Gå til innhold

Er jeg rar som ikke vil ha hunden oppi ansiktet til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har en sønn på 7 mnd, og i går var vi med hans bror og han har en hund. Det er en liten hund (pomeranien? Tror jeg). Hunden er veldig snill og glad i barn i følge svoger. Jeg mener at det er viktig at hunden skal få lukte på babyen og de skal se hverandre og evt klappe litt forsiktig når vi passer på alle sammen. Men svoger lar hunden gå helt opp i ansiktet og snuse og sleike. Jeg løftet sønnen vår litt lengre inn på fanget for å få hunden bort fra ansiktet. Svoger syns jeg var litt hysterisk pga dette. Jeg fjernet ikke babyen fordi jeg er redd for bakterier, men fordi jeg er redd hunden plutselig kan bite, selv om hunden er verdens snilleste i følge svoger. Jeg er ikke redd hunder, men jeg har selv blitt helt uprovosert bitt av en annen verdens snilleste hund når jeg var ung, så derfor vet jeg at ting plutselig kan skje. Så jeg ønsker ikke å ta disse sjansene. Er jeg hysterisk? 

Anonymkode: c10a0...501

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første kan den bite, som du skriver, og for det andre så er en hundetunge full av bakterier. Den vasker seg trossalt både her og der, i tillegg til alt den kommer borti ute. Så nei, jeg syns ikke du er rar. Jeg lar ingen hunder komme opp i ansiktet på meg selv, og syns folk som lar hunden slikke dem i trynet er rare...

Anonymkode: ae481...97a

• Liker 26
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første kan den bite, som du skriver, og for det andre så er en hundetunge full av bakterier. Den vasker seg trossalt både her og der, i tillegg til alt den kommer borti ute. Så nei, jeg syns ikke du er rar. Jeg lar ingen hunder komme opp i ansiktet på meg selv, og syns folk som lar hunden slikke dem i trynet er rare...

Anonymkode: ae481...97a

Helt enig i alt du skriver 

• Liker 3
Skrevet

Her er det du som opptrer korrekt. En hun kan bite, uansett hvor snill eieren mener den er. Vi har hund selv, men baby og hund er sammen under strengt oppsyn.

Anonymkode: 81338...043

• Liker 9
Skrevet

Du gjorde helt rett. Vi har hund og barn. Jeg vil ikke selv ha hunden i ansiktet så hvorfor på barnet? Både bakterier og fare for bitt. 

• Liker 11
Skrevet

Tusen takk for svarene :) godt å se at jeg ikke er hysterisk i forhold til dette. :) Ts 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke latt babyen komme for tett på hunden, hva om babyen tar skikkelig tak i pelsen? 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har en sønn på 7 mnd, og i går var vi med hans bror og han har en hund. Det er en liten hund (pomeranien? Tror jeg). Hunden er veldig snill og glad i barn i følge svoger. Jeg mener at det er viktig at hunden skal få lukte på babyen og de skal se hverandre og evt klappe litt forsiktig når vi passer på alle sammen. Men svoger lar hunden gå helt opp i ansiktet og snuse og sleike. Jeg løftet sønnen vår litt lengre inn på fanget for å få hunden bort fra ansiktet. Svoger syns jeg var litt hysterisk pga dette. Jeg fjernet ikke babyen fordi jeg er redd for bakterier, men fordi jeg er redd hunden plutselig kan bite, selv om hunden er verdens snilleste i følge svoger. Jeg er ikke redd hunder, men jeg har selv blitt helt uprovosert bitt av en annen verdens snilleste hund når jeg var ung, så derfor vet jeg at ting plutselig kan skje. Så jeg ønsker ikke å ta disse sjansene. Er jeg hysterisk? 

I all verden! Det hadde klikket voldsomt her hvis noen hadde kommet bort til vårt barn med en hund! Vi var enige om at ingen fikk komme i nærheten av barnet med dyr/hund.

Vi mener også at det å ha hun er uhygienisk. 

Det er jo bare ekkelt med hunder...æsj. Hadde aldri tillatt slike i vårt hus eller i nærheten av barnet. 

Anonymkode: 7bad4...c8e

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Holder med deg ts. Jeg selv vil ikke ha hund i fjeset, du aaaner ikke hva slags ekle ting den har spist eller slikket på.  Å man veit faktisk ikke om hunden plutselig glefser eller napper til på grunn av at ungen river i pelsen eller stokker fingeren i øyet på den. Sånne ting kan faktisk skje utrolig fort! 

Skrevet

Jeg har hatt flere hunder, både store og små. Disse hundene har vi oppdratt selv og har vært helt trygge på at de aldri ville gjøre noe galt med våre barn. Fordi hundene var vokst opp MED barna og tålte litt røff behandling av dem.

jeg hadde aldri latt andres hunder vært så nærme en baby eller i lek med mine barn. Fordi jeg ikke hadde stolt på at hunden ville hatt tålmodighet nok og ikke var sjalu. 

Du gjorde helt riktig!

når det gjelder slikking , så har jeg aldri brydd meg om dette. Bakterier får vi alle steder, og barn må herdes. Det er ikke farlig.

Det er biting vi skal passe våre barn for!

Anonymkode: 81bcc...c87

• Liker 4
Skrevet

Æsj, syns sjøl det er ekkelt å bli sleika i fjeset av bikkjer, så dem skal da ikke få slikke på ungene mine. Kvalmt. Hundeeiere syns sikkert jeg er fisefin, men dem om det. 

Anonymkode: 058cd...0e1

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hunder snuser på andre hunders tiss og ekskrementer når de luftes ute og de slikker seg energisk både på kjønnsorganet sitt og i ræva si. Aldri i livet om de får slikke barna mine eller meg i ansiktet. Og om babyen plutselig stikker en finger i øyet på hunden så kan man aldri vite hva slags motreaksjon som kommer. Skjønner deg veldig godt TS. Og om ikke samboeren din skjønner det så vis ham denne tråden.

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Skrevet

Har selv hund og liker ikke at de går opp i ansiktet på barn. Selv om mine hunder er snille, så kan en aldri vite. F.eks kan barna gjøre noe som irriterer hunden (stikke en finger i øyet osv) også biter plutselig hunden for å forsvare seg. Nei, da vil jeg heller ta visse forhåndsregler. I tillegg vet jeg at noen foreldre er skeptisk til å la hunder komme helt oppi barna. 

Liker heller ikke at folk kommer bort og klapper uten å spørre. Mine hunder tåler det fint, men jeg synes ikke at folk skal ta det som en selvfølge å få lov. Jeg pleier ofte å si "Det er fint om du spør om å få klappe. Det er ok å klappe mine hunder, men det er ikke alle eiere som vil at en skal klappe hunden av diverse grunner". F.eks har jo noen valper som driver med litt valpebiting, neon hunder kan være agressive osv. 

• Liker 6
Skrevet

Syntes du ikke det er ekkelt om en hund sleiker på ansiktet til barnet ditt? :ohmy:

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I all verden! Det hadde klikket voldsomt her hvis noen hadde kommet bort til vårt barn med en hund! Vi var enige om at ingen fikk komme i nærheten av barnet med dyr/hund.

Vi mener også at det å ha hun er uhygienisk. 

Det er jo bare ekkelt med hunder...æsj. Hadde aldri tillatt slike i vårt hus eller i nærheten av barnet. 

Anonymkode: 7bad4...c8e

Uhygienisk med barn i hus også 😜

Anonymkode: 1aa5a...381

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, syns sjøl det er ekkelt å bli sleika i fjeset av bikkjer, så dem skal da ikke få slikke på ungene mine. Kvalmt. Hundeeiere syns sikkert jeg er fisefin, men dem om det. 

Anonymkode: 058cd...0e1

Nåja, jeg er hundeeier selv men jeg vil ikke bli slikket i fjeset jeg heller.. har heller ikke lyst til å få huset mitt tilgriset av unger. Kvalmt.

• Liker 3
Skrevet

Ja ja, det er uhygienisk at en bikkje sleiker en unge i ansiktet. Men det gjør dem faktisk sterkere. Hunden vår og sønnen vår på 4,5 er bestiser og vi holder selvfølgelig ikke bikkja unna ham, ville vært dårlig gjort mot begge. Tror ikke jeg kjenner én unge som er så lite syk som sønnen vår (bank i bordet).

Og, eh, du ble antagelig ikke bitt helt uprovosert. Ja, det er sånn du husker det, men antagelig prøvde du å ta noe som var hunden sitt, du lekte og sprang rundt og trigget lek/jaktinstinktet dens o.l. Det er veldig usannsynlig at en hund som er komfortabel rundt barn, plutselig hugger til.

Så ja, jeg synes du er hysterisk. Ikke legg barnet ditt på gulvet da, kan være støv der...

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Hundejente skrev:

Ja ja, det er uhygienisk at en bikkje sleiker en unge i ansiktet. Men det gjør dem faktisk sterkere. Hunden vår og sønnen vår på 4,5 er bestiser og vi holder selvfølgelig ikke bikkja unna ham, ville vært dårlig gjort mot begge. Tror ikke jeg kjenner én unge som er så lite syk som sønnen vår (bank i bordet).

Og, eh, du ble antagelig ikke bitt helt uprovosert. Ja, det er sånn du husker det, men antagelig prøvde du å ta noe som var hunden sitt, du lekte og sprang rundt og trigget lek/jaktinstinktet dens o.l. Det er veldig usannsynlig at en hund som er komfortabel rundt barn, plutselig hugger til.

Så ja, jeg synes du er hysterisk. Ikke legg barnet ditt på gulvet da, kan være støv der...

En baby skal da få lov til å krabbe rundt uten at det trigger jaktinstinktet til en hund, da har hunden et alvorlig problem! 

Og seriøst, sammenligner du "ekkelheten" med det å sette seg ned på et stuegulv med å bli slikket i fjeset av noen som akkurat har slikket sitt eget rumpehull??

Anonymkode: ccecd...850

• Liker 7
Skrevet

Altså, jeg har kjempesnille hunder som elsker barn. Men jeg er ganske sikker på at hadde noen stukket en hånd ut av det blå inn i øynene på meg så hadde jeg skvetti og "dasket" dette vekk. Det samme hadde hundene mine gjort... Derfor lar jeg ikke små barn eller babyer komme helt oppi hundene mine uansett hvor snille de er. Du er ikke hysterisk TS.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hunder er og blir dyr. Dyr er uforutsigbare - uansett hvor snille eierne mener de er, og hvor godt vandt dyret er med barn. Plutselige ting kan skje, og hunder hører/lukter mye mer enn mennesker som kan utløse triggere uten at mennesket merker det. Dyr ER uforutsigbare - blir så irritert på de som sier den er vææææææærdens sniiillleste og kommer aaaaaldri til å bite. Det vet man ikke. 

Syns du er helt innafor ts. Jeg er enig med deg :) 

edit: barn er også veldig uforutsigbare og kan veldig fort klype/lugge/stikke osv. Hunden selv om guuullungen seelvsagt aaaaldri gjør noen veerdens ring galt! 

Endret av boblevann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...