Gå til innhold

Svigermor sendte ikke julegaver til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer på det, de fikk ikke noe i fjor heller. Hun prioriterer reise. Hun har ikke god økonomi, men en liiiten julegave er en selvfølge synes jeg.

Hun kommer på besøk i romjula. 

Har mest lyst å avvise henne fullstendig - når hun gjør sånn mot barna så fortjener hun ikke å være en del av oss heller. 

Blir så eitrende forbanna. 

Bør jeg være mer storsinnet? 

Anonymkode: 0dc6f...373

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerer barna på det? 

Anonymkode: d4664...700

Skrevet

De har ikke nevnt det. Men de tenker sikkert sitt... må ta en prat med dem i morgen. 

Skrevet

Jeg tror du vil få det bedre med deg selv om du velger å være storsinnet. Om ungene spør, er dette en god anledning til å forklare at ikke alle har god råd, og at gaver ikke er det viktigste med julen.

• Liker 30
Skrevet

Hun har ikke ofret dem en tanke engang. Hun kunne bare bedt oss om å kjøpe for seg. Hun ble til og med sur da vi hadde kjøpt henne en ting i julepresang. Hun ville ha penger, er så drittlei hele kjerringa. Skal avlyse at hun kommer hit nyttåret. 

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke nevnt det. Men de tenker sikkert sitt... må ta en prat med dem i morgen. 

Hvorfor må du prate med de i morgen? Om de ikke reagerer eller tar det opp trenger jo ikke du bringe det på banen... men jeg er enig i at det er rart å ikkegi barnebarna en liten julegave. 

• Liker 6
Skrevet

Om svigermor, eller mine foreldre, hadde dårlig råd, prioriterte reising og ønsket seg penger i julegave, så hadde ikke mangel på julegave til barnebarn vært det som irriterte meg mest.... hvordan tillater hun seg å ønske seg noe, om hun ikke gir noe selv? Det må være toppen av egoisme, som er forbeholdt barn og hjemmeboende/ studerende ungdom! 

Jeg bryr meg lite om gaver, men omtanken som ligger i en gave, den betyr mye for meg. Jeg aner at manglende julegaver symboliserer manglende interesse for barnebarna, og da skjønner jeg godt at du tenker sånn :(  Det er en svigermor, så la din mann håndtere henne! La han organisere alt om hun kommer, og sørg for å hold deg opptatt utenfor hjemmet. Om hun ikke bryr seg om dere, så må ikke dere stå på pinne for henne heller! 

Anonymkode: 5c585...7e1

• Liker 16
Skrevet

Det er da din mann som bør reagere eller la være, invitere eller avlyse.

Anonymkode: c57fd...fa7

• Liker 8
Skrevet

Hvor gamle er ungene? Tror nok det er du som overreagerer og lager en sak utav det. De fleste barn får så mye gaver at de ikke engang klarer å huske hva de fikk av hvem og har knapt tid til å åpne den ene gaven før det er videre på å åpne neste. 

Så selv bare niesene mine ikveld, åpna maasse pakker (kun far sin side) og når jeg spurte om de huska hva de fikk av meg så hadde de ikke en grønn anelse. 

Lenge leve det hysteriske gavepresset. Hvis det virkelig er så ille at din svigermor ikke gir pakke 2 året på rad så får du nesten bare kjøpe den selv å skrive at det er fra henne, det skjedde trossalt ifjor også. 

Skrevet

Jeg blir litt sånn oppgitt....er det gaver som er det som teller? Eller er det å være tilstede?

Barna fikk ikke gave fra farmoren sin, men hun kommer å besøker de. Farmor har dårlig økonomi, og hun velger faktisk å bruke de få pengene hun har på å reise (det skal jeg også gjøre når jeg blir gammel). Men, hun kommer jo på besøk til dere for å tilbringe nettopp tid med barna. Er ikke tid verdt mere enn å kjøpe noen gaver? 

Hvem som helst kan kjøpe gaver, men å bruke tid på noen er mere verdt enn penger.

Jeg regner med at barna deres har badet i pakker i kveld. Det har sikkert vært fullt under juletreet. 

Hvem av de som ga gaver setter av tid til å være sammen med ungene dine?

Og du vurderer å kutte ut svigermor for at hun ikke ga de en gave....du vurderer å bryte bånd til ei bestemor som barna elsker bare pga hun ikke brukte noen kroner på å putte en pakke under treet. 

Stopp verden sier jeg bare. 

• Liker 18
Skrevet

Svigermor ØNSKER seg penger i gave fra dere? Greit nok at hun har dårlig råd, men kontantstrømmen i den retning er feil spør du meg.

Anonymkode: cf81e...608

• Liker 7
Skrevet

Julegavehysteriet må ta slutt snart! Bra at noen tar ansvar. Barna får garantert mer enn nok som det er.

Anonymkode: ffbf6...5dc

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julegavehysteriet må ta slutt snart! Bra at noen tar ansvar. Barna får garantert mer enn nok som det er.

Anonymkode: ffbf6...5dc

Men selv ønsker hun seg penger i julegave...

julegave fra bestemor bør alle barn få altså, trenger ikke være dyrt, men en sjokolade eller noe som sier at hun tenker på dem syntes jeg man kan forvente...

• Liker 6
Skrevet

Vær litt mer storsinnet mot henne. Vi har det slik med svigerfar. Han er minstepensjonist i tillegg til at han ikke prioriterer å gi gaver til barnebarna sine verken til bursdager eller jul. Så i løpet av 7 år har barnet vårt fått 1 bursdagsgave, og 1 julegave fra ham. Velger likevel å være storsinnet. Barnet her får nok gaver, og har det man behøver for en god tilværelse. Skjønner at det er en slags sårhet i at barnets gaver ikke blir prioritert, men velger å heller prøve å ha en god relasjon til vedkommende uansett. 

Men jeg hadde nok ikke gitt konkrete penger til din svigermor. Hadde heller gitt en fysisk, og ikke veldig sto gave.

Så får de heller forklare selv for barnet hvorfor de ikke har med gaver på slike anledninger, hvis barnet selv spør. Du behøver ikke nødvendigvis å snakke om barnet med det ellers.

Anonymkode: 1a093...481

• Liker 2
Skrevet

Huff, sånt er kjipt...

Ungene her fikk fikke heller ikke noen julepressang av svigerfar, som vanlig. Han er forøvrig milionær, så kan ikke skylde på dårlig råd heller!

Men det som var verre, både for oss å ungene, var at han saboterte hele julefeiringen.

Vi hadde invitert han, og alle brødrene til mannen, + mine foreldre hit på julaften, slik vi pleier å gjøre annenhvert år.

Så noen dager før jul, etter at det meste var handlet inn, fikk vi pluttselig vite av min svigerinne at svigerfar pluttselig hadde bestemt seg for å feire jul hjemme (10 min herfra) og invitert alle de andre brødrene, men ikke oss....

Så han prioriterte heller å splitte familien, sette barna sine opp mot hverandre, og ikke feire jul med de eneste barnebarna han har...

Anonymkode: d657e...66c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, sånt er kjipt...

Ungene her fikk fikke heller ikke noen julepressang av svigerfar, som vanlig. Han er forøvrig milionær, så kan ikke skylde på dårlig råd heller!

Men det som var verre, både for oss å ungene, var at han saboterte hele julefeiringen.

Vi hadde invitert han, og alle brødrene til mannen, + mine foreldre hit på julaften, slik vi pleier å gjøre annenhvert år.

Så noen dager før jul, etter at det meste var handlet inn, fikk vi pluttselig vite av min svigerinne at svigerfar pluttselig hadde bestemt seg for å feire jul hjemme (10 min herfra) og invitert alle de andre brødrene, men ikke oss....

Så han prioriterte heller å splitte familien, sette barna sine opp mot hverandre, og ikke feire jul med de eneste barnebarna han har...

Anonymkode: d657e...66c

Svigerfaren din er en dritt, men det er jammen resten av slekta også.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Skrevet

Jeg ville blåst i hele gaven og gitt svigermor en pose twist. Hadde hun da sagt hun heller ville ha penger hadde jeg sagt "ok", rukket henne en 50-lapp og satt Twisten på bordet slik at alle kan forsyne seg. Ferdig snakket. Gir ikke hun gaver kan hun heller ikke forvente å få. 

Anonymkode: 5ca79...723

• Liker 6
Skrevet
17 timer siden, skruf skrev:

Jeg blir litt sånn oppgitt....er det gaver som er det som teller? Eller er det å være tilstede?

Barna fikk ikke gave fra farmoren sin, men hun kommer å besøker de. Farmor har dårlig økonomi, og hun velger faktisk å bruke de få pengene hun har på å reise (det skal jeg også gjøre når jeg blir gammel). Men, hun kommer jo på besøk til dere for å tilbringe nettopp tid med barna. Er ikke tid verdt mere enn å kjøpe noen gaver? 

Hvem som helst kan kjøpe gaver, men å bruke tid på noen er mere verdt enn penger.

Jeg regner med at barna deres har badet i pakker i kveld. Det har sikkert vært fullt under juletreet. 

Hvem av de som ga gaver setter av tid til å være sammen med ungene dine?

Og du vurderer å kutte ut svigermor for at hun ikke ga de en gave....du vurderer å bryte bånd til ei bestemor som barna elsker bare pga hun ikke brukte noen kroner på å putte en pakke under treet. 

Stopp verden sier jeg bare. 

Du fikk med deg at hun ble sint fordi de ikke gav henne penger i gave? Og hun fikk "bare" gave?

Slik jeg kjenner deg er du typen jeg tipper kommer til å ønske at du kunne gitt mye til barna dine også om det ikke var mulig- og jeg tviler på du hadde bestilt deg Sydentur uten å spare ei krone til julegave for egne barn/barnebarn.

Jeg kutter ikke ut noen pga gaver- men jeg er veldig glad jeg har ei svigermor som ønsker å være generøs med det lille hun har. Vi vil selvsagt ikke ha dyre gaver og unner jo dama ferie- men poenget er at jeg merker meg ønsket om å ville stille opp for egne barn/barnebarn på mange måter. 

Jeg tror ikke poenget til TS er den pakka, men symbolikken her. Svigermor virker jo som en egoist på flere måter. 

Anonymkode: cf7dd...037

• Liker 4
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på det, de fikk ikke noe i fjor heller. Hun prioriterer reise. Hun har ikke god økonomi, men en liiiten julegave er en selvfølge synes jeg.

Hun kommer på besøk i romjula. 

Har mest lyst å avvise henne fullstendig - når hun gjør sånn mot barna så fortjener hun ikke å være en del av oss heller. 

Blir så eitrende forbanna. 

Ganske tydelig at her ligger det mer bak...

Anonymkode: 5a211...c4d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...