AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #1 Skrevet 24. desember 2016 Er vi kommet dithen at lavt utdannede menn ikke har sjans på dame og barn? Jeg kjenner knapt menn med lav utdannelse som har barn. Da kompenserer de isåfall med meget god inntekt, og at de har steget i gradene. Menn som er barne og ungdomsarbeidere, tømrere og enda lavere/ingen utdannelse osv står uten egen familie. Må man som mann ha minst en halv mill i årslønn for at en dame skal være interessert? Samfunnet blir bare verre og verre for menn som ikke tar utdannelse. Kan dere se sammenhengen med at det er flest menn som tar livet sitt? Det er så vanvittig mange flere krav til menn enn til kvinner. Selv om de fleste kvinner ikke vil leve på en mann, har de alltids muligheten. De MÅ ikke på død og liv ha en karriere. Hvor ofte ser du en kvinne som lever på en manns inntekt, og hvor ofte ser du at en mann lever på en kvinnes? Det er mannen som må prestere i samfunnet, og for en kvinne holder det ikke med 2-300.000 i inntekt. Hvis de selv er i jobb, må de ha en mann som tjener mer, ellers er mannen en taper i deres øyne. Ingen høyt utdannede kvinner slår seg til ro med en mann som tjener 2-300.000 i året. Og de kvinnene som selv tjener lite, vil naturlig nok se etter en mann som tjener en del. Er det helt håpløst for menn som tjener under middels? Anonymkode: 9aca2...247 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #2 Skrevet 24. desember 2016 Og jeg ser mange lavt utdannede menn som har kjæreste/samboer/kone og barn. Men lavt utdannede menn kan nesten ikke forvente å kapre kvinner på toppen av rangstigen. Dette gjelder også motsatt for mindre attraktive kvinner. Sånn er det bare. Anonymkode: 398ee...989 28
ajarRun Skrevet 24. desember 2016 #3 Skrevet 24. desember 2016 Bare begynn å drikke. Men hvorfor får du deg ikke en skikkelig jobb? Ufaglært mann tjener langt mer enn 300k. 5
Gjest Trex90 Skrevet 24. desember 2016 #4 Skrevet 24. desember 2016 dette er det dummeste jeg har hørt.....jeg er rørlegger og det regnes som lav utdannet, selv om jeg har 550 000 i året....damen min har ingen anelse om hva jeg tjener og har aldrig spurt. hun var og er meget poppulær og attraktiv og har menn etter henne konstant. de fleste jeg kjenner som har draget og har fine damer som folk sikler etter har helt enkle utdanninger som tømrer , elektriker , lagerarbeider osv....og de som er akademikere som jeg vet om siviling, økonom , advokat osv pleier å være så sinnsykt nerdete og lite tiltrekkende visuelt og sliter med å ha tekke på kvinner så nei jeg er helt uenig med deg og syns faktisk det er omvendt. de som har høy utdanning pleier å bruke alt for mye tid på skole og mindre tid på utseende trening og sosial og forblir nerdete og lite attraktiv. og det gjelder kvinner også...det er det jeg har erfart vertfall kollegaene min som også er rørleggere har alle kjærester og de eneste som er singel er vell lærlinger...de som er unge 1
Gjest Trex90 Skrevet 24. desember 2016 #5 Skrevet 24. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg ser mange lavt utdannede menn som har kjæreste/samboer/kone og barn. Men lavt utdannede menn kan nesten ikke forvente å kapre kvinner på toppen av rangstigen. Dette gjelder også motsatt for mindre attraktive kvinner. Sånn er det bare. Anonymkode: 398ee...989 utdanning har ingenting å si herregud. utseende og personelighet derimot...det har alt å si
WubWub Skrevet 24. desember 2016 #6 Skrevet 24. desember 2016 9 minutter siden, Trex90 skrev: utdanning har ingenting å si herregud. utseende og personelighet derimot...det har alt å si Studier og rapporter er uenig i denne konklusjonen. Har lest opptil flere. http://forskning.no/kjonn-og-samfunn/2013/10/disse-mennene-taper-pa-samlivsmarkedet Han har analysert data fra spørreundersøkelsen Arbeid, livsstil og helse, som følger et utvalg unge voksne som var mellom 17 og 20 år i 1985, til de var godt over 40 i 2010. – De av mennene som var uten barn og samlivserfaring i midten av 40-årene, hadde dårligere økonomi og helse samt høyere rusbruk enn de som hadde barn og samlivserfaring, forteller Wiik. De som havnet utenfor tidlig i voksenlivet, hadde større risiko for å ende opp uten partner og barn. – Det ser altså ut til å være noe som forfølger deg og som er vanskelig å bryte ut av, sier forskeren. Mennene som led av angst eller depresjon hadde aller høyest sannsynlighet for å være uten noen som helst samlivserfaring når de var i midten av 40-årene. De som hadde størst tilbøyelighet til å være barnløse, var menn med lav utdanning eller som misbrukte narkotika. 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #7 Skrevet 24. desember 2016 19 minutter siden, Trex90 skrev: dette er det dummeste jeg har hørt.....jeg er rørlegger og det regnes som lav utdannet, selv om jeg har 550 000 i året....damen min har ingen anelse om hva jeg tjener og har aldrig spurt. hun var og er meget poppulær og attraktiv og har menn etter henne konstant. de fleste jeg kjenner som har draget og har fine damer som folk sikler etter har helt enkle utdanninger som tømrer , elektriker , lagerarbeider osv....og de som er akademikere som jeg vet om siviling, økonom , advokat osv pleier å være så sinnsykt nerdete og lite tiltrekkende visuelt og sliter med å ha tekke på kvinner så nei jeg er helt uenig med deg og syns faktisk det er omvendt. de som har høy utdanning pleier å bruke alt for mye tid på skole og mindre tid på utseende trening og sosial og forblir nerdete og lite attraktiv. og det gjelder kvinner også...det er det jeg har erfart vertfall kollegaene min som også er rørleggere har alle kjærester og de eneste som er singel er vell lærlinger...de som er unge Hvilken verden er det du lever i? For det er hvertfall ikke den samme som alle andre lever i. Anonymkode: 398ee...989 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #8 Skrevet 24. desember 2016 43 minutter siden, Trex90 skrev: dette er det dummeste jeg har hørt.....jeg er rørlegger og det regnes som lav utdannet, selv om jeg har 550 000 i året....damen min har ingen anelse om hva jeg tjener og har aldrig spurt. hun var og er meget poppulær og attraktiv og har menn etter henne konstant. de fleste jeg kjenner som har draget og har fine damer som folk sikler etter har helt enkle utdanninger som tømrer , elektriker , lagerarbeider osv....og de som er akademikere som jeg vet om siviling, økonom , advokat osv pleier å være så sinnsykt nerdete og lite tiltrekkende visuelt og sliter med å ha tekke på kvinner så nei jeg er helt uenig med deg og syns faktisk det er omvendt. de som har høy utdanning pleier å bruke alt for mye tid på skole og mindre tid på utseende trening og sosial og forblir nerdete og lite attraktiv. og det gjelder kvinner også...det er det jeg har erfart vertfall kollegaene min som også er rørleggere har alle kjærester og de eneste som er singel er vell lærlinger...de som er unge Du tuller nå sant? Synes damen din det er tiltrekkende med mindreverdighetskomplekser? Anonymkode: abd14...6dd 1
Gjest Trex90 Skrevet 24. desember 2016 #9 Skrevet 24. desember 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå sant? Synes damen din det er tiltrekkende med mindreverdighetskomplekser? Anonymkode: abd14...6dd er det bare feiginger som gjemmer seg bak anonym her ? forklar meg hvorfor jeg har mindreverdighetskomplekser ? Endret 24. desember 2016 av Trex90
Gjest Trex90 Skrevet 24. desember 2016 #10 Skrevet 24. desember 2016 hvor gammle er dere damer på KG ? 40 + eller ? jeg vet kjempegodt hvilke menn som er populær og hvem som har nye ligg hver eneste helg. det er ikke siviløkonomene eller juristene vertfall. det er de med vanelig jobb og inntekt menn som har heftig personelighet og ser bra ut utseende messig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #11 Skrevet 24. desember 2016 17 minutter siden, Trex90 skrev: hvor gammle er dere damer på KG ? 40 + eller ? jeg vet kjempegodt hvilke menn som er populær og hvem som har nye ligg hver eneste helg. det er ikke siviløkonomene eller juristene vertfall. det er de med vanelig jobb og inntekt menn som har heftig personelighet og ser bra ut utseende messig. Er nok ikke kvinner som svarer deg her inne Trex90, men mindre kjekke menn med lav utdannelse og shitty personlighet. Som foretrekker å skylde på utdannelsesnivået sitt og at alle kvinner er tittelkåte golddiggers, fremfor å jobbe med personligheten og utseendet sitt. Jeg er selv gift med en kjekk, artig handyman og det er mange av venninnene mine også Anonymkode: 175c0...9ff 19
Gjest Trex90 Skrevet 24. desember 2016 #12 Skrevet 24. desember 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok ikke kvinner som svarer deg her inne Trex90, men mindre kjekke menn med lav utdannelse og shitty personlighet. Som foretrekker å skylde på utdannelsesnivået sitt og at alle kvinner er tittelkåte golddiggers, fremfor å jobbe med personligheten og utseendet sitt. Jeg er selv gift med en kjekk, artig handyman og det er mange av venninnene mine også Anonymkode: 175c0...9ff Er det jeg sier...utseende...personelighet og selvsikkerhet er det som teller. og det som tiltrekker både menn og damer.
WubWub Skrevet 24. desember 2016 #13 Skrevet 24. desember 2016 (endret) 45 minutter siden, Trex90 skrev: Er det jeg sier...utseende...personelighet og selvsikkerhet er det som teller. og det som tiltrekker både menn og damer. Studier og tall fra SSB sier noe annet : https://www.nrk.no/livsstil/eksplosiv-okning-i-barnlose-menn-1.1314577 Eksplosiv økning i barnløse menn Gjenbruk av de kjekke gutta Tallene er hentet fra analyser forsker Kari Skrede i Statistisk sentralbyrå har gjort. Hennes tall forklarer også hvorfor dobbelt så mange menn som kvinner er barnløse. — Det ser ut som det skjer en gjenbruk av de attraktive mennene. Kvinner velger heller å få barn med ettertraktede menn med barn fra tidligere forhold enn med menn med lavere status, sier Skrede. Og Skredes tall gir et bilde som ser skremmende ut for mannen: I gjennomsnitt har de barnløse mennene lav utdannelse, dårlig økonomi og er dårlig integrert i arbeidslivet. De barnløse kvinnene, derimot, kjennetegnes i hovedsak av høy utdannelse og god økonomi. — Man kan altså gjette at for mange av kvinnene er barnløsheten selvvalgt, mens den ikke er det for mannen, sier Skrede. Her er SSBs forskningsrapport om barnløse menn: Endret 24. desember 2016 av WubWub 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #14 Skrevet 24. desember 2016 1 time siden, WubWub skrev: Studier og tall fra SSB sier noe annet : https://www.nrk.no/livsstil/eksplosiv-okning-i-barnlose-menn-1.1314577 Eksplosiv økning i barnløse menn Gjenbruk av de kjekke gutta Tallene er hentet fra analyser forsker Kari Skrede i Statistisk sentralbyrå har gjort. Hennes tall forklarer også hvorfor dobbelt så mange menn som kvinner er barnløse. — Det ser ut som det skjer en gjenbruk av de attraktive mennene. Kvinner velger heller å få barn med ettertraktede menn med barn fra tidligere forhold enn med menn med lavere status, sier Skrede. Og Skredes tall gir et bilde som ser skremmende ut for mannen: I gjennomsnitt har de barnløse mennene lav utdannelse, dårlig økonomi og er dårlig integrert i arbeidslivet. De barnløse kvinnene, derimot, kjennetegnes i hovedsak av høy utdannelse og god økonomi. — Man kan altså gjette at for mange av kvinnene er barnløsheten selvvalgt, mens den ikke er det for mannen, sier Skrede. Her er SSBs forskningsrapport om barnløse menn: Hos de fleste av disse mennene så er barnløsheten selvvalgt. Ingen hemmelighet at det er oss damer som maser om forpliktelse, forlovelse, bryllup og baby Jeg har blant annet en bror som utsetter barn alt han kan, han har gått med på å kjøpe valp nå da Er ikke mange menn som ønsker mer enn noen få uker hjemme i pappapermisjon eller å jobbe deltid for eksempel, så det er det jo som regel damene som ønsker barna. Anonymkode: 175c0...9ff 9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #15 Skrevet 24. desember 2016 Skal en som er lavt utdannet ha en lønn som er litt høy, så må man jobbe mer enn det som er vanlig. Og det er vel ikke så tiltrekkende for mange kvinner. Anonymkode: 94cb3...ff8 1
WubWub Skrevet 24. desember 2016 #16 Skrevet 24. desember 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos de fleste av disse mennene så er barnløsheten selvvalgt. Ingen hemmelighet at det er oss damer som maser om forpliktelse, forlovelse, bryllup og baby Jeg har blant annet en bror som utsetter barn alt han kan, han har gått med på å kjøpe valp nå da Er ikke mange menn som ønsker mer enn noen få uker hjemme i pappapermisjon eller å jobbe deltid for eksempel, så det er det jo som regel damene som ønsker barna. Anonymkode: 175c0...9ff Slik jeg tolker argumentene dine så betyr det at du mener at lavt utdannede ikke har damer til å mase på de barn. Men ja - isåfall stemmer det. Lavt utdannede er oftere single enn middels og høyt utdannede. SSB sine tall er klare : uføre , arbeidsledige og lavt utdannede menn har mye lavere sannsynlighet for å stifte en familie enn de med såkalt høyere status. Så det er absolutt en korrelasjon mellom lav utdannelse og singelliv+barnløshet. Det vil på sikt bli et enormt samfunnsproblem. Den generasjonen som vokser opp nå har enda flere unge gutter som faller fra enn min generasjon. Det kommer til å koste samfunnet dyrt for det viser seg at menn som lever som single og barnløse ofte blir ulykkelige og deprimerte, utvikler alkohol/rus problematikk og psykiske lidelser. Endret 24. desember 2016 av WubWub 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #17 Skrevet 24. desember 2016 2 minutter siden, WubWub skrev: Slik jeg tolker argumentene dine så betyr det at du mener at lavt utdannede ikke har damer til å mase på de barn. Men ja - isåfall stemmer det. Lavt utdannede er oftere single enn middels og høyt utdannede. SSB sine tall er klare : uføre , arbeidsledige og lavt utdannede menn har mye lavere sannsynlighet for å stifte en familie enn de med såkalt høyere status. Så det er absolutt en korrelasjon mellom lav utdannelse og singelliv+barnløshet. Det vil på sikt bli et enormt samfunnsproblem. Den generasjonen som vokser opp nå har enda flere unge gutter som faller fra enn min generasjon. Det kommer til å koste samfunnet dyrt for det viser seg at menn som lever som single og barnløse ofte blir ulykkelige og deprimerte, utvikler alkohol/rus problematikk og psykiske lidelser. Jeg tror nå heller at dette er snakk om frivillig barnløshet. Tallene sier jo ikke noe om det, så man kan finne tolke det dithen. Mange, inkludert meg selv, har måttet gå fra samboer fordi de ikke vil ha barn Karrieren prioriteres foran alt, og mange menn vil jo prioritere jobb, kompiser og reising til de nærmer seg førti. Bra at de ikke føler seg tvunget til å få barn, så får vi damene heller gjenbruke de som faktisk vil ha. Selv om ingen drømmer om å gjenbruke menn, ikke akkurat den romantiske ungpikedrømmen det... Men vi damer må jo tilpasse oss Anonymkode: 175c0...9ff 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #18 Skrevet 24. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nå heller at dette er snakk om frivillig barnløshet. Tallene sier jo ikke noe om det, så man kan finne tolke det dithen. Mange, inkludert meg selv, har måttet gå fra samboer fordi de ikke vil ha barn Karrieren prioriteres foran alt, og mange menn vil jo prioritere jobb, kompiser og reising til de nærmer seg førti. Bra at de ikke føler seg tvunget til å få barn, så får vi damene heller gjenbruke de som faktisk vil ha. Selv om ingen drømmer om å gjenbruke menn, ikke akkurat den romantiske ungpikedrømmen det... Men vi damer må jo tilpasse oss Anonymkode: 175c0...9ff Mange menn vil prioritere jobb lenge etter at de er 40 også Anonymkode: 94cb3...ff8 1
WubWub Skrevet 24. desember 2016 #19 Skrevet 24. desember 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nå heller at dette er snakk om frivillig barnløshet. Tallene sier jo ikke noe om det, så man kan finne tolke det dithen. Mange, inkludert meg selv, har måttet gå fra samboer fordi de ikke vil ha barn Karrieren prioriteres foran alt, og mange menn vil jo prioritere jobb, kompiser og reising til de nærmer seg førti. Bra at de ikke føler seg tvunget til å få barn, så får vi damene heller gjenbruke de som faktisk vil ha. Selv om ingen drømmer om å gjenbruke menn, ikke akkurat den romantiske ungpikedrømmen det... Men vi damer må jo tilpasse oss Anonymkode: 175c0...9ff Om utdannelse ikke hadde vært en faktor ville vi sett at den eksplosive veksten av barnløshet også hadde forekommet hos de med middels og høy utdannelse. Det ville altså rammet alle menn og ikke bare en gruppe menn. Og ja gjenbruk forekommer i aller høyeste grad - de med høyest utdannelse går på tur hos damene. De som taper på dette er de med lav utdannelse da de ikke kan konkurrere. http://www.aftenposten.no/norge/Hoyt-utdannede-pappaer-resirkuleres-151245b.html Høyt utdannede pappaer resirkuleres Kvinner velger i økende grad en «pent brukt» mann med gode ressurser enn en «ubrukt» mann med dårligere ressurser. Dette kan forklare at alderen stiger blant førstegangsfedrene. — Menn med høy sosial status har alltid vært de attraktive forsørgerne. Men fordi kvinner i dag har en sterkere posisjon på arbeidsmarkedet og høyere sosioøkonomisk posisjon, vil de i sterkere grad ønske å finne en mann som kan matche dem i status, sier forsker Kari Skrede. Endret 24. desember 2016 av WubWub 2
Aamu Skrevet 24. desember 2016 #20 Skrevet 24. desember 2016 Jeg tviler ikke på at mange vil ha "rike menn", samfunnet har blitt veldig kynisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå