AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #1 Skrevet 24. desember 2016 Her er det bare å fyre løs! Jeg begynner: Alene, godt voksen, den lille familien jeg har inviterte meg ikke. Maten var god. Greie gaver. Men det er ikke ok å sitte alene. Og så får man det midt i fleisen mange ganger i løpet av julen. Alle reklamefilmene om å bringe folk sammen til jul. Sist nå da til og med Facebook håpet at jeg tilbrakte julen med noen jeg brydde meg om. Og her sitter man da. Maten var god. Gavene var ok. Men jeg har tatt meg kraftig sammen for å prøve å holde "fasaden" i dag og de siste dagene. Nå går jeg og legger meg. Tror nok det kommer noen tårer. Shit. Anonymkode: 30390...be4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Her var det selvvalgt, og jeg har hatt det som jeg har det ellers. Håper du får noen bedre dager framover, ikke en god situasjon du er i. Anonymkode: 3f60b...c55
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Samme her. Første jul jeg har tilbrakt alene. Jeg lagde meg god mat og har sett på koselige filmer, men det føles jo ikke greit å sitte der alene når man vet at resten av familien er samlet og har det hyggelig. Dagen i dag har vært helt OK, men i går og dagen før det var det ikke greit. Jeg tror jeg har gått tom for tårer. Anonymkode: 95ece...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Jeg hadde et ønske om å være alene, men kunne ikke. Følte ikke for å feire jul i år, men har barn, så da er man nødt. Dødsfall i svært nær familie for bare noen uker siden. Føles ikke greit å være glad og lykkelig familie når noen mangler. Anonymkode: f9988...3ab 1
Mari Y Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Et tips: Jeg tror Frelsesarmeen arrangerer noe hvert år.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Samboeren min og moren min kranglet, så endte det opp med at moren min dro. Anonymkode: 190ce...c16 2
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 Jeg er i Kunar utenfor Kabul:) Det er gekkoer, slanger og Taliban. Men jeg trives her, jeg. Tok med en kilo godteri ned som skal fordeles pent over flere måneder til barn som ikke har smakt sånt før. I går sto jeg hos to familier og stotret på Pashto om hvem Jesus var og de smilte mens jeg snakket trolig fordi at de så hvor nervøs jeg var. Det er gjetere, enkle folk. Snille og enkle. Julaften ble litt vill med såpe i håndkle som alle fikk en runde juling av. Men vi lo mest. Vi drakk litt. Fra onsdag starter de første større oppdragene. Da letter vi fra basen og blir borte noen netter. Jeg virkelig liker de lokale her. Det er derfor jeg har klart å lære meg litt av språket deres. Nå er det en ny dag. Og det føles veldig fint. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 10 minutter siden, Lanista1984 skrev: Jeg er i Kunar utenfor Kabul:) Det er gekkoer, slanger og Taliban. Men jeg trives her, jeg. Tok med en kilo godteri ned som skal fordeles pent over flere måneder til barn som ikke har smakt sånt før. I går sto jeg hos to familier og stotret på Pashto om hvem Jesus var og de smilte mens jeg snakket trolig fordi at de så hvor nervøs jeg var. Det er gjetere, enkle folk. Snille og enkle. Julaften ble litt vill med såpe i håndkle som alle fikk en runde juling av. Men vi lo mest. Vi drakk litt. Fra onsdag starter de første større oppdragene. Da letter vi fra basen og blir borte noen netter. Jeg virkelig liker de lokale her. Det er derfor jeg har klart å lære meg litt av språket deres. Nå er det en ny dag. Og det føles veldig fint. Les og syng for ungene, lag skuespill-kle dere ut. Anonymkode: e643c...c54
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les og syng for ungene, lag skuespill-kle dere ut. Anonymkode: e643c...c54 Vi lagde ikke skuespill, men jeg ble dratt frem når vi stoppet hos to familier for jeg prater best. Så fortalte jeg litt om julefeiringen. Alle barna satt rolig og fulgte med. En annen kultur som gjør at barn sitter stille og lytter:) Jeg er ingen misjonær:) haha 1
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Men det er noe ærlig og enkelt over folk som bor sånn. Noe vi kunne ha lært av. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #12 Skrevet 25. desember 2016 3 minutter siden, Lanista1984 skrev: Vi lagde ikke skuespill, men jeg ble dratt frem når vi stoppet hos to familier for jeg prater best. Så fortalte jeg litt om julefeiringen. Alle barna satt rolig og fulgte med. En annen kultur som gjør at barn sitter stille og lytter:) Jeg er ingen misjonær:) haha Det er flott, barn lærer utrolig fort språk- lær dem en norsk sang eller regel, lek med dem. Anonymkode: e643c...c54
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #13 Skrevet 25. desember 2016 2 minutter siden, Lanista1984 skrev: Men det er noe ærlig og enkelt over folk som bor sånn. Noe vi kunne ha lært av. Har selv opplevd det, ekstrem fattigdom men utrolig gjestfrihet og omtanke for andre. Her er det : "kjøp og løp" KJØØØP hele veien, veldig LEI, hvor blir det av de virkelige verdiene. Anonymkode: e643c...c54
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #14 Skrevet 25. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er flott, barn lærer utrolig fort språk- lær dem en norsk sang eller regel, lek med dem. Anonymkode: e643c...c54 Jeg har lekt med dem siden 2008. Nå vil jeg ikke kuppe tråden. Jeg skal snart ut.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #15 Skrevet 25. desember 2016 Akkurat nå, Lanista1984 skrev: Jeg har lekt med dem siden 2008. Nå vil jeg ikke kuppe tråden. Jeg skal snart ut. Så flott, stå på! God tur ut :0) Anonymkode: e643c...c54 1
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #16 Skrevet 25. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott, stå på! God tur ut :0) Anonymkode: e643c...c54 Takk. Håper du får spist deg mett og god i julen:) Vi skal gå 500 meter i høyde. Det vil si noe kilometer for folk som ikke kan fly:) Men få tegn til Taliban nå. Endret 25. desember 2016 av Lanista1984
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #17 Skrevet 25. desember 2016 6 minutter siden, Lanista1984 skrev: Takk. Håper du får spist deg mett og god i julen:) Vi skal gå 500 meter i høyde. Det vil si noe kilometer for folk som ikke kan fly:) Men få tegn til Taliban nå. Javel,ditt valg. Anonymkode: e643c...c54 1
Lanista1984 Skrevet 25. desember 2016 #18 Skrevet 25. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel,ditt valg. Anonymkode: e643c...c54 Yup:) Take care. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #19 Skrevet 25. desember 2016 Akkurat nå, Lanista1984 skrev: Yup:) Take care. Du og Anonymkode: e643c...c54 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #20 Skrevet 25. desember 2016 Kona ville ikke knulle på kvelden, så da ble det en runk. Første gang på år og dag at vi ikke puler på julekvelden. Utrolig kjipt å måtte ty til en julerunk. Ganske flaut, faktisk. Lurer på om hun begynner å miste interessen. En ellers ok dag ble totalt ødelagt. Anonymkode: 4ddc4...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå