AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Skrevet 23. desember 2016 Så å si daglig er jeg vitne til mennesker som oppfører seg som om de eier verden. Alt skal gå på deres premisser og alle andre er bare i veien. Bare se på priskrigen, at folk ikke skammer seg! Hva skal du med 40 pakker surkål? Eller ta de som tok av når det var priskrig på smågodt; i butikken her sto samtlige voksne mennesker rundt å prøvde å rive godteriet ut av hendene på den stakkars ansatte som prøvde å fylle på, sjefen måtte til slutt skrike til de voksne at de skulle få godteri men de fikk til helvette holde seg unna så den ansatte fikk gjort jobben sin. å i post i butikk, ja det er hektisk før jul å alt det der. Men det er IKKE den som står bak skranken sin skyld at din pakke ikke har kommet frem. Så hvorfor da stå å skrike den stakkars tårefylte ansatte full av kjeft fordi du ikke klarer å planlegge julegavehandelen før?? Jeg blir så oppgitt! Har dere flere historier fra førjulen hvor folk mister alle hemninger? Anonymkode: be038...d81 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #2 Skrevet 23. desember 2016 Helt håpløst å se folk stresse for å få det aller billigste ja. Billig, billig, billig er alt som står i hodene på folk, selv voksne mennesker. Hadde vel blitt flau bare å være tilstede hvis folk river godis ut av hendene på ansatte som er i ferd med å legge det i hylla. Og så har du de som kjefter, som ikke greier å beherske seg. Gjør at man mister troen på menneskeheten for å si det sånn, for man kan jo tenke seg hvordan folk reagerer hvis det kommer en større krise til Norge, når man reagerer sånn på noe som i det store og hele er bagateller. Anonymkode: 0ac2d...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Skrevet 23. desember 2016 Low class. Anonymkode: 7b81d...915 2
Maleficenta Skrevet 23. desember 2016 #4 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så å si daglig er jeg vitne til mennesker som oppfører seg som om de eier verden. Alt skal gå på deres premisser og alle andre er bare i veien. Bare se på priskrigen, at folk ikke skammer seg! Hva skal du med 40 pakker surkål? Eller ta de som tok av når det var priskrig på smågodt; i butikken her sto samtlige voksne mennesker rundt å prøvde å rive godteriet ut av hendene på den stakkars ansatte som prøvde å fylle på, sjefen måtte til slutt skrike til de voksne at de skulle få godteri men de fikk til helvette holde seg unna så den ansatte fikk gjort jobben sin. å i post i butikk, ja det er hektisk før jul å alt det der. Men det er IKKE den som står bak skranken sin skyld at din pakke ikke har kommet frem. Så hvorfor da stå å skrike den stakkars tårefylte ansatte full av kjeft fordi du ikke klarer å planlegge julegavehandelen før?? Jeg blir så oppgitt! Har dere flere historier fra førjulen hvor folk mister alle hemninger? Anonymkode: be038...d81 Haha. Det er i slike situasjoner våre dyriske innstinkter kommer frem
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 Det der med smågodtet var helt vilt ja.. Skulle tro det var barn som ble mest ivrig med godteri på tilbud, men det var godt voksne mennesker som oppførte seg som ulver for å få fylt på pose på pose med SMÅGODT! Flere kg skulle folk hamstre inn. Helt utrolig. På vår nærbutikk måtte de til slutt sette en grense per person, folk bærte bare med seg eskene før smågodtet var fylt på i hyllene.. hjelpe meg, altså. Anonymkode: be6de...e6c 1
Maleficenta Skrevet 23. desember 2016 #6 Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der med smågodtet var helt vilt ja.. Skulle tro det var barn som ble mest ivrig med godteri på tilbud, men det var godt voksne mennesker som oppførte seg som ulver for å få fylt på pose på pose med SMÅGODT! Flere kg skulle folk hamstre inn. Helt utrolig. På vår nærbutikk måtte de til slutt sette en grense per person, folk bærte bare med seg eskene før smågodtet var fylt på i hyllene.. hjelpe meg, altså. Anonymkode: be6de...e6c Det er fordi mennesker er dyr.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #7 Skrevet 23. desember 2016 Tror jeg har vært heldig, for jeg har aldri opplevd eller vært vitne til galskap eller anarki på julehandel. Mange hyggelige mennesker, butikkansatte som smiler, kunder som hjelper hverandre og mange glade mennesker Anonymkode: 7d5a0...c5a 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt håpløst å se folk stresse for å få det aller billigste ja. Billig, billig, billig er alt som står i hodene på folk, selv voksne mennesker. Hadde vel blitt flau bare å være tilstede hvis folk river godis ut av hendene på ansatte som er i ferd med å legge det i hylla. Og så har du de som kjefter, som ikke greier å beherske seg. Gjør at man mister troen på menneskeheten for å si det sånn, for man kan jo tenke seg hvordan folk reagerer hvis det kommer en større krise til Norge, når man reagerer sånn på noe som i det store og hele er bagateller. Anonymkode: 0ac2d...bf3 Ja jeg gikk pent og pyntelig bort ifra galskapen ved smågodtet. Ble rett og slett skamfull bare av å se på (håper noen føler seg truffet av å lese dette her). Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en liten pose til helga, å jeg spiser generelt lite smågodt. Men endte opp med å kjøpe noe annet, ville ikke bli assosiert med den galskapen Anonymkode: be038...d81
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Skrevet 23. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har vært heldig, for jeg har aldri opplevd eller vært vitne til galskap eller anarki på julehandel. Mange hyggelige mennesker, butikkansatte som smiler, kunder som hjelper hverandre og mange glade mennesker Anonymkode: 7d5a0...c5a Har så klart sett mange flotte mennesker jeg å, men de som oppfører seg som rasshøl gjør at jeg til tider mister litt troen på menneskene Anonymkode: be038...d81
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Skrevet 23. desember 2016 18 minutter siden, Maleficenta skrev: Det er fordi mennesker er dyr. Ja, hvis det hadde vært matmangel så ser man slike tendenser. Men da er det ren desperasjon det dreier seg om, og da trigges survival-instinktet gjennom at man sikrer seg og sine mat og andre ressurser. Smågodt derimot, er ikke naturlig for mennesker og er på ingen måte noe man lider av uten, snarere tvert imot. Anonymkode: 0ac2d...bf3 1
Brunhilde Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Har det vært priskrig på smågodt? Jeg har ikke sett noen som har oppført seg som beskrevet i startinnlegget, men kanskje jeg bare har vært heldig? God jul! 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #12 Skrevet 23. desember 2016 Synes vel TS her viser like mye mye mangel på folkeskikk som de vedkommende omtaler. Hvis noen kjøper 40 pakker surkål er det nok godt mulig det er fordi de skal brukes til tilbehør til mat. Jeg kjøpte en gang 100 kg poteter når de var på tilbud til 3 kr kg, kan ikke si jeg føler at jeg mangler folkeskikk av den grunn. Anonymkode: 0ee9f...288
Maleficenta Skrevet 23. desember 2016 #13 Skrevet 23. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis det hadde vært matmangel så ser man slike tendenser. Men da er det ren desperasjon det dreier seg om, og da trigges survival-instinktet gjennom at man sikrer seg og sine mat og andre ressurser. Smågodt derimot, er ikke naturlig for mennesker og er på ingen måte noe man lider av uten, snarere tvert imot. Anonymkode: 0ac2d...bf3 Tror innstinktet setter inn likevel. Vi er grådige og vi vil bare ha mer og mer
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #14 Skrevet 23. desember 2016 34 minutter siden, Brunhilde skrev: Har det vært priskrig på smågodt? Jeg har ikke sett noen som har oppført seg som beskrevet i startinnlegget, men kanskje jeg bare har vært heldig? God jul! Var priskrig på det i fjor en gang Anonymkode: be038...d81
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #15 Skrevet 23. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes vel TS her viser like mye mye mangel på folkeskikk som de vedkommende omtaler. Hvis noen kjøper 40 pakker surkål er det nok godt mulig det er fordi de skal brukes til tilbehør til mat. Jeg kjøpte en gang 100 kg poteter når de var på tilbud til 3 kr kg, kan ikke si jeg føler at jeg mangler folkeskikk av den grunn. Anonymkode: 0ee9f...288 Nekter å tro at den gamle dama man knapt ser utenfor huset trenger så mye surkål. Men dette gjelder egentmig alle matvarer det er priskrig på. Folk kjøper over spise evnen. Har noe med å slutte å tenke på seg selv å tenke at det kanskje er flere som kunne tenke seg matvarer. At det ikke er maks antall pr kunde forstår jeg meg ikke på. Anonymkode: be038...d81 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #16 Skrevet 23. desember 2016 Folkeskikken finnes. Men det kommer vel an på hvor stresset man er ellers. Jeg var på butikken for 1 time siden for å handle inn det siste til julemiddagen. Og det ble litt kø-kaos tilstander foran kjøleskapet med melk og kremfløte. Og en dame - svett og stresset - unnskyldte seg fordi hun nesten tråkket meg ned. Jeg sa: "Slapp av, ikke noe problem. Jeg har god tid." Ordene "god tid", fikk flere i køkaoset til å se på meg med vidt oppsperrede øyne. Dama så på meg som om jeg kom fra en annen planet. Men så har jeg da også hatt ferie siden 13. desember. Det er nok annerledes for meg enn for folk som er i full jobb, og som kanskje har masse andre gjøremål nå før jul som de må presse inn på noen små timer. Jeg rusler rolig rundt - og smiler. Og vet at det rolige smilet mitt skremmer vannet av de fleste. Hehe. Anonymkode: 2be9e...156 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #17 Skrevet 23. desember 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nekter å tro at den gamle dama man knapt ser utenfor huset trenger så mye surkål. Men dette gjelder egentmig alle matvarer det er priskrig på. Folk kjøper over spise evnen. Har noe med å slutte å tenke på seg selv å tenke at det kanskje er flere som kunne tenke seg matvarer. At det ikke er maks antall pr kunde forstår jeg meg ikke på. Anonymkode: be038...d81 Jeg nekter å tro at folk annet enn unntaksvis kjøper langt mer enn de forbruker. For alt du vet kan det jo hende denne dama kjøper 2 pakker rødkål nesten hver gang hun er i butikken. Skulle jo ikke være mer overraskende enn de som har f.eks lørdagsgrøt som tradisjon eller de som alltid bruker løk som tilbehør til maten? Anonymkode: 0ee9f...288
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #18 Skrevet 23. desember 2016 Haha jeg ler som jeg griner når jeg ser stressede surmulte folk som plukker smågodt. Husker priskrigen, det var helt villt. Folk så ut som noen zombier som gikk å sanket smågodt. Hadde man vært på syretripp mens man så på så hadde man lurt på hva i helvete har skjedd, er det noen hjemme liksom? Anonymkode: fab4f...3e6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #19 Skrevet 23. desember 2016 Jeg kjøper max 3 varer av det som er priskrig på. Ofte bare 1 eller 2. Det har med at det skal brukes opp også er det ikke alt som blir brukt like mye av. Jo jeg har sett når noen tar 10-20 av en vare, og da håper jeg selvsagt at det er en god grunn til det. Men å dømme andre kan jeg ikke, for da dømmer jeg meg selv. Anonymkode: fab4f...3e6
Atea Skrevet 23. desember 2016 #20 Skrevet 23. desember 2016 Folk er aggressive i trafikken til fare for fotgjengere, og andre bilister. Ellers har jeg ikke merket mye til stresset, bortsett fra at det er lengre kø i kassa og mer folksomt overalt, men det er jo som forventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå