Gå til innhold

Hvor gammel før en ukes opphold hos besteforeldre/tante og onkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt bør et barn være før det kan dra på vinterferie, høstferie eller sommerferie til familie som bor på annen side av landet, men som barnet kjenner godt fra tilsvarende ferier, da med mor som medreisende. 

Jeg gjorde slikt fra jeg var fem, men har almen oppfatning endret seg? Barnet er generelt trygg og fornøyd. 

Anonymkode: 070ca...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det første gang når jeg var 6 :) gikk helt fint! Hadde da vært der flere ukeslange ferier sammen med mor og far gjennom hele livet - som du skisserer.

Hva almenn oppfatning i dag er vet jeg ikke....

Gjest Magnifiq
Skrevet

Våre er en uke på ferie hos mormor hver sommer. Minste var vel tre år første gang.

Skrevet

Tre, men vi hadde flexibillett tilbake i tilfelle det skulle skjære seg og han ville hjem før. Det gikk helt fint :) 

Anonymkode: 6938c...c35

• Liker 1
Skrevet

Ideelt sett hadde jeg ventet til barneskolen. Men da jeg ble syk og måtte være på sykehus så gikk det strålende med barnet mitt på 4.5 år som var hos noen i familien.  Barnet mitt hadde heller aldri sovet borte hos noen uten meg så det gikk over alle forventninger.  Men nå er nå barnet mitt usedvanlig trygg så det kan ha noe med det og. :)

Men det er jo foreldrene søm kjenner barnet vest og vet om det takler en en ukers tur hos besteforeldre eller lignende.

Anonymkode: d1ea3...7ee

• Liker 1
Skrevet

Vår var fire år første gangen hun var ei uke alene hos besteforeldrene som bor langt unna. Det gikk strålende. :) 

Skrevet

Min var 5,5 år første gang han reiste med fly og var hos besteforeldrene en uke. Han kjente dem selvfølgelig veldig godt og har overnattet der mang en gang (men da kun en natt om gangen). Da han var 4,5 år lå han tre netter hos dem mens vi reiste bort. Gikk strålende :)

Anonymkode: 8ced0...9f2

Skrevet

Min yngste var halvannet. En liten uke hos tante og onkel, og det gikk kjempefint. 

Skrevet

Selv ville jeg ikke passet på barn en hel uke før de var 6 år og hadde startet på skolen. Min lille erfaring med barnepass tilsier at barnehage-alder er ustabilt som fy, og funker best for en dag av gangen...

• Liker 1
Skrevet

Datteren til en venninne er 3 år, der har bestemoren tatt fly og hentet henne flere ganger. Type en ule før påske, så kommer venninnen min dit til påske.

jenta vår var 2,5 år da vi reiste bort i nesten 3 uker. 

Anonymkode: 0c6bf...a0f

• Liker 1
Skrevet

Min har vært på ferie en uke hos besteforeldre siden hun var 3. Vi har vært mye sammen med de, så veldig godt kjent, og det har gått helt fint. Overnattet har hun gjort siden hun var 1,5 år, så utvidet til helg, langhelg, 4-5 dager, og så en uke når hun var 3 år. Ingen problemer, var værre for mammaen. :P 

Anonymkode: 61259...bc0

Skrevet

Min var halvannen da hun ble med besteforeldrene sine på hytta en kort uke/oval helg, men de bor i nærheten og vi sees ofte. 

Anonymkode: 69bf1...932

Skrevet
På 25.12.2016 den 2.34, Aule skrev:

Selv ville jeg ikke passet på barn en hel uke før de var 6 år og hadde startet på skolen. Min lille erfaring med barnepass tilsier at barnehage-alder er ustabilt som fy, og funker best for en dag av gangen...

spørs jo hvilke retrettmuligheter man har tenker jeg. Man kan jo avtale en uke og holde mulighetene åpne hvis noe skulle skjære seg. 6 år syntes jeg i utgangspunktet hørtes veldig lenge ut....

Anonymkode: 6938c...c35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...