Gå til innhold

Erfaring med match-making?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. 

Det var vel bare et tidsspørsmål før dette også kom til Norge for full kraft. Siste månedene ser jeg at det (i hovesak i Oslo) har dukket opp flere såkalte matchmakere i Oslo. 

Første tankene mine går til programmer fra USA hvor "rik mann søker stram og deilig ung dame" men fått inntrykk av at det ikke er helt slik de har posisjonert seg (heldigvis) 

Pris varierer hos de ulike aktørene, og inkluderer dybdeintervju og personlig oppfølging og matching. Alt fra 7.509,- pr år til 35.000,- 

jeg er selv 31 år og begynner bli lei av å chatte lenge med jenter på tinder for deretter oppdage at kjemien ikke er der i virkeligheten. 

Noen som har testet? Og kunne du selv vurdert det om du er/var singel? 

Hvis nei: Hvorfor? (Antar pris spiller inn her med jeg hadde gledelig betalt 100.000 for drømmedama) 

Anonymkode: cbbf0...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Du kan jo bare begynne sjekke de i hverdagen, og så lære deg hvordan du match-maker på egenhånd?

Tinder er dødt uansett. Meld deg inn i forskjellige organisasjoner/foreninger og sjekk damer der. Du finner alltid villige damer.

Det er overskudd av damer i Oslo. Hvis du ikke klarer finne de på egenhånd, så er det mer deg det går på, og ikke damene.

Men hvis du vil betale, vær så god. 100k for en dame?! Noe så meningsløst. 

Anonymkode: 2ee17...bc5

• Liker 2
Skrevet

TS her. 

Enig i at det er haugevis av damer i Oslo og ikke akkurat vanskelig å få seg verken en date, ligg eller søndagskjæreste. Leste du derimot innlegget mitt ser du at det et kvalitet og ikke kvantitet som var intensjonen her 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Enig i at det er haugevis av damer i Oslo og ikke akkurat vanskelig å få seg verken en date, ligg eller søndagskjæreste. Leste du derimot innlegget mitt ser du at det et kvalitet og ikke kvantitet som var intensjonen her 

Da burde du kanskje oppsøke kvalitetsdamer der de ferdes?

• Liker 2
Skrevet

Finnes tonnevis av bra damer som likevel ikke matcher andre folk på kjemi. Hadde det vært så enkelt hadde jo livet vært enkelt :)

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes tonnevis av bra damer som likevel ikke matcher andre folk på kjemi. Hadde det vært så enkelt hadde jo livet vært enkelt :)

Men hvordan forventer du da at en tredjepart skal avgjøre om dere to får kjemi? Jeg syns det virker litt søkt og egentlig bortkasta penger.

Bedre om du faktisk går ut og møter disse damene, og så finner du etter hvert ut hva du skal se etter, og hva du liker. Og så kan du prøve deg videre. Det å overlate makta til en tredjepart, kan sikkert gi noen resultater, men det koster mindre å faktisk gjøre jobben selv.

Ser hele tiden kvalitetsdamer i hverdagen, men man må ha et trent øye og vite hva man skal se etter. Så gå ut og tren, i stedet for å betale deg ut av problemene dine.

Skrevet

Er jo det jeg gjør og har gjort de siste årene. Det har resultert o mange hyggelige dater etc. Men den store "klaffen" har ikke vært der. 

Med fare for å høres arrogant ut så er ikke pengene det store problemet her så kunne absolutt vurdert det, heller ikke slik at man ikke kan lete på egenhånd selv om man har ansatt en "talent-jeger" i tillegg :) 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo det jeg gjør og har gjort de siste årene. Det har resultert o mange hyggelige dater etc. Men den store "klaffen" har ikke vært der. 

Med fare for å høres arrogant ut så er ikke pengene det store problemet her så kunne absolutt vurdert det, heller ikke slik at man ikke kan lete på egenhånd selv om man har ansatt en "talent-jeger" i tillegg :) 

Er jo ikke arrogant å si at man har mye penger, det er jo en ærlig sak det.

Hvis du føler det er verdt pengene, og at det er en slags hjelp i tillegg til det du allerede gjør, så peis på. Det kan jo ikke skade heller.

Men for meg er det litt utenkelig. Akkurat som at det er utenkelig for kvinner flest å betale for sex.

Skrevet

Jeg tror ikke problemet er manglende kjemi og klaff, jeg tror datingsettingen bare blir for kunstig. Hvor mange dates har du gitt det? 

Har selv nettdatet i snart 2 år og sier meg nå ferdig. Jeg er utadvendt og har mange ulike interesser, så føler jeg snakke bra med de aller fleste. Men å få en skikkelig god kjemi med noen, det kommer ikke naturlig for meg på en litt smånervøs 1. date. En del av dem har jeg datet over flere uker, men det har aldri blitt noe mer enda vi har hatt det hyggelig. Flere har begrunnet det med "du er hyggelig og en veldig bra dame, men det er liksom ikke nok". For min del tror jeg faktisk det kunne funka om man hadde gitt det mer tid og virkelig klart å slappe av og ikke stresse.

Er forresten 27 år og bor i Oslo TS, og har flere venninner som også er single. Vi klager over at vi ikke finner noen mannfolk, men vet jo at dere er der ute. Men opplever nesten aldri at det funker å ta kontakt på byen (tar ikke kontakt altfor sent på kvelden, og er aldri spesielt full når jeg er ute).

Anonymkode: e299b...7b7

Gjest Frederik
Skrevet (endret)

Aldri betalt for matchmaking, men jeg har blitt forsøkt spleiset med venners venner og det er kanskje litt av det samme? For min del har det ikke fungert.  Mulig mine kompiser er dårligere på matchmaking enn profesjonelle.

Endret av Frederik
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke problemet er manglende kjemi og klaff, jeg tror datingsettingen bare blir for kunstig. Hvor mange dates har du gitt det? 

Har selv nettdatet i snart 2 år og sier meg nå ferdig. Jeg er utadvendt og har mange ulike interesser, så føler jeg snakke bra med de aller fleste. Men å få en skikkelig god kjemi med noen, det kommer ikke naturlig for meg på en litt smånervøs 1. date. En del av dem har jeg datet over flere uker, men det har aldri blitt noe mer enda vi har hatt det hyggelig. Flere har begrunnet det med "du er hyggelig og en veldig bra dame, men det er liksom ikke nok". For min del tror jeg faktisk det kunne funka om man hadde gitt det mer tid og virkelig klart å slappe av og ikke stresse.

Er forresten 27 år og bor i Oslo TS, og har flere venninner som også er single. Vi klager over at vi ikke finner noen mannfolk, men vet jo at dere er der ute. Men opplever nesten aldri at det funker å ta kontakt på byen (tar ikke kontakt altfor sent på kvelden, og er aldri spesielt full når jeg er ute).

TS igjen her :) 

Du har nok gode poenger her. Føler nok også at det "må smelle" på første date for å kvalifisere til flere dater hos mange. For min egen del gikk jeg i den fellen mange ganger i starten mens jeg nå gir det litt tid, forutsatt at det et en viss kjemi og tiltrekning der selvsagt. Med litt tid mener jeg 3-4 dater. Mulig jeg tar feil men om jeg ikke kjenner en viss trang til å møtes igjen etter det så avslutter jeg. Mulig jeg er litt kravstor på kjemi da tidligere forhold har vært "love at first sight"

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens. 

Det var vel bare et tidsspørsmål før dette også kom til Norge for full kraft. Siste månedene ser jeg at det (i hovesak i Oslo) har dukket opp flere såkalte matchmakere i Oslo. 

Første tankene mine går til programmer fra USA hvor "rik mann søker stram og deilig ung dame" men fått inntrykk av at det ikke er helt slik de har posisjonert seg (heldigvis) 

Pris varierer hos de ulike aktørene, og inkluderer dybdeintervju og personlig oppfølging og matching. Alt fra 7.509,- pr år til 35.000,- 

jeg er selv 31 år og begynner bli lei av å chatte lenge med jenter på tinder for deretter oppdage at kjemien ikke er der i virkeligheten. 

Noen som har testet? Og kunne du selv vurdert det om du er/var singel? 

Hvis nei: Hvorfor? (Antar pris spiller inn her med jeg hadde gledelig betalt 100.000 for drømmedama) 

Har ingen erfaring med matchmaking, men jeg vil dele min historie... 
Hadde forresten kunnet tenkt meg å prøve dette for erfaringen det måtte gi. Prisen virker ikke avskrekkende på meg, men les videre... 

Jeg har vel egentlig vært en "frustrert gutt/mann" når det gjelder sjekking. Har vokst opp i et lite miljø med lite tilgang på jenter/damer. Har aldri hatt ungdomskjæreste eller kjæreste på videregående. De "sjekkeforsøkene" jeg gjorde var mislykket og jeg ble avvist. Alltid! Mine kamerater fant sine "utkårede" og stiftet sine familier. Igjen satt jeg som et utskudd. Følelsen av å være et freakshow. Til slutt kollapset trua på meg selv. Jeg gikk inn i en depresjon og egentlig forbannet den jeg var. Kuttet ut dating og trua på  å få min egen familie forsvant. Slik hadde jeg det i flere år. 

For 3 år siden bestemte jeg meg for å ta grep. Først måtte jeg bruke psykolog for å bygge meg opp mentalt for i det hele tatt å få trua på meg selv. Her gikk det med 12-15.000. Videre har jeg benyttet "livsstilcoach/sjekkeguru" for å få bedre kunnskaper om sjekking, rett og slett. Har nok brukt ytterligere 15-20.000 her. Fått laget meg nettdating-profil for rundt 20 laken. Siden jeg ikke bor i hovedstaden så har jeg i alt reist dit 4 ganger i slike ærender. Med fly og hotell gikk det 5-6.000 pr. gang, altså 20-24.000. I tillegg har jeg oppgradert garderoben med klær, sko etc. for 8-10.000. Totalt har jeg vel brukt nærmere 90.000 hittil over drøyt 3 år. Heldigvis har jeg høyere utdannelse og god jobb. Tjener ok, men vil si at dette er noe jeg prioriterer høyt. 

Jeg har det bedre nå, kan date og tro at jeg kan være god nok for noen. Sliter innimellom med trua på meg selv. Jeg har ikke lykkes helt med å inngå et forhold, men føler absolutt jeg er på rett vei. Og jeg har intet stress og regner med å bruke ennå noen år på dette "prosjektet", så at jeg bruker mer på coaching det neste året er høyst sannsynlig. Så for min del å bruke 100 laken eller mer er nok nødvendig. Vi er alle forskjellige, men mine muligheter for å lykkes i datingmarkedet har ikke vært noe særlig gode - før kanskje nå. Jeg har alltid vært vant med å jobbe for å få resultater, så jeg tror jeg har en liten sjanse for å lykkes her..

Anonymkode: 2dee7...5d1

• Liker 2
Skrevet

TS her. Takk for at du deler. 

Mange vil nok syntes historien og tiltakene du har gjort er "stusselig" og at du bare "burde være deg selv" men jeg er sykt imponert over veien du har tatt. Antar det har kostet en del mentalt og ego å gå den veien når du har sett andre klare alt på egenhånd. Stor respekt for folk sol tar tak i situasjon i livet de ikke er fornøyd med. 

Jeg deler nok ikke helt skjebne med deg sånn, har hatt samboerforhold og en del kjærester opp gjennom men syntes det blir vanskeligere og vanskeligere å finne hun ene det virkelig klikker med så åpen for å prøve nye fremgangsmåter. 

Takk for at du delte, håper 2017 er året hvor investeringen virkelig slår ut i full blomst :)

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen her :) 

Du har nok gode poenger her. Føler nok også at det "må smelle" på første date for å kvalifisere til flere dater hos mange. For min egen del gikk jeg i den fellen mange ganger i starten mens jeg nå gir det litt tid, forutsatt at det et en viss kjemi og tiltrekning der selvsagt. Med litt tid mener jeg 3-4 dater. Mulig jeg tar feil men om jeg ikke kjenner en viss trang til å møtes igjen etter det så avslutter jeg. Mulig jeg er litt kravstor på kjemi da tidligere forhold har vært "love at first sight"

Jeg tror ikke helt på love at first sight, så der har vi nok et forskjellig utgangspunkt. Jeg vil finne en jeg er kompatibel med, og jeg tror ikke nødvendigvis det er den personen jeg blir umiddelbart veldig tiltrukket av og kan snakke lett med fra første stund. Det sier ikke så mye om vi faktisk passer sammen godt nok til å bygge opp et liv sammen. Han det smalt best med på første date for min del hadde jeg det veldig fint med i en måned. Så kom det ene og det andre frem og vi forstod begge at vi var altfor forskjellige til å bygge videre på det. Han var også enig om at starten var helt knall, men det hadde nok mest med tiltrekningen å gjøre. 

Det er uansett morsomt å høre at du gir det 3-4 dater, og deretter kanskje avslutter det, for det er min generelle erfaring med menn. 3-4 dates er ca 2-3 uker, og i min bok er det veldig lite. Hvis jeg møter en jeg har det hyggelig med og tror det er en del til felles, så kan jeg lett gi det 2-3 mnd, men det har få menn jeg har møtt vært interessert i. Jeg er åpen for at min drømmemann er en helt annen en jeg ser for meg, og jeg dater menn med ulikt utseende. Jeg har ikke dårlig tid, og tenker derfor det er bedre å virkelig sette av tid til å bli kjent med noen, enn å bare date titalls i løpet av et år. 

Men nå har det jo ikke funket så bra for meg da jeg som sagt opplever at mennene ikke har den samme tålmodigheten. Så nå vil jeg heller bli kjent med menn gjennom hobbyene mine, og så kanskje date dem når vi kjenner hverandre litt fra før. Da vet jeg også om de nylig har blitt single og kanskje er ute etter noe annet enn meg. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Du kan jo bare begynne sjekke de i hverdagen, og så lære deg hvordan du match-maker på egenhånd?

Tinder er dødt uansett. Meld deg inn i forskjellige organisasjoner/foreninger og sjekk damer der. Du finner alltid villige damer.

Det er overskudd av damer i Oslo. Hvis du ikke klarer finne de på egenhånd, så er det mer deg det går på, og ikke damene.

Men hvis du vil betale, vær så god. 100k for en dame?! Noe så meningsløst. 

Hvorfor er det mennene det går på og ikke damene? 

Anonymkode: aed67...27d

Skrevet

Hei TS

Jeg har tenkt å prøve matchmaking.  Er 40 år men har lite erfaring med å date.  Nettdating har jeg aldri prøvd.  Tidligere partnere har jeg funnet gjennom studier og ulike aktiviteter, har blitt kjent over tid før det har utviklet seg til noe mer. Nå virkelig ønsker jeg meg en partner, har ikke samme "skjer det så skjer det" holdningen jeg hadde før.  Tok kontakt med et firma tidligere i år, fikk beskjed om at de var opptatt med omorganisering og videreutvikling av sitt konsept, men de skulle ta kontakt med meg når de var ferdig.  Hørte aldri noe, he he.  Ikke så opptatt av nye kunder kanskje.  Livet viste seg å bli veldig kaotisk i år, så evnen til å involvere meg med noen har uansett vært liten. 

Matchmaking er etter mitt syn et verktøy, på samme måte som nettdating.  Så at noen skrev kommentarer om at det er unødvendig og råd om å gå ut og møte damene etc.  Men hvorfor ikke betale for at noen skal sortere litt først. Og være tilgjengelig for å støtte deg i prosessen.  Ok at det er mange der ute man kan få det fint med, men de man ikke kan få det fint med er uansett i et hutrende flertall.

Og til AB som skrev om bruk av mye tid og penger på nettdatingprofil, psykologhjelp, klær, kurs etc:  Veldig bra gjort. Flott at du tar grep. Inspirerende for meg. 

Leste noe jeg syntes virket fornuftig for en stund siden, som jeg skal huske på fordi jeg ikke har så mye erfaring med å date:

1:  Tenk at du skal bli kjent med en ny person, ikke heng deg for mye opp i at "dette er kanskje personen jeg skal dele resten av livet med".  For da kan nedturen bli så stor, selv om det i og for seg ikke er noe galt med personen.

2:  Konsentrer deg om hvordan personen får deg til å føle deg, istedenfor å være for opphengt i en mental liste over krav til bakgrunn, utseende etc. Sier ikke at du nødvendigvis har en liste, men det er visst mange som har det

ønsker deg og TS og alle andre som leter etter noen masse lykke til.

• Liker 3
Skrevet

Greit nok å betale for en slik tjeneste, men hvordan kan de vite hvem du matcher med? hvis du liker rock og hun liker rock, og hun liker menn med blå øyne og du har blå øyne, så er dere en bra match? 

De kan umulig vite hvem du matcher med bedre enn du vet selv? 

Skrevet

Jeg synes det er veldig logisk at du vil prøve det, TS. Jeg har heller ingen tro på at å gå ut helt på random og skulle møte folk på byen, eller i dagliglivet, er den beste måten å møte noen man matcher med. Statistisk sett er det faktisk helt ulogisk å ikke skulle gå frem systematisk og lete blant de som faktisk er ute etter det samme, og har samme preferanser. Både jeg og venninner har møtt partnerne våre på nett, for å si det sånn. 

Har vel egentlig ikke noen matchmaking historier å dele, men vil bare si at det høres lurt ut å prøve. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Sheherasade skrev:

Jeg synes det er veldig logisk at du vil prøve det, TS. Jeg har heller ingen tro på at å gå ut helt på random og skulle møte folk på byen, eller i dagliglivet, er den beste måten å møte noen man matcher med. Statistisk sett er det faktisk helt ulogisk å ikke skulle gå frem systematisk og lete blant de som faktisk er ute etter det samme, og har samme preferanser. Både jeg og venninner har møtt partnerne våre på nett, for å si det sånn. 

Har vel egentlig ikke noen matchmaking historier å dele, men vil bare si at det høres lurt ut å prøve. Lykke til!

Hvor gamle er dere? For jeg er 28 og ingen av mine venninner eller meg selv har klart å finne noen på nettet. Da har vi datet menn mellom 28-35 ca. Mange menn har kommet ut av lengre forhold og er mest ute etter noe useriøst. Jeg har datet 13 stykker over 2 år, og den eneste jeg kunne se for meg noe mer med var ikke interessert tilbake.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? For jeg er 28 og ingen av mine venninner eller meg selv har klart å finne noen på nettet. Da har vi datet menn mellom 28-35 ca. Mange menn har kommet ut av lengre forhold og er mest ute etter noe useriøst. Jeg har datet 13 stykker over 2 år, og den eneste jeg kunne se for meg noe mer med var ikke interessert tilbake.

Vi er 35-36 år. Mennene vi har funnet er mellom 33-42 år. Mulig vi har vært veldig heldige, men det er jo mange som finner matcher på nett, da. Av og til på første forsøk! Selv var jeg en av de som måtte kysse mange frosker før jeg fant drømmeprinsen. 

Mitt råd er å ikke ta det så seriøst, og ikke bli desperat. Se på det som en hobby, en sosial greie, for å møte folk du ellers aldi ville blitt kjent med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...