Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lånte i sommer en bok på biblioteket som jeg har glemt tittelen på og ikke klarer å finne. Håper noen kan ha lest den samme og hjelpe meg med å finne den, jeg vil så gjerne lese den igjen.

Så vidt jeg husker er det flere forskjellige historier vi følger gjennom boka, som knyttes sammen gjennom forskjellige personer som kjenner hverandre osv. Jeg husker bare én av historiene, som handlet om en alenepappa med en datter. Faren ble forelsket i en kollega eller en venninne og inviterte henne og flere andre på middag. Datteren hans var kanskje i 10-14-årsalderen, jeg er ikke helt sikker, og hun pleide å se ut av vinduet etter hun hadde lagt seg for å snakke med sine "ekte foreldre" - aliener. De hadde forlatt henne der og hun ventet på at de skulle plukke henne opp og ta henne med hjem igjen. Mot slutten av boka er jeg ganske sikker på at hun tar sitt eget liv ved å hoppe ut av vinduet, men det er jeg ikke helt sikker på.
Det var andre mennesker vi fulgte gjennom boka også, men de husker jeg ikke så mye om. Èn fortelling om en kvinne som bodde med ei som hadde tatt en kjæreste hun hadde hatt før og følte et sterkt hat mot henne for hun syntes selv at hun var så mye vakrere, eller noe sånt.

Boka er ikke veldig lang, kanskje 100-150 sider. Er det noen som kan huske å ha lest noe lignende? Jeg vet at det er litt lite å gå på, men jeg vil så gjerne lese den igjen for den var så fin!

Anonymkode: 05ef1...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logg inn på bibliotekets nettsider. Se oppe til høyre om det står Mer..., trykk på den og så på historikk. Så finner du listen over alt du har lånt på biblioteket. 

Anonymkode: 650fe...6a0

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logg inn på bibliotekets nettsider. Se oppe til høyre om det står Mer..., trykk på den og så på historikk. Så finner du listen over alt du har lånt på biblioteket. 

Anonymkode: 650fe...6a0

Forslaget ditt fungerer bare hvis låntakeren har haket av for dette valget. Ikke alle som ønsker å huske hvilke bøker man har lånt :)  Men kanskje ts har gjort det?

Anonymkode: c4d6f...9ab

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslaget ditt fungerer bare hvis låntakeren har haket av for dette valget. Ikke alle som ønsker å huske hvilke bøker man har lånt :)  Men kanskje ts har gjort det?

Nei, jeg har dessverre ikke det. Har leita forgjeves der, haha. Men takk for forslag!

ts

Skrevet

Husker du tilfeldgvis hvordan forsiden på boken så ut? Eller var boken du lånte, uten bilde? Kan sikkert hjelpe deg en god del hvis du husker det.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker du tilfeldgvis hvordan forsiden på boken så ut? Eller var boken du lånte, uten bilde? Kan sikkert hjelpe deg en god del hvis du husker det.

Det var en periode jeg lånte veldig mange bøker på kort tid så jeg husker verken forsiden eller forfatteren. Det er nok derfor jeg sliter litt med innholdet i den også :)

ts

Skrevet

Norsk eller engelsk forfatter? Husker du navn på noen karakterer eller plasser i boka?

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Hypnosee skrev:

Norsk eller engelsk forfatter? Husker du navn på noen karakterer eller plasser i boka?

Norsk forfatter. Nei, husker ingen steder utenom at den var plassert i en middels stor/stor norsk by :)

ts

Skrevet

Anne b ragde? litt vill gjetting kanskje. Har ikke lest bøkene hennes selv, men i berlinerpopler serien følger vi en familie og ulike karakterer.

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet (endret)

Fantes boka på voksenavdelingen eller ungdomsavdelingen? Mulig bibliotekarer kan kjenne igjen historien.

Kanskje bikubesong? Var den på bokmål eller nynorsk?

Endret av Den Lille Heksa
Skrevet

Var det en novellesamling? Husker du ikke noe fra tittelen? Hvis du lånte den på biblioteket har de vel et arkiv det står registrert i? Kontakt dem, så finner de det nok ut for deg :) 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Hypnosee skrev:

Anne b ragde? litt vill gjetting kanskje. Har ikke lest bøkene hennes selv, men i berlinerpopler serien følger vi en familie og ulike karakterer.

Ikke Anne B Ragde, nei :) 

11 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

Fantes boka på voksenavdelingen eller ungdomsavdelingen? Mulig bibliotekarer kan kjenne igjen historien.

Kanskje bikubesong? Var den på bokmål eller nynorsk?

Bikubesong kan det faktisk hende det var! Jeg husker jeg leste noe av Frode Grytten i den perioden, så den skal jeg sjekke ut!

11 timer siden, Rumle skrev:

Var det en novellesamling? Husker du ikke noe fra tittelen? Hvis du lånte den på biblioteket har de vel et arkiv det står registrert i? Kontakt dem, så finner de det nok ut for deg :) 

Kan ha vært en novellesamling, ja. Du må aktivere det for at de skal registrere bøkene du låner, så dessverre hadde de ikke mulighet til det.
Men takk for hjelpa, alle! Jeg skal sjekke ut Bikubesong :) 

ts

Skrevet

tenkte også på bikubesong. Den handler om en blokk i Odda og har masse referanser til the Smiths. Kan det ringe noen bjeller?

Skrevet
32 minutter siden, Vesentlig skrev:

tenkte også på bikubesong. Den handler om en blokk i Odda og har masse referanser til the Smiths. Kan det ringe noen bjeller?

Det kan hende! Jeg leste et slags synopsis på nettet og det kan være den. Jeg skal dra en tur på biblioteket når det åpner og lese litt i den. Forhåpentligvis er det riktig bok :) 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...