Gå til innhold

Hormonforstyrrelser? Pco/pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har prøvd ca 6-7 måneder å bli gravid, men har uregelmessige sykluser fra 30-55 eller noe sånt! De var mer regelmessig rett etter jeg sluttet med p piller i vår, men nå er de vært veldig lange de siste 2 syklusene! Jeg begynner å lure på om det jeg har noen hormonforstyrrelser,  pco/pcos(plaget med noe kviser, ikke overvektig i det hele tatt) eller noe annet?

Dessuten her jeg prøvd å finne eggløsning med tester. Forrige periode fikk jeg positiv eggløsningstest på dag 43, var akkurat da jeg fikk testene også skulle jeg bare prøve de litt for å bare gjøre det. Regner med jeg hadde eggløsning da? Syklusen var på rundt 55 dager da. 

Nå her jeg prøvd å finne eggløsning med tester denne måneden men de blir bare nesten positive og slik har de vært en stund( 3 uker).

Ingen tegn til eggløsningsslim i løpet av syklusene har jeg heller hatt. Har bestilt meg temperaturmåler så skal begynne med det. 

Har fått hos gynekolog men greit å spørre her i mellomtiden til jeg skal dit siden det er litt lang ventetid.

Noen som har vært i samme båt som har råd eller informasjon til meg? 

Anonymkode: 644e7...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det slikt selv, irriterende greie! gått 2 mnd uten TR... :sprettoy:
og var helt regelmessig når jeg sluttet på pilla i sommer.. 

har du tatt en graviditetes test og sett om den kanskje er positiv nå? har hørt EL tester slår ut posetive for eks da.. 
eller så tar det opp til et år før syklusen stabiliserer seg helt etter pilleslutt.. :)

Skrevet

Det kan være p-pillekluss. Ellers høres det mistenksomt mye ut som pco/pcos. Jeg hadde det som deg. Hadde sykluser som var helt oppi 80 dager. Hadde veldig uregelmessige. Prøvde å bli gravid men kan jo ta litt tid siden syklusene er lange. I tillegg er det noen med denne sykdommen som ikke har eggløsning. Jeg dro til gynekolog da vi hadde prøvd i 7 mnd siden jeg mistenkte pco og det var det. Fikk resept på forskjellige medisiner, men ble gravid uten hjelp rett etterpå. 

Du sier du tar el tester, men de er ikke sikre. Dem forteller bare at kroppen forsøker og få eggløsning. Ikke at du får det. Du har hatt mange positive, så kroppen din jobber nok med det. Typisk pco forresten. Ville startet med temping. Der ser man tydelig om man har el eller ikke. 

Lykke til! 

Anonymkode: 2012d...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...