Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har (som jeg tok opp i et tidligere innlegg her) hud som er både tørr og fet for tiden. Jeg kjøpte Vichy Normaderm-serien, som allerede etter bruk i et par dager har hjulpet. Problemet er at jeg har en mistanke om at dette kommer til å bli for sterkt for bl.a. kinnene mine, samt at jeg syns serien lukter helt forferdelig kunstig.

Har kikket på Shiseido Pureness-serien, og lurer på om den kan være noe for huden min? De påstår at den er for blandingshud, og jeg vet at Shiseido er et svært godt merke. Noen som har brukt denne serien/vet noe om den?

(hjelpe meg som jeg spammer velvære, klær og kosmetikk-delen av forumet for tiden! :tunge1: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...ingen? :(

Gjest Anonymous
Skrevet

nei, da ville jeg heller anbefalt clarins, supre renseprodukter og kremer for blandingshud! eller loreal, for blandingshud! :wink:

Skrevet

var ikke fornøyd med shiseido pureness.

prøv decleor.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

dermalogica.. :-)

Det eneste som virkelig har hjulpet meg i samme situsjon som deg!

pröv!! :-)

Skrevet

Vichy Normaderm-serien er vel for uren hud, og min erfaring er at produkter for uren hud, eller uren/blandingshud tørker ut huden for mye. Jeg har ekstrem kombinasjonshud - veldig fet og veldig tørr, og i tillegg en del hormonelle urenheter. Min hud har blitt mye bedre etter at jeg sluttet å bruke produkter for uren hud og i stedet begynt å bruke produkter som ikke tørker ut huden. Særlig synes jeg renseprodukter som skummer, tørker ut huden. Det er også viktig å bruke en fuktighetskrem som gir masse fuktighet, men ikke fett. For tiden bruker jeg rens fra Dermalogica, Ultracalming Cleanser, og fuktighetskrem fra Decleor, Hydra Floral (i kremform, men den finnes også i en lettere lotion). I tillegg bruker jeg et fruktsyreprodukt under fuktighetskremen - for tiden fra GlyDerm, men tror jeg skal tilbake til MD Formulations Facial lotion igjen. På kviseutbrudd synes jeg Basiron fra apoteket funker OK, og jeg har prøvd det som er, stort sett.

Skrevet

Så jeg burde kanskje ta en tur innom en hudpleier som fører forskjellige merker og høre litt?

Har som sagt aldri hatt fet hud før, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gripe det an. så lenge Normaderm ikke tørker huden helt ut, kommer jeg nok til å holde meg til den serien, evt. bare kombinere fuktighetskremen med den gamle renseserien min.

MD Formulations, Dermalogica og Decleor skal sjekkes nærmere!

takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...