AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Skrevet 23. desember 2016 Hei! Jeg er en fulltidsstudent og driver og søker jobber til sommeren. Jeg har sett flere stillinger som er relatert til utdanningen min (helsesektoren) og som jeg sånn sett er kvalifisert til. Problemet er vel at jeg ikke har nok jobberfaring innenfor akkurat dette fra før og de spør alltid om to referanser i jobbsøknaden. Jeg har jobbet samme sted de siste årene nå og har egentlig kun en tidligere jobbreferanse som er relevant. Jeg har veldig lyst og må egentlig søke på disse sommerstillingene da det er viktig i forhold til jobb etter endt utdanning, men hva gjør jeg når jeg ikke har to referanser å skrive og de krever dette i søknaden? Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre eller skrive i søknaden når jeg kun har en jobbreferanse? Jeg har vært på utkikk etter ny jobb nå en stund, og det er veldig kjipt å alltid ikke få jobben pga. manglende erfaring og lite referanser.. Tusen takk på forhånd! Anonymkode: e1f25...655
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #2 Skrevet 23. desember 2016 Du må ikke ha to referanses fra to forskjellige arbeidsplasser. Du kan ha to refereanser fra samme arbeidsplass. Det er vel for å forsikre seg om at du ikke kun har tatt den beste som var tilgjengelig og de ønsker å snakke med flere som har jobbet med deg. Anonymkode: fddde...d24
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Skrevet 23. desember 2016 Sett opp jobben du har hatt, og evt. praksisveileder om du har hatt det? Du kan også sette opp 2 referanser fra samme plass, så lenge du oppgir dette. Anonymkode: 7eaac...2de