyr osv.? Hvordan rengjør man - og må man være veldig nøye med å ta flekkene umiddelbart? Vi er nemlig litt sløve av oss; så noen kjempestrenge vaskekrav passer dårlig... :oops: Dere som har lagt uglaserte fliser - angrer dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. desember 2004 #2 Del Skrevet 1. desember 2004 Vi har uglaserte fliser rundt komfyrtoppen (både på veggen og på benken. Det er nok kanskje vanskeligere å få av flekker som har fått sette seg, men de synes ikke så godt som på glaserte fliser (litt avhengig av farge o.l.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trixi Skrevet 1. desember 2004 #3 Del Skrevet 1. desember 2004 Vi har uglaserte, lyse flis på kjøkkengulvet og kommer IKKE til å velge det igjen når vi skal bygge hus! Da blir det glaserte flis! Kjøkkenflisene våre er vanskelige å få ordentlig rene, og det er skikkelig tungt å vaske det gulvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Det kan bli et like stort problem å holde fugene rene for fett. Jeg anbefaler å sette inn både fliser og fuger med impregnering som er beregnet for stein/fliser. Vil tro at det da skulle funke bra med uglaserte fliser - de blir kanskje litt blankere, men litt motstandskraft mot smuss er sikkert ikke å forakte.... (Kanskje jeg skulle impregnere hele kjøkkenet mitt til jul.... :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 (Kanskje jeg skulle impregnere hele kjøkkenet mitt til jul.... :oops: ) Veldig god ide! ... til saken: Jeg ville i så fall valgt mørke fliser. Brun saus (eller makrell i tomat) på lyse, uglaserte fliser er nok ikke like enkelt å tørke av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå