Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre hull i hvert øre, og går alltid med pynt i de to øverste. De nederste bruker jeg veldig skjelden siden det begynner å klø og være ubehagelig når jeg har øredobber i, men jeg vil jo gjerne bruke øredobber i dem også. Jeg skaffa meg noen forgylte øredobber i sølv i går, og de klør også. Noen tips for hva jeg kan gjøre for at de ikke skal klø så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å rense hullene godt med pyrisept, ørepynten også. Jeg tar også noen ganger pyrisept-salve på øredobben før jeg setter den inn. Du kan jo prøve dette :)

Anonymkode: 3b7a8...8af

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å rense hullene godt med pyrisept, ørepynten også. Jeg tar også noen ganger pyrisept-salve på øredobben før jeg setter den inn. Du kan jo prøve dette :)

Anonymkode: 3b7a8...8af

Takk, det skal jeg prøve! :D

Skrevet

Sannsynligheten for at du er i ferd med å utvikle nikkelallergi er stor. Var jeg deg bille jeg fjernet alt av øredobber, ringer og smykker som ikke er stål eller gull. Stål og gull pleier de fleste å tåle, men også disse materialene kan man utvikle allergi mot. 

Får du nikkelallergi så får du store problemer med det meste av metaller, alt fra mynter til glidelåser vil da gi deg kontakteksem. 

Anonymkode: 16493...725

Skrevet

Jeg hadde 4 hull i et øre, og 3 i det andre. Etter hvert begynte det å klø/renne væske/være ømt og rødt i alle, så jeg slutta med øredobber :) (samtidig hadde jeg piercing i ansiktet og i tunga, og det gikk bra)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for at du er i ferd med å utvikle nikkelallergi er stor. Var jeg deg bille jeg fjernet alt av øredobber, ringer og smykker som ikke er stål eller gull. Stål og gull pleier de fleste å tåle, men også disse materialene kan man utvikle allergi mot. 

Får du nikkelallergi så får du store problemer med det meste av metaller, alt fra mynter til glidelåser vil da gi deg kontakteksem. 

De andre jeg har er stål, så det er vel grunnen til at jeg ikke reagerer på dem. Men de nye øredobbene jeg jo forgylt sølv, så burde ikke det gå greit? Det er jo gull på utsiden som går mot huden.

Skrevet
1 minutt siden, Persephone skrev:

De andre jeg har er stål, så det er vel grunnen til at jeg ikke reagerer på dem. Men de nye øredobbene jeg jo forgylt sølv, så burde ikke det gå greit? Det er jo gull på utsiden som går mot huden.

Sølv er blanding av nikker, sølv og andre metaller. Husker ikke akkurat nå blandingene. 

Pyrisept på hull eller øredobber er å leke med bakteirer og resistensutvikling. Pyrisept er antiseptisk og skal ikke brukes mer enn høyst nødvendig på samme måte som antibiotika på resept. 

Skrevet

Jeg klør alltid etter å ha brukt øredobber. Får små betennelser, og det verker. Vet jeg reagerer på Mikkel, men trodde ikke det fantes i øredobber her? Ringer og hengeørepynt pleier å gå bra til meg da av en eller annen grunn. 

Skrevet
41 minutter siden, Rararara skrev:

Jeg klør alltid etter å ha brukt øredobber. Får små betennelser, og det verker. Vet jeg reagerer på Mikkel, men trodde ikke det fantes i øredobber her? Ringer og hengeørepynt pleier å gå bra til meg da av en eller annen grunn. 

Hvem er Mikkel?

Anonymkode: 28167...e14

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Mikkel?

Anonymkode: 28167...e14

😝 Mikkel - nikkel. Same same.

Skrevet
1 time siden, Persephone skrev:

Nei, det skal du ikke være for sikker på. Jeg tåler fint gull, men har jeg øredobber med forgylling så begynner jeg å klø ganske fort. Slik har jeg hatt det i mange år, så jeg bruker kun ørepynt av gult gull i hverdagen. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Cata skrev:

Nei, det skal du ikke være for sikker på. Jeg tåler fint gull, men har jeg øredobber med forgylling så begynner jeg å klø ganske fort. Slik har jeg hatt det i mange år, så jeg bruker kun ørepynt av gult gull i hverdagen. 

Hmm, jeg får vel eksprimentere litt med hva som funker da. Øredobbene har sluttet å klø nå etter jeg renset hullene og dobbene skikkelig. Det er jo også mulig at grunnen er at jeg omtrent aldri bruker dobber der, og må utvide hullene hver gang jeg har noe i for å få plass. Jeg får se i morgen hvordan det går.

Skrevet

Et par lag med klar neglelakk på stiften kan hjelpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...